2.737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Fik jeg en fartbøde der ?? Fik jeg en fartbøde der ??

Kørte på motorvejen med Kbh igår.
Da vejen havde delt sig et par gange og endte med at blive 2-sporet motorvej, skulle jeg lige overhale en gammel nisse.. Kørte ellers utroligt pænt men når man overhaler skal man jo liiige køre lidt hurtigere, så tror at jeg sneg på op på 130 km/T
Idet jeg køre forbi nissen kører vi under en bro og der kommer et lysglimt fra under broen...

Fik jeg mon en fartbøde der ???
Og hvis jeg gjorde hvor meget er den så på ? Man måtte køre 110, jeg kørte ca 130...

Jeg har aldrig fået en fartbøde selvom at jeg før jeg fik børn altid drønede afsted, så det ville være nærmest sarkasme hvis jeg får en nu smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fik jeg en fartbøde der ??
  • #1   6. feb 2009 Måske måske ikke. Det er bare og vente og se om der dukker noget op i postkassen en dag :o)

• #2   6. feb 2009 Iben -
    EJ hvor latterligt hvis jeg skal betale 1000 kr :-S ...
    Men tak for link smiley

• #4   6. feb 2009 Men så lære du vel af det - hi hi smiley

• #5   6. feb 2009 Pinky - Den er også ond smiley

Linda - Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg lærer.. At politiet sætter fartfælder op lige når motorveje deler sig og hvor folk kører ud og ind mellem hinanden og man overhaler dem der ligger og kører 100... ?
    Men det var da et meget smart sted, det tænkte jeg også da jeg så blinket, hvis det altså var dét...

• #6   6. feb 2009 Nu har jeg haft kørekort i 34 år, og har fået 3 fartbøder i alt, den sidste var for 4 år siden, den lød på 1500 kr. - ja nogen gange går det lidt forstærkt.. men fint nok at man bliver snuppet.

• #7   6. feb 2009 Det er da også ondt at sætte en op lige pludseligt smiley

Ej, du må vente og se hvad posten bringer smiley

• #8   6. feb 2009 Hulgaard - Eneste jeg nogensinde har modtaget var en parkeringsbøde så håber da at det bliver ved det *G*

Tanja - Det er personligt hetz politiet har gang i mod mig ! smiley

• #9   6. feb 2009 Man lære at være mere forsigtig med at køre for stærkt smiley

Jeg troede en dag jeg var blevet blitzet men der kom aldrig en bøde og derefter er jeg meget opmærksom på hvor stærkt jeg kører og om der er mistænksomme varebiler parkeret rundt omkring smiley

• #10   6. feb 2009 Stine - At politiet sætter fartfælder op lige når motorveje deler sig og hvor folk kører ud og ind mellem hinanden og man overhaler dem der ligger og kører 100... ?
    Men det var da et meget smart sted, det tænkte jeg også da jeg så blinket, hvis det altså var dét...

Det er da netopp der, hvor det er farligt at køre for stærkt, at politiet skal stå.

Og så kan man jo undre sig over, hvorfor du havde så travlt. Hvis du skulle helt op på 130 km/t for at komme forbi, ville det så ikke have været klogere at blive bagved?

Der er bare ingen undskyldning for at køre for stærkt, så det er da bare at betale ved kasse et.

Og nej, jeg er ikke hellig. Jeg har også fået en fartbøde eller to. Men jeg ærgerer mig ikke. Jeg kunne jo bare have overholdt reglerne - sådan er det!

• #11   6. feb 2009 Det er selvfølgelig ikke alle der lære af det. Min mand fik en bøde da han kørte 69 hvor man må køre 50. 1500 kr og et klip. Få uger senere fik han igen en bøde SAMME sted. 1000 kr. Og han ved politiet hele tiden holder det sted og man kan faktisk se dem på lang afstand smiley Fjols!!

• #12   6. feb 2009 Jeg må da sige, at det er fint med at de har sat de stærkasser op, og jeg håber at der kommer mange flere, for der er virkelig mange som trænget til en over snuden.

Der hvor jeg bor, er en gennemgående vej igennem byen, i byen er der 50 km hastighedbegrænsning, men der er virkelig mange som er total hjernedød, og kører igennem med en hastighed der er langt over den tilladte.

• #15   6. feb 2009 Linda J
    De steder hvor fotovognene bliver sat, er et samarbejde mellem kommune og politi - politiet får nogle faste pladser, hvor de kan sætte fotovognene.

