Amstaf klippet klør? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg har simpelthen et kæmpe problem når min amstaff pige Daisy, skal have klippet klør.
Så snart man kommer med negleklipperen, går hun i panik og er slet ikke til at holde stille. det er så ekstremt at jeg forsøgte at sætte mig oven på hende for at få dem klippet, men hun er simpelthen bare alt for stærk.
Min dyrlæge havde problemer nok i forvejen med at klippe min lille hund laban´s klør, og han er jo kun en lille hund, så tror under ingen omstændigheder hun kan få en måde at holde daisy fast.
Er der nogen som ved om det er normalt at man ligger en hund i narkose for at klippe dens klør,- jeg kan nemlig ikke se andre udveje
hjælp!
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 666
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
En af de ting der er meget vigtige er at man lærer dem fra hvalp, at nulre deres poter og så må man jo ALDRIG klippe i dem, for er det sket glemmer de det aldrig.
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Det optimale ville være langsom, rosende tilvæning - og guf / træning...
Tvang kommer man ingen steder med, det forstærker bare angsten...
dec 2006
Følger: 33 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 4.294
Du må vise hende det er i orden, rose hende helt vildt når hun er der, og sørge for en masse lækre godbider..
simpelthen tilvæning, uden tvang.
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 31 Svar: 356
start med at hun bare accepterer negleklipperen, evt. starter du med at ligge den på sofabordet, ros hende når hun kommer tæt på.
Så tager du den i hånden, og ros hende igen når hun kommer tæt på.
Du kan evt sætte dig på gulvet med negleklipperen i hånden, og bare sidde og kæle med hende, så hendes skræk for den forsvinder.
Begynd så med at klippe bare 1 negl, ros hende til skyerne. Og vent så til dagen efter med at klippe den næste negn. Hun skal forbinde det med noget godt, så ros ros ros så snart hun er dygtig.
Man kan få en hund til mange mærkelige ting ved ros..... jeg har f.eks prøvet da jeg havde hvalpe og alle hundene her skulle have ormekur (den flydende ækle hvide), jeg måtte holde hende for at få det i munden på hende, og hun kunne virkelig ikke lide det. Men så roste jeg hende helt vildt, og det endte med at hver gang jeg tog dunken med ormekur frem, så stod hun klar ved siden af mig og tiggede om at få noget - for man fik jo ros for at spise det. Selv når de andre hunde skulle have, så var hun svær at holde væk, for hun ville gerne have deres portion også.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.768
Hvis man ikke kan komme til poter og negle, når hunden er sund og rask, så vil man jo aldrig kunne rense et sår el. lign. den dag de har ondt.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Men hvis det går helt i hård knude for dig når den ser negleklipperen, så prøv med en neglefil. Jeg fald over en tråd forleden der handlede om en pige der filede sin hunds negle i stedet for at klippe... Ved godt at det nok kommer til at tage lidt længere tid for dig end når du klipper dem, men det kunne jo være at du så kunne undgå nakosen...
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.886
Jeg tog til dyrlægen hvor han fik en let narkose. Lige pt. er jeg ved at forsøge stille og roligt med en fil i stedet for. Det går ok!
jun 2007
Nok mig der havde skrevet.
Jeg har i flere måneder forsøgt at tilvænne ham, men intet virker. Så snart jeg tager negleklipperen frem, så begynder han at ryste osv.. Kan sagtens røre ham over det hele.. der er ingen problemer
nov 2007
jun 2007
nov 2007
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
MEN min kæreste fik den ene gang klippet for langt ind på chibas negle, så nu er hun panisk angst for negleklipperen, så der er vi startet forfra....
Amstaf klippet klør?