{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Amstaf klippet klør? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har simpelthen et kæmpe problem når min amstaff pige Daisy, skal have klippet klør.

Så snart man kommer med negleklipperen, går hun i panik og er slet ikke til at holde stille. det er så ekstremt at jeg forsøgte at sætte mig oven på hende for at få dem klippet, men hun er simpelthen bare alt for stærk.

Min dyrlæge havde problemer nok i forvejen med at klippe min lille hund laban´s klør, og han er jo kun en lille hund, så tror under ingen omstændigheder hun kan få en måde at holde daisy fast.

Er der nogen som ved om det er normalt at man ligger en hund i narkose for at klippe dens klør,- jeg kan nemlig ikke se andre udveje smiley

hjælp!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amstaf klippet klør?
  • #1   28. jan 2009 Kan din mand/kæreste/mandeven ik hjælpe dig med holde hende "nede" ?

• #2   28. jan 2009 Jeg klipper aldrig kløer selv. Køre til den lokale hundefrisør, hun tager 30 kr for det, og så er jeg fri for at være bussemand ;o)

• #3   28. jan 2009 Jeg ville i en længere periode gøre hunden fortrolig med den så den ikke er noget farligt. Jeg kan godt forstå at hunden går i panik når den bliver holdt, det er der ikke ret mange af dem der bryder sig om.
    En af de ting der er meget vigtige er at man lærer dem fra hvalp, at nulre deres poter og så må man jo ALDRIG klippe i dem, for er det sket glemmer de det aldrig.

• #4   28. jan 2009 Dyrlægen kan bedøve hunden, ved klipning - og det er helt normalt når hund/hvalp ikke er vant til neglesaksen.

Det optimale ville være langsom, rosende tilvæning - og guf / træning...

Tvang kommer man ingen steder med, det forstærker bare angsten...

• #5   28. jan 2009 hvis du tvinger hende som du skriver - bliver det kun værre..
    Du må vise hende det er i orden, rose hende helt vildt når hun er der, og sørge for en masse lækre godbider..
    simpelthen tilvæning, uden tvang.

• #6   28. jan 2009 Ros ros ros.....
    start med at hun bare accepterer negleklipperen, evt. starter du med at ligge den på sofabordet, ros hende når hun kommer tæt på.
    Så tager du den i hånden, og ros hende igen når hun kommer tæt på.
    Du kan evt sætte dig på gulvet med negleklipperen i hånden, og bare sidde og kæle med hende, så hendes skræk for den forsvinder.
    Begynd så med at klippe bare 1 negl, ros hende til skyerne. Og vent så til dagen efter med at klippe den næste negn. Hun skal forbinde det med noget godt, så ros ros ros så snart hun er dygtig.

Man kan få en hund til mange mærkelige ting ved ros..... jeg har f.eks prøvet da jeg havde hvalpe og alle hundene her skulle have ormekur (den flydende ækle hvide), jeg måtte holde hende for at få det i munden på hende, og hun kunne virkelig ikke lide det. Men så roste jeg hende helt vildt, og det endte med at hver gang jeg tog dunken med ormekur frem, så stod hun klar ved siden af mig og tiggede om at få noget - for man fik jo ros for at spise det. Selv når de andre hunde skulle have, så var hun svær at holde væk, for hun ville gerne have deres portion også.

• #7   28. jan 2009 Jeg må indrømme, at jeg ikke ville kunne leve med at have en hund, som jeg ikke kunne soignere (klippe kløer, klippe hår mellem poter, rense tænder, rense ører, rense sår osv.) så derfor har alle vores lært det fra de var små. Så jeg støtter helt klart bla. SBHT, som anbefaler at du får lært hende, at det ikke er farligt.

Hvis man ikke kan komme til poter og negle, når hunden er sund og rask, så vil man jo aldrig kunne rense et sår el. lign. den dag de har ondt.

• #8   28. jan 2009 Ja som de andre skrive så skal der en masse træning til.
    Men hvis det går helt i hård knude for dig når den ser negleklipperen, så prøv med en neglefil. Jeg fald over en tråd forleden der handlede om en pige der filede sin hunds negle i stedet for at klippe... Ved godt at det nok kommer til at tage lidt længere tid for dig end når du klipper dem, men det kunne jo være at du så kunne undgå nakosen... smiley

• #9   28. jan 2009 Jeg har prøvet det samme. Vild panik hylen og skrigen og hyperventilere.. Fik en "prof" til at se på det og hun måtte opgive og sagde at det simpelthen var synd hvis han skulle lide sådan hver gang..

Jeg tog til dyrlægen hvor han fik en let narkose. Lige pt. er jeg ved at forsøge stille og roligt med en fil i stedet for. Det går ok!

• #10   28. jan 2009 Anja F

Nok mig der havde skrevet.

Jeg har i flere måneder forsøgt at tilvænne ham, men intet virker. Så snart jeg tager negleklipperen frem, så begynder han at ryste osv.. Kan sagtens røre ham over det hele.. der er ingen problemer

• #11   28. jan 2009 men reagere han ligesådan på at få filet klørene?

• #12   28. jan 2009 nej, der er ikke nogen problemer.. han synes nogengange det er lidt kedeligt at stå der og glo, men han er ikke bange eller noget.. hvis han begynder at virke utålmodig, så giver jeg ham en godbid inden han giver op og så kan vi lidt igen

• #13   28. jan 2009 Ihh hvor er det dejligt at høre... Super at du har fået det til at fungere...

• #14   28. jan 2009 Vores blev tilvænnet helt fra små til at få klippet klør.
    MEN min kæreste fik den ene gang klippet for langt ind på chibas negle, så nu er hun panisk angst for negleklipperen, så der er vi startet forfra....

Kommentér på:
Amstaf klippet klør?

Annonce