{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

Min veninde hader hunde/min hund :/ {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg vil bare lige høre, hvad I ville gøre i denne situation..
Min bedste veninde er muslim, hun siger at alle muslimer hader hunde, hvilket jeg ikke ved om er sandt, men jeg har da troet og repspekteret det så meget som jeg nu kunne.. Hun elsker katte, og har et par stykker, det er bare det, hun ved at jeg elsker hunde ligeså meget som hun og jeg begge elsker katte, men HVER gang at vi ser en hund et eller andet sted råber hun "AAAAD!! MØG KØTER!! Ad forhelved! De skal bare skydes!!", og hver gang min hund nærmer hende råber hun ting som "Ej! Skrid *navnet på min hund*, gå så væk!", og jeg skynder selvfølgelig at fjerne ham, for begge's skyld..
Nogle gange siger hun dette imens jeg hører på det, til sine katte "Iiih mors små prinser og prinsesse katte, I er konger og gudinder og skal bestemme og herske over hele verden, og I bestemmer over Gud, og må dræbe alle de hunde I vil, og de skal bare tigge og bukke under for jer".. Og nogle gange er det endnu mere personligt, hvor hun siger ting som at mine og hendes katte, og alle katte har ret til at dræbe min hund og andre hunde..
Det kan godt være det bare er mig der er nærtagende, men jeg bliver simpelthen så skide rasende, at jeg tit smækker på hvis det er over telefonen, i frygt for at jeg kommer til at blive uvenner med hende og komme til at sige grimme ting til hende...
Jeg har fortalt hende om hun ikke bare kan acceptere, at jeg ser alle dyr som lige, og holde alt det der med katte er guder for sig selv, men det vil hun ikke fordi hun siger at "Det er bare sandheden, og katte er Guder, og hunde er bare drævlens budbringere, som skal skydes, mishandles og udrydes, da de ikke har nogle følelser", jeg kunne skrive meget mere, men det har jeg ikke lyst til, da hun trods alt er min bedste veninde, og skide sød i andre sammenhæng...
Jeg kunne bare ikke holde det inde længere, da vi er begyndt tit at blive uvenner over det...

Hvad ville I gøre/sige, hvis I var mig, og i min situation?...
Jeg synes at jeg har prøvet så meget, og er trist over at hun ikke vil respektere mine følelser, og holdninger, såvel som jeg respektere hendes..

Med venlig hilsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min veninde hader hunde/min hund :/
  • #1   23. feb 2009 måske er hun ikke så "bedste veninde" agtig alligevel?
    Man skal da respektere hinanden - og hinandens valg....


  • #2   23. feb 2009 Jeg ville bede hende gå hvis ikke hun kan opføre sig ordentlig i dit hjem. Ellers ville jeg invitere på middag med grisekød.

  • #3   23. feb 2009 Jeg ville stille et ultimatum:
    Tal ordentligt til og om hunde, når jeg er tilstede eller venskabet er forbi....


  • #4   23. feb 2009 Ja det ved jeg, men det er bare det, at hun er PRÆCIS som min bedste ven skulle være, i ALLE andre sammenhæng,... Det er det eneste jeg bestemt ikke bryder mig om hende for, og så bryder jeg mig heller ikke om hun er trofæjæger, men det er en jo anden sag,... Så jeg er bare så forvirret,.. Har tit været ved at droppe venskabet med hende, af den grund... Og nu har jeg forbudt hende at røre nogle af mine dyr, selv kattene, indtil hun har givet mig en ordenligt undskyldning og et løfte om at hun vil holde alle de ting for sig selv, og det er hun blevet skide sur over,...

  • #5   23. feb 2009 Jeg havde droppet hende veninden hun lyder bare til at være rigtig træls og barnlig! Det ikke alle muslimer der hader hunde. hehe. Min kæreste er muslim han elsker vores hunde hans forældre har også haft en lille hund men hans forældre er bange for vores schæfer da de kommer fra bosnien og er blevet jagtet af schæfere under krigen i bosnien. De er dog ved at vænne sig til ham
    Så det noget pis hun fyrer af. Kender også flere andre bosniske familier som holder hund nøjagtigt som alle os andre


  • #6   23. feb 2009 hmmm min opfattelse er nu ikke at ALLE muslimer hader hunde - har flere muslimske venner som nærmest kaster sig ned på gulvet af glæde når vi er sammen og mine hunde er der.-- det er vist en definations spørgsmål lige såvel som nogen muslimer siger at kvinder skal være dækket fuldstændig til og have tæsk hvis de ikke respekterer manden...
    det handler om fortolkning

    men muslim eller ej -- så ville jeg på ingen måde finde mig i at en veninde snakkede sådan til mine dyr -- ville klart sige fra over for det..

    hvis hun er bange for dem kan hun sige det også vil jeg tage højde for det.. men ville ikke finde mig i at der blev snakket sådan hverken til mig eller mine hunde..