Men færdselspolitiet kan sætte op hvor som helst, men så bliver man stoppet lige efter, hvis man ryger ind i dem.

• #16   6. feb 2009 TSK TSK TSK Stine ;o)

Jeg blev blitzet i Kvanløse - DUMME DUMME DUMME Karina, hvor tit er det lige, at de holder der ? TIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Nå men jeg kørte i følge mit eget speedometer 75 km i timen så, så både klip og fartbøde for mig !! - jeg var blevet målt til 63 og så minus de 3 km. i timen, som de altid trækker fra = 1000 kr i bøde men ingen klip :o)

Morten - Alt andet end, at ærgrer sig, villle da være underligt, jeg kan i hver fald godt finde mange spændende ting, at bruge 1000 kr på, end lige fluks ned i statskassen!! - At det er min - eller Stines - egen skyld, kan ikke diskuteres, men ærgrer sig, det er vel meget normalt ;o)

• #17   6. feb 2009 Karina, I er da i jeres gode ret til at ærgre jer :-)) Jeg syntes bare livet er for kort til at gå op i det. Og så gider jeg ikke gå og ægrer mig over at jeg har været dum - det vil jeg faktisk helst glemme hurtigst muligt :-))

• #18   6. feb 2009 Gu er det da træls at blive blitzet.. Men det er jo ikke andre end Jeres egen skyld.. Det er da ihvertfald ikke fair at give andre skylden..

Betal og kom viderer - og lær din lektie

• #19   6. feb 2009 Der er der så en fordel ved at være studerende, man får bøden halveret...

• #20   6. feb 2009 Min mand fik en bøde i dec på 3000 + betinget frakendelse i 3 år og han skal møde til en køreprøve inden den 2 maj. Han er lidt et matematik fjols og sad forleden og regnede ud at hvis nu han skulle afsone sin bøde på samme vilkår som stain bagger nok kommer til. Så hvis man sætter de to beløb op imod hinanden de har lavet forbrydelser for, kontra den strafferamme der er for at fuske for en mil. Så skulle min mand afsone 10 sek hvis han skulle afsone bøden.. Gg.

• #21   6. feb 2009 Hvis det var et førdt glimt så ja.... ca 1000,- i bøde som de andre siger...

Jeg har lige fået et FINT billed ind af døren og en bøde på 500,- pga 6 SØLLE km/t

• #22   6. feb 2009 "helt op på 130" !??! .. Ja ja ...

Andrea - Oooh ja det er da rigtigt hvad du siger... Testede faktisk engang bilen på en af de der der kun viser ens fart, men ikke tager billede.. Og der viste den 10 km/T langsommere end der stod på bilen...
    Du giver mig håb smiley

Karina - Puha, det er så surt sådan noget..
    Men jeg bliver altid sur på de andre og ikke mig selv ;-P *G* .. JEG gør aldrig noget forkert ! *host*
    Men 1000 krs bøde ville dælme lande på et super dårligt tidspunkt :-S

Hundemutter - *GG* ... Totalt unfair så ! Jeg vil også afsone 10 sekunder så ...

• #23   6. feb 2009 Som jeg kan se på det skema er bøden altså 500 kr. Tilladt hastighed 110 og der blev kørt 130, altså under 20% i overskridelse, og så er der ikke højhastighedstillæg, selvom det er på motorvej.

Men surt er det. Jeg har heldigvis kun fået p-bøder ind til videre (7-9-13)

• #24   6. feb 2009 Miemiv - Håber at du har ret smiley

• #25   6. feb 2009 altså selvom man overhaler må man jo kun kører det man må der er fartgrænsen så man er jo selv skyld i bøderne så må man overhale langsomt eler lade være:) tihii.. ikke sagt man kan meeen sådan er loven desværre skruet sammen:( er ærgeligt..

men ja hvis de blinker får man gerne bøder det plejer at være rødt lys siger min kæreste som er mester i at få bøder:(

jeg har ALTID været heldig er endnu ikk taget tihi..

men kører for det meste også pænt er sjældent jeg kører for meget..

• #26   6. feb 2009 Iben..
    Det er også takst 2, men i det nederste skema, som gælder på motorvej, hvor fartgrænsen er over 100 km/t.

• #27   9. apr 2009 Fik du forresten en fartbøde???

Kommentér på:
Fik jeg en fartbøde der ??

Annonce