Guppy problemer ! {{forumTopicSubject}}
Heeej HG
Jeg har lige fået 10 guppyer i dag, hvilket jeg er meget glad for.
De virker også meget sunde og raske, men så er det bare lige jeg har lagt mærke til at min ene guppy han (jeg har 4 han guppyer og 6 hunner) bider de andre guppyer i halerne. Og det er stort set dem alle sammen det går udover. Men dog specielt min ene han, der har en stor blå hale.
Hvad kan det skyldes og er det alvorligt?
Og så lige hurtigt et andet spørgsmål.
Jeg har købt sådan en plastik sten, som de kan gå ind i (jeg har selvfølgelig renset den godt før den er kommet ned i akvariet), men de går hele tiden og napper af den, som om der sidder et eller andet mad på den, men det gør der ikke.
Hvad kan det være og er det noget der er alvorligt?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 166 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Jeg har selv guppyer i mit akvarie og har erfarret at guppyhannerne ofte stresser de stakkels hunner til døde med mindre du har 1 han til 3 eller 4 hunner.
Jeg har 3 hanner og 15 hunner netop for at undgå at hannerne stresser hunnerne til døde. Det har jeg nemlig prøvet en del gange....
Angående din plastic sten så ville jeg pille den op igen og skolde den med kogende vand så du får alle baktierne dræbt inden du putter den ned i dit akvarie.
Du må ikke vaske den i opvaskemiddel eller andre rengøringsmidler - men blot skolde den.
Det er også værd at have i baghovedet at det pynt du allerede har deri der groer der en kultur på som du ikke må fjerne ved evt at tage det op og vaske det med rengøringsmidler.
Ta det op skrup det med koldt vand og skold det inden du putter det tilbage.....
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 128 Svar: 395
Så må jeg hellere til at anskaffe mig nogle flere hunner!
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 166 Hunde: 7 Emner: 11 Svar: 656
Jeg ville helt sikkert købe lidt flere hunner til alle de hanner og sørge for at have nogle planter i vandfladen eller andet planteværk som hunnerne kan gemme sig i og på den måde få lidt fred fra de liderbasser....
Min datter har et akvarie KUN med hanner..... vildt ærgeligt at fordelingsforholdet skal være sådanne, når det er hannerne der er flottest at kigge på kontra de kedelige grå hunner....:)
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.494
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
Men ja, få fat i nogle flere hunner... og masser planter..
Guppy problemer !