{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

F*CKING postbude!!! {{forumTopicSubject}}

Må lige ud med noget luft her, og bank mig gerne i hovedet hvis det bliver for meget.

Vi havde sidste år en hændelse med et kvindelig postbud, som i stedet for at ligge vores post i postkassen vælger at kravle over vores hegn for at aflever vores post personligt. Vores hunde, 2 yorkshire terriere, løber hende i møde og springer op ad hende. - Det ved folk som kommer her at hundene gør og sådan er det bare. Det kvindelige postbud sætter sig på hug ,efter at have givet min kæreste posten, for at ville hilse på hundene. Kani, vores han, har for vane at hoppe op i skødet på folk hvis de sidder på hug og slikke dem i hovedet. Postbudet får selvfølgelig et chok og skubber Kani ned. Vi har en vanskabelig samtale og hun kører herfra.
- 1 månede senere modtager vi et brev hvor postdanmark fører postbudets sag, hvor hun forlanger erstatning for hundebid og 14 dages sygemelding. Vi reagerer selvfølgelig med at ringe til dem og forklarer sagen og ydermere skrive et brev hvori vi nægter at vores hunde har bidt hende.

I dag kom et mandligt postbud med post. Vi har i 14 dage haft et vennepar boende, de skal bå her i 4 måneder så deres adresse er flyttet hertil. - Vi havde glemt at sætte et skilt op med deres navne på postkassen. Posten i dag, står længe ved postkassen med brevene til vores venner, og vælger at tage brevene med tilbage til bilen. Jeg rejser mig for at gå ud i køkkenet og posten får øje på mig. Han går over til vores hegn og venter på jeg åbner døren. Jeg åbner døren, posten står vel og mærke på ydersiden af vores hegn, og hundene løber selvfølgelig ud. I det hundene løber ud kravler han over hegnet og jeg beder ham pænt gå ud af vores have. - Hundene løber ham i møde som de altid gør når der kommer nogen. Posten begynder at råbe og skrige, sparke og slå udefter vores hunde med de breve han har i hånden. Jeg råber til ham at han skal se at komme ud af vores have, NU. Han råber og skriger at vi har nogle sindssyge hunde osv og jeg råber til ham at han bare kan se at komme ud og det kan kun gå for langsomt!

Jeg har skrevet e mail til postdanmark og fortalt at det er uaccebtalelt at han slår og sparker af vores hunde, som intet havde gjort.

Hvad bilder han sig ind?!?! - Er det mig der er galt på den her?

Synes ikke det kan være rigtigt at man har hegnet hele haven ind, postkassen står så budene ikke skal ind hvor hundene er og så sker de her ting! Og der er da bare slet ingen som skal hverken slå eller sparke efter vores hunde!

Dårlig start på min middag. .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  F*CKING postbude!!!
  • #1   22. jan 2009 Der skulle stå VENskabelig samtale. *g*

  • #2   22. jan 2009 De har da ikke noget at gøre inde på jeres grund , hvis det kun er breve....Hmm

  • #3   22. jan 2009 kan sQ godt forstå du er sur.

  • #4   22. jan 2009 Kan udemærket godt forstå dig..

    Vi oplevede i sommers, da vi næsten lige var flyttet, at vi ikk fik post i 3 dage, fordi posten ikk turde gå ind i vores have når døren stod åben og Laika var i haven.. Det synes jeg heller ikk er acceptabelt, for hun ku se jeg var hjemme... Så er det da ikk så svært lige at kalde på mig... Fangede hende så uden for på 4. dagen og fik en venlig snak med hende og fortalte at Laika altså ikk gør noget.. Siden da har vi altid fået vores post, oss selvom Laika var alene ude..


  • #5   22. jan 2009 Tulle,Amigo , Bailey, Filur ,futte og Duddi ; Nejh, det er lige præcis det jeg mener. Hvorfor bare vade ind når alle postbudene er blevet gjort opmærksom på at vi har to "dræberhunde" som vil æde dem? *g*

    Synes simpelthen det er langt ude. .


  • #6   22. jan 2009 Hundenimitliv . - Vi forlangte at se en lægeerklæring men underligt nok endte sagen der. - De trak sagen tilbage, heldigvis. Så tror ikke hun har haft lægeerklæring på det.

    Jo, vi har en havelåge, men den benytter de ikke. *g*


  • #7   22. jan 2009 Helt ærligt. Hvorfor mon din have er indhegnet.
    Det er da indlysende.


  • #8   22. jan 2009 Hundenimitliv

    Netop ;o)


  • #9   22. jan 2009 Hundenimitliv . Ha ha. . JA, det var da en super ide! =o) Så kan vi måske få det her pjat stoppet med det samme. . ? *g*


  • #10   22. jan 2009 Tjaaahh, - pigtråd eller strøm i hegnet må overvejes

  • #11   22. jan 2009 Pia T; Ja, mener da selv det er rimelig indlysende. .*g* Men egentlig var det hegn nu sat op for at vores hunde ikke skulle løbe væk og andre hunde ikke kunne komme ind til dem. - Og andre dyr, for den sags skyld, for vi bor midt i en skov med mange ræve og den slags. Hegnet var ikek tiltænkt, til at starte med, at det skulle holde postbudene ude. *gg*


  • #13   22. jan 2009 Hegnet er nu omdøbt til postbudsværn hehe ;o)

  • #14   22. jan 2009 ~ KIRA ~; God ide med et skilt, det får jeg lavet med det samme. Synes bare næsten det ikke burde være nødvendigt, men det er det åbenbart. *s*


