4.216 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
nogen her der har kat uden kattebakke? nogen her der har kat uden kattebakke?
Kan man mon det?, vi er meget hjemme da jeg for det meste arbejder herfra, så burde det mon ikke kunne gå med en kat uden kattebakke?, - vi har stor have osv.
nogen erfaringer?
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
den kat vi havde var total blind derfor forsøgte vi dog aldrig uden kattebakken.
Har i nogen gode råd nu vi skal have kat igen?, vores to hunde er vant til kat fra dengang vi havde den blinde men det er jo efterhånden 2 år siden.
mon ikke en killing der er vant til hunde i forvejen er at fortrække?, vil jo helst ikke ricikere den kommer til at rive hundene i øjnene ved en fejl.
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 17
Vi har to maine coon katte og de har altid været indekatte, men da vi flyttede i hus begyndte de at komme ud og det er bare gået så fint. Da der var gået lidt tid, fjernede vi kattebakken og nu besørger de kun udenfor. Skønt, for så slipper vi for kattebakken. Den gamle er 11 år og den anden 4 år, og det er en sen alder at lære det i, men de har lært det alligevel. De nyder det, og har et rigtig dejligt katteliv;0)
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Men! Når det så er sagt, synes jeg man bør have en kattebakke for en sikkerheds skyld. Hvad hvis der sker noget og du kommer sent hjem? Eller hvis katten er syg?
Mine forældre har en kat på ti år, som ALTID gør udenfor!. Her i øjeblikket hvor gider den ikke ude, men skal alligevel lukkes ud en kort smut på 5-10 minutter to gange om dagen, og så hurtigt ind igen.
Den anden kat er meget yngre, og var faktisk indekat hos mig først.. Nu bor den hos de gamle, og besørger altid udenfor!
Men de har altså en bakke alligevel.. Forrige forår blev den gamle syg, og der brugte den altså bakken..
Hvis de aldrig bruger den, behøver du jo ikke at skifte den, og den vil ikke komme til at lugte..
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 906
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.176
nov 2008
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
hvis kattelemmen er en god mulighed, synes jeg I skal gøre det.. Så efter lidt tid kan du fjerne bakken, da de garanteret vil stippe helt af sig selv med at bruge den..
Bare husk at tage højde for om der er mange andre katte i området? Kan din kat forsvare døren, eller skal I fodre hele nabolaget?
Om sommeren når mine forældre har terrassedøren stående åben, kommer der MANGE katte og spiser! Og deres den fede, plejer som reger bare at stå lidt væk og glo når de fremmede katte spiser..
Nogle gange er man som ejer nødt til at sidde og gemme sig med en vandpistol..
nov 2008
men det ville tilgægæld være rigtig synd for den fremmede kat der slap ind af kattelemmen
vi har en 40 m2 stor udestue måske skulle vi lave katte lem i den istedet, så må katten være i den eller ude de få gange vi er længe væk, hvis en fremmed kat så skulle komme ind gennem lemmen skal hundene nok gø den ud igen men da de er i huset kan de heller ikke gøre andet. god eller dårlig ide?
nogen her der har kat uden kattebakke?