  • #7   23. feb 2009 Ja, og nogle gange bliver jeg så bange for hende, da f.eks. denne episode skete:
    Hvor at hun inviterede mig ind i sit hus til kattene, MED min hund, da jeg skulle hente noget hos hende,.. Hun klappede ham, underligt nok, oven på hovedet et par gange, og sagde Hej til ham,.. Jeg så en udstoppet ræv der viste tænder stå inde i stuen hos hende, og jeg stod selv i gangen.. Jeg fortalte min veninde at hun ikke skulle vise min hund den ræv, da han så ville gø af den, og det ville hun jo nok ikke have... Men så viste hun ham den sgu alligevel, imens jeg var ved at tage en ting, og da han begyndte at gå råbte hun "HOLD SÅ KÆFT DIN DUMME HUND! Du skal fande ikke gø af mine katte, så sparker jeg dig!!", og så råbte jeg til hende, "Du er sgu da for dum, jeg fortalte dig at han ville gø af den ræv! Og han gør IKKE af dine katte!" og så gik jeg, og efter det var vi uvenner i 2 uger, men blev dog gode venner igen...


  • #8   23. feb 2009 Det er IKKE rigtigt, at ALLE muslimer havde hunde.

    Men det er da helt sikkert at nogen gør.

    Nå, men hvorom alting er - jeg synes hun skal have lov til ikke at kunne lide hunde og hun skal også have lov til ikke at kunne lide din hund.

    Jeg synes du skal sige netop det til hende: "Kære veninde, jeg synes det er helt ok, at du ikke bryder dig om hunde, og jeg skal også nok love at tage alle de hensyn jeg kan, så du ikke behøver at beskæftige dig med min hund,
    Men du skal vide, at det sårer mig dybt, når du råber af min hund, kalder den skældsord. Det går lige i mit hjerte, og som min bedste veninde, rammer du mig dybere end nogen anden.
    Vil du ikke nok lade være med at omtale min hund på den måde, når jeg hører på det. Fint du ikke kan lide den, men jeg kan mærke, at vores venskab og min tillid til dig bliver ødelagt, hvis jeg ikke får lov til at blive fri for at høre dig - min bedste veninde - tale grimt om noget, jeg holder så uendeligt meget af.
    Jeg ønsker ikke uvenskab, men du skal vide, at skal jeg vælge mellem dig og min hund, falder valget på min hund, selvom det vil gøre mig meget ondt at miste dig!


  • #9   23. feb 2009 Havde = hader i den første sætning, sorry ...

  • #10   23. feb 2009 Muslim eller ej alm god opførsel kan man vel godt have.

  • #11   23. feb 2009 og hvis hun ser katte som guder er hun da helt galt på den.. mener bestemt at muslimer ikke må afbillede eller dyrke opjekter som guder. og der findes kun en gud og det er alllah --

  • #12   23. feb 2009 Jeg har sagt det til hende, adskillige gange, men hun respektere det ikke, ignorere mig bare når jeg siger det... Og hvis jeg beder hende stoppe med at furgude kattene og svine hundene til, og spørger om vi enten bare ikke kan droppe at tale om de dyr, eller at hun må respektere dem på lige, når hun er sammen med mig, så siger hun bare at det skal jeg ikke bestemme, og siger at hun vil have lov til at sige sandheden og fortsætter bare på en endnu grovere og provokerende måde... ;/

  • #13   23. feb 2009 Hvis hun godt ved at du bliver såret men ALLIGEVEL gør det ville jeg simpelthen bede hende fise af. Det er dominerende adfærd og det burde der ikke være nogen grund til hvis i er veninder - har hun det dårligt med sig selv burde hun tale med dig om det i stedet for at såre dig.
    Måske er det sådan en samtale der skal til, for hendes adfærd tyder jo på at der er noget der forhindrer hende i at hvile i sig selv..


  • #14   23. feb 2009 <i> Og det "sjove" er hun selv går MEGET op i om man har god opførsel eller ej...

  • #15   23. feb 2009 Sommerfugl: nemlig. Var der nogen der råbte og skreg af min hund på den måde så havde det ikke taget mig 1 sekund og smide personen ud.

    CH: Der er mange folk der kommer fra krigshærgede lande der er bange for store hunde fordi de i de lande bliver brugt på at pudse på mennesker


  • #17   23. feb 2009 Hun må godt nok betyde meget for dig at du ikke forlængst har smidt hende ud

  • #18   23. feb 2009 Mange tak, for jeres gode indlæg...!