  • #15   22. jan 2009 Nu skal I ikke falde død om af grin , men hele vores grund er hegnet ind (Amigo sikret) *looool* Og på vores have låge står der på et skilt , LØSE HUNDE INDGANG PÅ EGET ANSVAR og så ved siden af skilet har vi en ringklokke , vi har jo osse farlige hunde her...hi hi

  • #16   22. jan 2009 Sanne K; der er åbenbart nogle bude som opfører sig underligt. . Det må da være meget belastende at skulle på arbejde hver dag og være så skrækslagen for hunde. - De må da møde mange hunde de postbude. *g*


  • #18   22. jan 2009 Jep, - et HER VOGTER JEG skilt,
    med et billede af dine dræber-yorkier ;o)


  • #19   22. jan 2009 Tulle,Amigo , Bailey, Filur ,futte og Duddi ; en ringklokke? HA ha ha. . Det er simpelthen en hamrende god ide! =o) Deet tror jeg kæresten skal i gang med at installerer når han kommer hjem! *o)

    Så er man da helt ovre problemerne, godt tænkt.


  • #21   22. jan 2009 Ja vores små yorkier kan osse skræmme nogen , så de bruger ring klokken når de vil os noget. hi hi (den er trådløs og rækker op til 300 meter


  • #22   22. jan 2009 Tulle,Amigo , Bailey, Filur ,futte og Duddi ; hvor har I anskaffet jer sådan en ringklokke hvis man må spørge?? Og hvad er prisen på sådan en? Skal helt sikkert have sådan en sat op i dag.


  • #23   22. jan 2009 Den er købt enten hos XL byg eller osse var det jem og fix , prisen er mellem 100 og 200 kr... så det er såmænd ikke så galt

  • #24   22. jan 2009 Vores pakkepost er heldigvis ikk bange for hunde.. Tvært imod.. Han har altid kiks med i lommen til de hunde han måtte møde på hans vej.. Så Laika elsker når der er pakker til os.. Det er lige 2 kiks til hende.. smiley

  • #25   22. jan 2009 tja - så er jag da glad for mit postbud.
    Jeg hglemte engang at lukke mellemdøren - så jeg skulle åbne hoveddøren for posten - hundene kom begge løbende for at hilse.
    Hun greb resolut ned i lommen og hokus pokus så stod hun med godbidder i hele hånden :-))
    Hun er blevet godt modtaget siden smiley


  • #26   22. jan 2009 Sanne K, nu er der jo folk, der er bange for hunde, og så er størrelsen lige meget.

    Det er ikke en logisk angst, men den skal da respekteres.

    Så beder handig holde din hund tilbage, så er det jo fordi han er bange for den. Og en hund kan jo sagtens komme fra den ende hvor den sidder, og hen til jer i løbet af nul komma fem.


  • #27   22. jan 2009 hvor irriterende...

    jeg har ringeklokken udenfor hegnet , så folk kan ringe på når de står udenfor , da det er ikke altids alle som vil gå ind i haven til 2 rottweilere for at ringe på ( dog gør de ingenting enn at hilse og komme med bolden hehe )... min postkasse må jeg dog gå ca 50 meter til da den er ved vejen ( bor på gård )



  • #28   22. jan 2009 Bodil D: Tror du har misforstået det jeg har skrevet. - Skreg først af ham da han begyndte at slå ud efter mine hunde. Bad budet, meget pænt og høfligt, om han ville være sød ikke at gå ind i haven da jeg selvfølgelig har den første sag i tankerne. Så tro mig, jeg slapper HELT af, så længe folk opfører sig ordentligt.


  • #29   22. jan 2009 Hvis han er bange, tænker man nok ikke lige på høflighed, sorry....

  • #30   22. jan 2009 Hun må dælme være blevet bidt af noget af en bidsk (og stor) hund siden hun har været sygemeldt i 14 dage *GGGG*

  • #31   22. jan 2009 Du sku få lavet et her vogter jeg skilt med teksten "Vi spiser postbude som dig til morgenmad" smiley *GG*

  • #32   22. jan 2009 Faktisk er der ikke noget med at hvis man har hund og indhegnet have. Og så der kommer en fremmed ind i haven, er det så ikke "ok" for den sags skyld men ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Sker der så noget hvis hunden bider en fremmed der kommer ind i haven?
    Det er jo deres territorium og de skal jo beskytte det. Nu ved jeg godt at der ikke står noget med at dine hunde har bidt. Men hvis de gjorde, er det jo postbudenes egen skyld.

    Tja, fatter ikke hvorfor de går ind i jeres have når der er en postkasse udenfor an. Det hedder vel en "postkasse."


  • #33   22. jan 2009 min mors hund skræmte engang livet af et postbud. det var en vikar.. den almindelige postmand havde ferie så derfor var der afløser på, problemet var bare at vores låge aldrig var lukket fordi der aldrig kom nogen der var bange for hunde. den normale postmand elskede hunde og havde altid godbidder med når han kom, så vores hund kunne jo kende bilen og løb derud som han plejede. min mor kunne så ikke forstå hvorfor bildøren ikke var smækket, så hun gik ud og fandt hunden siddende foran bilen med en skræmt chauffør bag rattet. min mor fik så fat i hunden og afløseren kom så ud og min mor undskyldte mange gange og måtte forklare at ham der plejer at komme med posten altid havde godbidder med så det var derfor at hunden var løbet derud. hun spurgte så hvor længe han skulle være afløser, så hun kunne lukke lågen og holde hunden inde..

  • #34   22. jan 2009 Nina og Daniel O >> Det lyder som en fin måde at I tacklede det på smiley

Kommentér på:
F*CKING postbude!!!

Annonce