folkekirkens nødhjælp-reklame?!?!?!?! {{forumTopicSubject}}
Undskyld, men er jeg den eneste der bliver møg hammerende gal når jeg ser den reklame?!
Jeg synes virkelig at den er ufatteligt krænkene, og de kan sku ikke bilde sig ind og sige at det er vores skyld at børn i afrika sulter, bare fordi at vi andre herover kan spise, og har et liv??
Hvis ikke i har hørt den siger nogle mennesker fra danmark, at ej de kan altså ikke lige hjælpe idag for jeg skal hjem til min veninde og hun har det rigtig hårdt for tiden - så siger speakeren: hvad skal DU lave imens verdenen sulter? på forhånd, tak for mad ..
Jeg bliver nød til at skifte kanal hver gang den kommer, for jeg bliver f*ndme så forarget over at de kan finde på at sende sådan en gang L*RT!
eeej jeg kan blive så pirrende irriteret over den reklame ..
undskyld, skulle altså bare lige ud med det
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 21 Svar: 390
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
sep 2007
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 72
sep 2007
sep 2007
for jeg synes at selvom det kun er en reklame og det måske hjælper med at skaffe penge - så den ene replik ødelægger alt for mig, og det gør i hvertfald ikke at jeg farer ud og giver dem mine penge fordi de siger at det er min skyld ..
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
Det er jo et budskab der skal spredes, og hvordan gør man det bedst? Enten ved at forarge eller ved at sprede love and gossip..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Men når det er sagt, så er man af og til nødt til at provokere folk, for at få dem op af stolen!..
Men ja, den er lidt grov. Vi kan jo ikke redde hele verden, og man kan aldrig rigtig gøre nok. Vi bestemmer jo selv om vi vil samle ind hver måned, eller aldrig!
Jeg tror mest den skal rette sig til dem der sidder og tænker "jeg kunne gøre mere" og får en grim smag i munden..
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 256
Ja.. jeg ved de sulter - det beklager jeg.. men det går sq heller ikke godt for mig/os her..
Så ja jeg er også godt irriteret over den reklame...
Hvor mange kender I ikke, der er blevet ramt af denne dumme krise.. vi kender en del... og ingen af os havde på noget tidspunkt regnet med at især min mand ville stå uden job..
sep 2007
jeg har mange andre organisationer som jeg hellere end gerne vil hjælpe, og som jeg også hjælper - men jeg vil ærligt indrømme at den ene replik tænder mig fuldstændig af ..
om du så synes jeg er en dårligere person på grund af det, eller at det er sørgeligt at jeg ikke vil det på grund af en reklame, så må du mene det - men nej, jeg synes den er under bæltestedet .
okt 2004
Har man råd, så støtter man, hvis man har lyst..
Har man IKKE råd, men vil gerne støtte, ja, så kunne man jo vælge at støtte ved at blive indsamler....
Og vil man ikke støtte, så lader man være.. Så er den vel ikke meget længere...
Blev i så også forargede over den reklame, hvor der kom en lille sulten pige hen og slog på skærmen med hendes tomme skål?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
Vi skal skisme også spare efter krisen er kommet, men det gør jo ikke dem i afrika mindre sultne, og hvis man vender den om, ja så kan jeg nu bruge et par timer på at samle ind, jeg har den holdning at der altid er nogen der har det værre end mig, og dem må jeg så hjælpe med det jeg nu kan, man behøver jo ikke selv give mere end man har råd til, eller helt lade være at give, selv om man samler ind:-)
sep 2007
okt 2004
dec 2008
det handler ikke om at have råd eller ej. Folk vælger selv hvad de støtter.
Jeg har samlet ind for danks røde kors i mange år, og har altid respekteret et nej. Jeg forventer ikke at folk støtter det samme som mig, eller på sammen måde.
Hvis man er så meget imod at folk kommer og ringer på, og ikke kan afvise dem pænt, kan man jo bare foretage sig noget andet!
Gå i skoven med hundene, eller tage i biffen. Man ved jo hvornår de kommer..
