555 visninger
|
Oprettet:
Tøj til bryllup? {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en anden tråd om kjoler, kom jeg til at tænke på at jeg skal ud og ha' købt mig en kjole til et bryllup i maj.
Så, hvad er det nu "reglerne" er? Man må ikke have hvidt eller sort på, men hvad er passende? Det er et par på 25 der skal giftes.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Ikke sort
Ikke kjole over knæ'et
Og hvis i har fået indbydelsen mere end et år i forvejen skal man have galla-kjoler på...
Men hvis jeg var dig ville jeg nok lige tjekke med bruden - det kan være at hun ikke går så meget op i den slags...
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
Sjovt, den med indbydelsen har jeg ikke hørt fra.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
lån evt. 'takt og tone' af Bill Holmberg
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.224
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
Regler for påklædning
Der er flere traditioner forbundet med gæsternes påklædning. F.eks. må de kvindelige gæster ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden. Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve. Som kvindelig gæst bør du heller ikke bære diadem, medmindre det er skrevet i invitationen, at det er tilladt.
For herrerne gælder det, at hvis brudgommen ikke bærer kjole og hvidt, så må gæsterne heller ikke gøre det. Det samme er gældende med smoking, da gæsterne ikke må være finere klædt på end brudgommen. For smoking gælder det endvidere, at den ikke må bæres før kl. 17. Det er op til jer selv og brudeparret, hvor hårdt I vil hænge jer i disse traditioner, men spørg hellere brudeparret en gang for meget for at være på den sikre side.
I kirken anses det for god smag, at skuldre er tildækkede, og at kvinderne ikke er alt for nedringede.
Omklædning
Alt efter om der er tid til det i bryllupsprogrammet, så kan gæsterne vælge at tage hjem og skifte tøj efter vielsen. Der er mange, der synes, at det er rart ikke at have det fine festtøj på allerede i kirken. Hvis der er reception umiddelbart efter vielsen, så kan I godt tillade jer at smutte hjem og lave en hurtig omklædning, og derefter nå at være tilbage inden receptionen er slut. Men husk at der ikke er tid til den store tur hos frisøren for at få ordnet håret, det skal være gjort forinden.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 83
Tøj til bryllup?