  • #19   23. feb 2009 Du kan ikke kræve, at hun respekterer dyr på samme måde som du gør - men du kan godt kræve af hende, at hun ikke omtaler din hund grimt, når du hører på det.

  • #20   23. feb 2009 *CH* Tavlemafioso !:
    Ja det er præcis sådan jeg har det..
    Og jeg har respekteret at hun ikke kan lide ham, men det er bare at jeg bliver meget forvirret, fordi det ene øjeblik har hun intet imod ham siger hun, og lader ham komme i nærheden af hende og giver ham godbider, og i det næste øjeblik, vender det hele rundt, og bliver til det stik modsatte, og jeg beskyldes af hende for ikke at tage hensyn til at hun hader hunde...


  • #21   23. feb 2009 hvis hun var min veninde..............havde jeg fortalt hende at hun skulle tale pænt og opføre sig ordentligt når hun var i mit hjem...om hun elsker mine hunde eller ej, det er hendes sag, men hun skal ikke nedgøre dem eller noget som helst andet..........for så var hun ikke min veninde mere.....
    for du bliver jo såret og man har jo ikke en veninde for at hun skal såre dig. tværtimod.


  • #22   23. feb 2009 Jeg ville sætte mig ned og tale med hende om det.. bede hende om at respekterer jeres forskelligheder med hensyn til hund og kat. få hende til at forstå at det både provokerer og "sårer" dig at hun taler sådan om ikke mindst din hund men også andres..

    Jeg vil mene at sådnne udtaelser handler om frygt inderst inde..

    Det er meget respektløst af hende at sige/ tale sådan til din hund og andres for den sags skyld. Nu ved jeg ikke hvordan hun er men med noget komuniktion tror jeg godt du kan få hende til at holde op med at udtale sig om det emne.
    prøv at finde hendes bløde punk ment på den måde- at du skal prøve at finde ud af hvordan du skal "nå" hende og få det bedste resultat det kan være : Jeg vil ikke have.../ Det sårer mig.../ det er tarveligt../ Du må respektere... Find ud af hvlken måde det er bedst at kommunikere med hende på.. med undlad at komme ned på hendes niveu hvor du siger katte er dumme bla bla bla...

    det er mit bud i hvert fald smiley

    Håber at hun vil lære at respekterer dine meninger smiley


  • #23   23. feb 2009 det handler jo egentlig hverken om hvir vidt hun er muslim eller ej -- men om hun er et ordentligt menneske med pli og opdragelse nok til at opføre sig ordentligt..



  • #24   23. feb 2009 Sommerfugl S:
    Det gør hun også... Hun er min eneste veninde...


  • #25   23. feb 2009 Hun er da helt galt afmarcheret. Ifølge koranen er hunde frie dyr, som man ikke må holde i fangenskab af respekt for dem, hvilket har gjort at ikke mange muslimer har hunde som kæledyr. Men de opfattes ikke som urene på lige fod med f.eks. svin. Og som hundemutter skriver er det jo afgudsdyrkelse, hvis hun kalder sine katte for guder - det er heller ikke i overensstemmelse med islam.

    Hun skal da bare have at vide hvordan tingene rent faktisk hænger sammen. Og hvis hun ikke accepterer dine hunde, skal du heller ikke acceptere, at hun ikke vil spise svinekød o.s.v. Fortæl hende, at det sårer dig, og hvis hun ikke kan respektere dine holdninger og det du holder af må hun bare holde kæft eller blive væk. Jeg ville bestemt ikke finde mig i det.


  • #26   23. feb 2009 ved godt det er lidt off topic -- men bare lige for at mane den der med at muslimer ikke kan lide hunde... vores gamle pizzamand er meget troende muslim -- han var så vild med pølse og bimsebarnet da jeg havde hende at han løb i af forretningen hver gang vi kom forbi -- og var børnene og konen der også blev de komanderet ud for at se hundene.. han spurgte endda helt alvorligt om han ikke måtte købe bimsebarnet -- jeg skulle bare sige min pris *gg*

    vi boede lige over for hans forretning. og han tilbød endda at hvis jeg skulle have nogen til at holde øje med dem så kunne vi bare komme over med dem...


  • #27   23. feb 2009 Det er bare helt uacceptabelt, hvis hun vil have respekt må hun dælme også starte med at give den.

    Ved at hun behandler din hund sådan er decideret mangel på respekt og prøv at tænke på hvordan det påvirker din hund.

    Hun skal behandle hunde ordenligt og lade være med at råbe. Gør hende opmærksom på at det ikke er god opførsel det hun præsterer og hvis hun ikke vil ændre på det, så stil hende det ultimatum at så er jeres venskab forbi.

    Hvis hun virkelig er din veninde, så tænker hun over det og gør noget ved det, ellers er hun ikke en skid værd som veninde.