Og bare så du ved det Theo, så ER der folk der ikke har råd! Jeg har ikke 5 kr. til at undvære.
jul 2008
Har du mistet dit job *THEO*...??
dec 2008
det bliver glade for en 5'er. De bliver glade for alt!
Selvfølgelig kører der en intern konkurrence om hvem der samler mest (min far og jeg har ALTID siddet spændt og ventet på optællingen, han vandt som regel) men der er ingen kvote!..
Til gengæld er det super fantastisk når folk siger at de desværre ingen kontanter har, men gerne vil bede om et girokort
dec 2008
alle kan IKKE undvære en femmer!
Jeg har ikke haft råd til luksus i form af mæk og kød i et par måneder nu, så uanset hvor godt man mener det, så har jeg IKKE 5 kroner til de fattige i Afrika!
Og jeg skal IKKE samle ind, for jeg skal arbejde, så jeg måske kan betale husleje næste måned!
Det er IKKE en sjov tid!
dec 2008
netop derfor siger man bare pænt nej tak? Så er den skid slået.
jul 2008
Prøv du at forklar dine unger at det hedder.. "pomfritter til aftensmad - det samme som igår - bare med remulade i stedet for.. " Så er man flov og har dårlig samvittighed...
Men når krisen komme bragende ned i hoved på en på denne måde, så er der bare ikke penge til noget... og nej.. vi kan ikke gå i biffen den dag.. med den med en gåtur med hunden.. det lyder som en god ide..
dec 2008
nej, det er ikke nemt.. Tingene er meget anderledes end for et halvt års tid siden! Heldigvis har jeg kun mig selv, og ikke børn.
Men uanset om man har råd eller ej, så bør et nej altid respekteres..
Men ikke alle bryder sig om at stå og sige nej i hovedet på folk, men det er værre når de gemmer sig!
Jeg tror at en tur i skoven med hund og unger kunne være hyggeligt
dec 2008
jeg tror skam også at du respekterer et nej.
Men der er forskellige årsager til? Nogle har ikke råd, nogle bryder sig ikke om organisationen, og andre giver bare ikke ved dørene.
Der er masser af årsager til et nej, og jeg mener ikke at man bør forsvare sit valg.
jul 2008
Vedr. at spise rester.. det gør vi hveranden dag og når der så ikke er andet end promfritter.. hvad så..?? Ja, vi må gå sultne i seng, fordi de sultende i Afrika, de skulle have vores sidste penge.. ?? Jamen det lyder da fornuftigt..
Forresten nogen der vil købe en hest, en bil m.m.... nåh nej.. så hurtigt kan man jo ikke sælge de ting.. for der er krise, så salg går RIGTIG dårligt..
Når man mister en månedsløn på næsten 30.000 kr.. så gør det RIGTIGT ondt...
Vi har solgt hvad vi kunne sælge hurtigt.. og ja.. 5 kr. vil jeg gerne undvære.. som jeg skrev tidligere, men lige pt.. så er mine børn vigtigere..
jul 2008
Jeg ved hvad du mener *THEO* ..
jul 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Men når jeg har så støtter jeg de organisationer som jeg ønsker at støtte.
I disse dage lukker jeg ikke døren op når der bankes på da jeg er flov over at måtte sige nej ...
Og det er ikke så få der kommer og banker på. Indsamling for dit og indsamling for dat og fastelavnsunger i hobetal etc.
Men at sidde og sige at alle kan undvære penge er nemt hvis man har dem !!
dec 2008
præcis.. Det er lidt ubehageligt at folk ikke kan forstå at man vitterligt ikke har råd!..
Min mor gav mig en smule penge forleden dag, og dem værner jeg altså om!..
Vi er altså nogle der ikke har 1 krone at undvære. Hvis jeg ser en flaske på gaden, samler jeg den op og sælger den.. Det er hammerpinligt, men hver en øre tæller!..
