{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tøj til bryllup?
  • #1   20. feb 2009 Uha der er mange regler, og mange af dem er vist mere eller mindre døde... Men dem jeg kender er:
    Ikke sort
    Ikke kjole over knæ'et
    Og hvis i har fået indbydelsen mere end et år i forvejen skal man have galla-kjoler på...

Men hvis jeg var dig ville jeg nok lige tjekke med bruden - det kan være at hun ikke går så meget op i den slags...

• #2   20. feb 2009 Jah, det er nok en god idé. De er nok ikke så formelle som andre er.

Sjovt, den med indbydelsen har jeg ikke hørt fra.

• #3   20. feb 2009 du må gerne bære sort til bryllup, det er hvidt du ikke må bære, hvis man tager de gamle skikke:-)

lån evt. 'takt og tone' af Bill Holmberg

• #4   20. feb 2009 jeg har altså også hørt at man ikke må have sort på.. det er noget med at så kan det lokke gommen ud i utroskab, eller noget i den retning..

• #5   20. feb 2009 Jeg tror mere det er fordi sort er "sorgens farve" og noget man har på til begravelser.

• #6   20. feb 2009
    Regler for påklædning
    Der er flere traditioner forbundet med gæsternes påklædning. F.eks. må de kvindelige gæster ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden. Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve. Som kvindelig gæst bør du heller ikke bære diadem, medmindre det er skrevet i invitationen, at det er tilladt.

For herrerne gælder det, at hvis brudgommen ikke bærer kjole og hvidt, så må gæsterne heller ikke gøre det. Det samme er gældende med smoking, da gæsterne ikke må være finere klædt på end brudgommen. For smoking gælder det endvidere, at den ikke må bæres før kl. 17. Det er op til jer selv og brudeparret, hvor hårdt I vil hænge jer i disse traditioner, men spørg hellere brudeparret en gang for meget for at være på den sikre side.

I kirken anses det for god smag, at skuldre er tildækkede, og at kvinderne ikke er alt for nedringede.

Omklædning
    Alt efter om der er tid til det i bryllupsprogrammet, så kan gæsterne vælge at tage hjem og skifte tøj efter vielsen. Der er mange, der synes, at det er rart ikke at have det fine festtøj på allerede i kirken. Hvis der er reception umiddelbart efter vielsen, så kan I godt tillade jer at smutte hjem og lave en hurtig omklædning, og derefter nå at være tilbage inden receptionen er slut. Men husk at der ikke er tid til den store tur hos frisøren for at få ordnet håret, det skal være gjort forinden.

• #7   20. feb 2009 Hov tror forresten også at reglern er at herrene ikke må tage deres smoking jakke af før gommen har taget sin af smiley

• #8   20. feb 2009 Hi, hi den med sort, har jeg også hørt... men da jeg faktisk kun går i sort, ja så har jeg sort på, lige meget hvad :o))

Kommentér på:
Tøj til bryllup?

Annonce