    Håber det bedste for dig.


  • #28   23. feb 2009 Vi skal da også huske på, at ikke alle, der er født muslimer er praktiserende muslimer. Og Islam har også flere "grader" ligesom kristendommen har.

    I mine øjne er dette ikke et spørgsmål om religion, men derimod almindelig menneskelig respekt


  • #29   23. feb 2009 Jeg har ikke læst alle svarene , men hos mig er det sådan at mine hunde SKAL være der , andre må være der, og kan de ikke respektere mine hund, så kan de holde sig væk !

  • #30   23. feb 2009 Rettelse i tideligere indlæg:
    <b>Min hund er en Chihuahua forresten,</b> og min veninde er meget høj og stor, men man kan selvfølgelig godt være bange for dem alligevel, selvom hun siger at hun ikke er bange for dem... Dog har jeg mistanke om det, og forstår hende godt hvis hun er bange, da hun blev bidt af en slædehund som barn,.. Men jeg vil stadig ikke have at hun sviner min hund til, og er det eneste jeg beder hende respektere i det sammenhæng..


  • #31   23. feb 2009 Helt ærligt.....rigtige venner respekterer hinanden, hvis hun ikke respekterer dig og det faktum at du har hund så er det enten at få stoppet venskabet eller få lagt "regler" for hvordan hun behandler DIN hund.
    Vores børn har også venner som er bange for hunde og det respekterer vi med at holde hundene i stue og have, så børnene kan lege "trygt" på værelset..men de får ikke lov til at true, råbe eller nedgøre vores hunde, for så hedder det "farvel og tak for i dag"


  • #32   23. feb 2009 Det har ikke noget med religionen at gøre. Men opdragelse, de lande hvor vores kære nydanskere kommer fra(Irak, Afghanistan, osv.) er tit plaget af vilde hunde og derfra kommer frygten for hunde. At hun giver islam skylden er noget pladder.

  • #33   23. feb 2009 sådan en person har ikke fået kommer hjem hos mig , i mit hjem bor hundene og der skal de føle sig trygge..

    du bør snakke med hende , evt at i mødes andre pladser og ikke hjem hos dig , da din hund skal være trygg hjemme...

    jeg hadde et gammelt ektepar til nabo som var muslimer , før jeg fik mine hunder hadde de en coker spaniel som de desverre måtte aflive pag den var gammel og syg. så når jeg fik mine kom de altid ud med kylling pølser og ville gærne hilse på dem ( mine hunder stoppet altid udenfor deres vindu og kikket op ) de fortalte at nogen muslimer ikke kunne lige at de hadde hund pag relgion og da de spurgte hvad hunden navn sa de muhammed for at se deres reaksjon ( hunden hed ikke det ) de hadde bodd i Danmark over 20 år...



  • #34   23. feb 2009 Jeg ville bede hende læse koranen en gang til...

    Jeg har en kammerat hvis far er Imam eller hvordan det nu staves...

    Der står faktisk i Koranen at hunde er et hellig dyr som skal respekteres på sammen med som alle andre levende væsner.

    Min kammerats far fortalte om et sted i Koranen hvor der står en historie om en mand der døde, men fordi han ikke havde lavet gode gerniner nok blev han sendt retur til jorden, han blev sendt ud i en ørken men en flaske vand.
    Under han vandring tilbage til byen så han en hund der var ved at dø pga. tørst, han delte hans sidste vand med hunden og kom der med i himlen.

    Så RIGTIGE muslimer hader ikke hunde, grunden til at mange af dem hader hunde er at de har set hvad en forladt hund gør.... når den bliver sulten nok spiser den hvad den kan få fat i... og det er derfor mange af dem syntes at det er et ulækkert dyr...


  • #35   23. feb 2009 Hun lyder da helt syg :s Ville bede hende holde kæft og skrubbe af

  • #36   23. feb 2009 jan B.L helt enig er også hvad jeg har hørt og at det er derfor nogen muslimer ser dem som beskidte. Kender nogen der har hunde og som behandler dem godt.

  • #37   24. mar 2014 Kort sagt så ville jeg ærlig talt droppe den veninde på stedet. Hendes adfærd og opførsel grænser til at være syg.

  • #42   26. mar 2014 Det burde jo slet ikke være et spørgsmål, hvor religion blev indblandet. Jeg kender flere muslimer som har hund. Det er et spørgsmål om venskab, og det kan jeg slet ikke se, eksisterer her. Venner respekterer man, og behandler ordentligt.

    Jeg vil håbe, at TS i mellemtiden hat fundet ud af, hvordan et rigtigt venskab er.


Kommentér på:
Min veninde hader hunde/min hund :/

Annonce