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 22
okt 2007
jul 2008
Vi havde ALDRIG troedet da vi ville blive berørt af krisen... man skal aldrig være for sikker...
dec 2008
men sådan er det altså for nogle af os..
Mælk koster 5 kr. Hvis jeg havde den slags penge havde jeg nok brugt dem på mælk!
som eksempel får jeg her til den 1. udbetalt omkring 2800 kr.. Og jeg har husleje på 2000.. plus en regning på 345,37..
Jeg ved ikke hvor meget du bruger på mad og transport om måneden, men du kan selv regne efter?
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 666
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 29
Det er simpelthen så svinsk!!
Kan godt se ideén i at sende dem penge så de kan få mad, men personligt er jeg ikke en der lyster at rende rundt og stemme dørklokker for at "tigge" penge .. Ved godt de ikke har de samme ting som os herhjemme, men kunne det ikk evt være en start og gøre noget ved alle de børn de for dernede ??
Og desuden er formanden MØG rig, hvamed han donerede nogle af sine penge ?
Personligt har jeg selv et meget stramt bugét og kan sku ikk lige undvære nogle penge !! - Skal jeg så starte en indsamling til mine økonomiske problemer ?
Som sagt er det ok der bliver gjordt noget for det, men ligefrem sætte det op sådan ?
dec 2008
det er jo en ny situation.
Jeg håber at jeg kan få flere vagter på mit arbejde, selvom det er svært i øjeblikket.
Og jeg er i fuld gang med at omplacere mine katte..
jul 2008
Jeg er selv meget chokeret over det og gruer for posten hver dag.. for hvor f***** skraber man lige 30.000 kr sammen henne.... Men med et såret ego, nogle rigtig hårde måneder - men med et smil og god humor - så ender jeg/vi sq på den anden side.. lidt fattigere, med lidt mere livserfaring og måske også lidt rigere.. altså egomæssigt.. og så skal vi bare huske aldrig at føle os så sikker igen.... alle kan undværes..
Men hold hoved højt og husk på.. der er kun en vej og den er fremad...
okt 2007
Jamen det synes jeg er flot.
Jeg kan ikke være helt så uselvisk. Mine dyr er alt jeg har tilbage og mit internet gør at jeg kan opretholde kontakten til omverdenen (jep min telefon er spærret for unødvendige opkald) begge mine dyr forsikrede i hoved og røv men derudover er der ikke noget et rutte med i denne periode. Jeg har i dag været inde ved min mormor da hun tilbød at hjælpe økonomisk og hun måtte betale benzin, mad, etc. mine forældre giver mig i fødselsdagsgave reservedele til min 22 år gamle smadrekasse af en bil så jeg kan komme til og fra arbejde.
Jeg ved at de i Afrika har det hårdere men har ikke pt. overskud til at koncentrere mig herom ...
dec 2008
præcis.
Vi kommer alle sammen klogere ud på den anden side!..
En nedtur var på tide, og mange danskere har levet højt, og endnu flere har glemt at tænke på et sikkerhedsnet..
Sådan bliver det ikke i fremtiden, for alle os der sidder i saksen nu..
Og du er jo værre stillet da du har en hel familie..
Krisen kradser.. Jeg troede bestemt at min branche ville blive ramt sidst (detail) men vi mærker det..
okt 2007
Men de er velkommen til at hente en dåse i den nærmeste skraldespand og indkassere panten for denne og donere den i mit navn =1 kr.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 278
jul 2008
Jeg er ufaglært og har ikke været i A-kasse i lang tid nok.. og pga. min mands høje indkomst (og fordi vi er gift) kan jeg ingen ting få af støtte.. og hvis kommunen afviser mig som sygemeldt pga. stress - som jeg er lige pt.. så mister vi endnu flere penge.. puha...
Men jeg har søgt arbejde hjemmefra og håber på at være i fuld gang d. 1. april.. og så må vi håbe det hele holder..
Optimist.. og selvom det ser sort ud en gang i mellem.. nu kan det da være at de lidt for forkælede (jeg indrømmer det gerne) børn og voksne i vores husstand, lære at leve lidt anderledes...
