{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
329 visninger | Oprettet:

Filmoptagelse og parkering (langt) {{forumTopicSubject}}

DR er fra og med i dag i gang med at optage deres julekalender lige uden for min dør. Ret pussigt at der lige pludseligt er sat julelys op over det hele og juletræer er blevet pyntet og stillet frem :o)

For ½ år siden stod der to unge mænd som påstod at de var fra DR og tog billeder af mit hus og ind i min lukkede have. Jeg troede at de var tricktyve og lukkede dem ind i haven så de kunne se at der ikke var noget at stjæle + at alt var lukket af med store kæder og låse + at min hund ikke brød sig om fremmede.

De filmede min have og mit hus ... Fik en uge senere bekræftet at det altså var DR-folk og at næste års julekalender skal optages i min by og siden glemte jeg alt om det ..

Da jeg skulle bruge min bil i dag var der sat afspærring op på begge sider af den parkeingsplads som jeg bruger så jeg ikke kunne køre ud uden at skulle op på fortovet at køre for på den måde at passere afspærringen, men de have ikke informeret om det i forvejen så jeg kunne have flytte min bil (har min bil stående på en parkeringsplads over for mit hus (bor op til et T-kryds så kan som den eneste på min vej ikke parkere direkte uden for huset da dette vil være til gene og ulempe for trafikken))

De har lukket 2 gader af så man ikke kan komme frem og tilbage fra ens eget hjem. Man kan ikke forlade sit hjem uden at ende midt i deres optagelser og vil jo ikke ødelægge noget men kan ikke klare så meget stress og uro pt.

Nogen der kender reglerne for om en filmoptagelse må afspærre privat grund så man ikke kan bruge sin bil eller forlade sit hjem uden at føle at ens private sfære overtrædes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Filmoptagelse og parkering (langt)
  • #1   17. feb 2009 Det er møgtræls og har ikke fået noget officielt at vide før der i dag bliver banket op min dør om ikke jeg vil fjerne min bil så deres lastbiler kan holde på min parkeringsplads. De har tjekket med mine naboer at min bil må holde der .... Problemet skal ikke gøres tsørre end det er men hvis det drejer sig om flere uger så bliver det for meget ...

• #2   17. feb 2009 Hvis du skal lufte hund, på arbejde eller ud og handle og den eneste vej ud, er gennem deres optagelse - jamen så må det jo være den vej du går. Dit liv skal jo ikke gå i stå fordi de optager en julekalender.

• #3   18. feb 2009 Det er også lidt det jeg tænker. Jeg vil ikke genere nogen men Kia tager ikke ligefrem positivt at de er her og det stresser hende og hun gøer når hun er ude hvilket kan ende med at ødelægge deres optagelser så nu kommer hun ikke ud uden at vi må køre i skoven etc. fordi de sædvanlige hundeluftningssteder er spærret af. Men måske jeg tager sorgerne på forskud :o) Men det betyder også at jeg må tage bilen oftere end normalt ...

Normalt burde udendørsoptagelserne vel være hurtigt overstået og så foretages resten i et studie lang væk herfra går jeg ud fra ... :o) Men har det ikke godt med at være til besvær og er meget autoritetstro så det stresser mig ret meget alt det her uro da jeg i forvejen er sygemeldt pga. en svær depression og stress. Synes godt at de kunne havde advaret så man var forberedt ...

• #4   18. feb 2009 Sanne: Kan du ikke ringe til DR og tage en snak med dem? Der må være nogen derinde, der kan svare dig på, hvor længe de forventer optagelserne varer.

Forklar din situation, og se hvad de siger til det. Det er nok første vej at gå. Kan forestille mig at det må betyde meget for dig og for Kia hele tiden at skulle planlægge alt hvad man gør og skal. Det er ikke særlig rart da.

• #5   18. feb 2009 Jo det var da en idé Chevie. Tænker slet ikke logisk for tiden :o)
    Jeg var så stresset over alt bøvlet i dag, lå og kørte rundt for at finde en vej jeg kunne komme hjem af, havde bilen fuld af indkøb til resten af mdr. at jeg glemte at spørge hende der bankede på ...

Men spørger lige landsbytosserne, de må vide det da flere skal spille med som standin og ekstras, og her ved alle normalt alt om alle, har bare ikke snakket med nogle fordi jeg har isoleret mig hjemme og i skoven ... ...
    Men må hellere tage mig sammen :o)

• #6   18. feb 2009 Kan se på nettet at der har været et møde om det i december hmm ... Så er jeg sikker på at kunne få noget at vide af de ældre her i byen. De ved som regel alt der er at vide om alt og alle :o)

• #7   18. feb 2009 Jeg håber da, at der kommer en løsning på det, for jeg ville gå lige så meget i selvsving som du.

Ja det kunne også være en ide at forhøre sig blandt de andre beboere. Træk vejret dybt og kom ud med dig.

Men de filmer vel ikke til sent ud på aftenen eller??

• #8   18. feb 2009 Nej. Heldigvis. Men måtte ud i nat/tidligt i morges og flytte min bil tilbage så naboerne kunne komme på arbejde .. Men er sikker på at udendørsoptagelserne snart er færdige :o)

• #9   18. feb 2009 Det håber jeg da for dig.. Jeg var blevet knotten hvis hele min hverdag sku ændres pga det.

Men det er nu meget sjovt at kunne sidde at se sin egen by i en julekalender smiley

Kommentér på:
Filmoptagelse og parkering (langt)

Annonce