347 visninger
|
Oprettet:
Jobsamtale {{forumTopicSubject}}
Puh jeg er glad og nervøs på samme tid. Skal til jobsamtale på onsdag til en kontorstilling. Har ikke været til samtale de sidste 9 år.
Har I nogle gode råd???
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 158 Svar: 2.498
Jeg har været ved at kigge på stedet. Det er noget af en mundfuld at studere, da det er en havn
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Jeg kunne også se at du er mor, og hvis der er en ting mødre er gode til, så er det at have overblik og mange bolde i luften.
Bare fordi du ikke har så meget selvtillid, så er det ikke ens betydende med at du ikke burde have det...
Ja en jobsamtale er at sælge sig selv, men min erfaring er at mange også kigger på hvor meget man brænder for at få jobbet hos netop det firma. Firmaet kan lære dig ting du ikke kan i nu, men de kan ikke lære dig at holde af firmaet... Det er derfor mange forventer at man ved hvad det er for firma man har søgt job hos...
Rigtig mange gange held og lykke
sep 2008
Jamen jeg må i tænkeboks. Jeg er bare så nervøs. Det er jo som en eksamen. Jeg har sendt 20 ansøgninger afsted og det her er den første samtale. Jeg HÅBER bare jeg klarer det. GIDER ikke gå hjemme mere. Har gået hjemme pga barsel og min datter er startet i dagpleje, så her er ret kedeligt.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Held og lykke!
sep 2008
Anja: Jamen jeg er jo nok arbejdsvillig - hi hi!!
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 593
Fortæl gerne en "succes"historie - noget du har gjort arbejdsmæssigt (opgave, projekt) som blev specielt godt eller gjorde en forskel.
Find evt. nogle værdier firmaet har (personalepolitik, arbejdsforhold osv), som du synes er gode, og nævn det til samtalen.
Ellers bare være dig selv, hold øjnkontakt og vær "åben". Ta tøj på som du føler dig bahageligt i, og som passer til stillingen du søger.
Du kan måske sende en mail til firmaet (att.: kontaktpersonen), og skriv tak for samtalen, og at du ser frem til at høre positivt fra dem..
KNÆK OG BRÆK
Jobsamtale