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
Det jeg fornemmer udfra reklamen og ligepræcis med den kvinde som skal hjem til en veninde som har det rigtig hårdt. I dagens Danmark mener mange at man har det hårdt hvis man kun har 100,- at gå i byen for, men i Folkekirkens Nødhjælps øjne er det mere hårdt at de se på hvordan mange Afrikaner lider. 100,- kan gøre SÅ meget i Afrika - hjælpe med skolegang, rent vand, fødsler, sygdomme, tøj og m.m.
På mig går reklamen lige i hjertet, forstået på den måde at jeg tænker 'Ja, hvorfor går flere danskere ikke ud og samler ind i stedet for at sidde og drikke kaffe hos en veninde som kun taler om fyre og sex med manden' - Og det var et eksempel ligefor at nogle ikke skulle blive fornærmet.
Og udover det, så er der jo også andre måder at hjælpe på udover at gå ud en kold søndag og samle penge ind !
Husk på at vi har SÅ forbandet mange muligheder i DK !
okt 2007
Det er i hvert tilfælde hvad min kommune siger. De siger at jeg ikke må søge job mens jeg er sygemeldt ... Gør jeg dette mister jeg retten til sygedagpenge. Jeg er sygemeldt med en svær depression udløst af en svær belastningsreaktion som jeg har fået pga. stress ...
okt 2007
Men prøv at hør ad. Lad være med at sige at du søger, sig at du kigger men at du hvis du finder drømmejobbet må søge det ... Du må gerne kigge men ikke være aktivt søgende ...
Og kommunen kan ikke bestemme om du er syg eller ej. Det er din egen læge + evt. psykolog eller psykiater.
okt 2007
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.094
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 528
Et stort skulderklap til alle dem, som skal ud og samle ind Søndag... en enkelt indsamler kan på et par timer ca. samle 700-1000 kr. ind...Er I sindssyge det kommer man langt for, blandt andet i Afrika og Asien, som der primært samles ind til...
Og undskyld mig lige 2 sek... er så træt at folk der siger "jamen vi skal hjælpe herhjemme først" og så ikke gør noget ved det... jeg syntes det er helt ok at man ikke vil hjælpe FKN osv... men gør noget ved tingene i stedet for bare at brokke jer...
Håber nogen af jer vil overveje at samle ind på Søndag... helt ærligt... det er ca. 2-3 timer det drejer som om... og det I får ud af det er en masse dejlig motion, og møder mange glade ansigter, der sætter stor pris på at I kommer og ringer på....
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
Men jeg må sige jeg bliver mere forarvet over, at venstre nu mener vi kun skal hjælpe afrika og skærer i ulandsbistanden. Der er altså også andre steder, hvor de er fattige og sulter...
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Den reklame pisser også mig af og jeg er endda en af dem, der mener, at vi burde give meget mere end vi gør. Allerhelst over skatten, men når vi nu ikke gør det, vil jeg hjertens gerne give som privatperson.
Det der hidser mig op er, at de skal stille sig til dommer over, hvem der er forkælede og prøve at pådutte folk en dårlig samvittighed. For mig at se, er reel information vejen frem - så kan man selv tage stilling.
Det gik op for mig, at reklamen også havde en utilsigtet virkning på kæresten, så jeg havde faktisk overvejet at skrive til dem, at de risikerede at "skræmme" folk væk i stedet for at tiltrække dem, men nu kan jeg da heldigvis se her i tråden, at den har haft den ønskede virkning på nogen.
Iøvrigt er jeg helt enig i, at alle KAN give noget. Det må så være fuldstændig op til folk selv om de vælger at gøre det.
/Marianne
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 180
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Den giver på intet tidspunkt os skylden for at andre sulter. Kan man ikke hjælpe på søndag, så er der andre måder at hjælpe på.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Lige før jeg meldte mig, men nej. Ligesom med de der "giv en ged" støtter jeg det ikke...
folkekirkens nødhjælp-reklame?!?!?!?!