{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Røvrendt af Telia???? {{forumTopicSubject}}

Tja, det synes jeg måske nok at vi er blevet.

Jeg ved ikke om man må lave et sådant indlæg, men jeg er simpelthen nød til at få luft for min harme og advare jer andre.

Det starter ellers med et godt tilbud. En sælger ringer og fortæller at Telia nu har fået god dækning i vores lokalområde og har et godt tilbud, og da tilbudet virker billigt vælger vi at slå til. Vi bestiller 4 abonnementer med tilhørende telefon, 2 nye og 2 telefonnumre som skal overføres fra TDC.

Og nu starter problemerne så. Telia glemmer at overføre det ene nummer fra TDC, men vælger stadig at opkræve pengene. Der går 2 mdr. inden Telia opsiger nummeret og derefter er der jo en måneds opsigelse hos TDC. Vi ringer til Telia og siger at vi ikke vil betale for de 2 mdr. og aftaler med en medarbejder at det bliver trukket i næste regning. Da næste regning kommer er der ikke trukket noget fra. Vi ringer igen og får af vide at der er sket en fejl og at vi blot selv skal trække beløbet fra på regningen. Derefter går der 14 dage så kommer der en rykker på beløbet. Vi ringer igen (det tager ca. 10 min pr. gang blot at få en medarbejder til at tage telefonen) og får af vide at det altså ikke kan lade sig gøre at få noget refunderet hos Telia (de snakker åbenbart ikke sammen i det firma). Men da sælgeren åbenbart har fyraften og ikke gider diskutere mere siger han at han nok skal trække beløbet fra i næste regning, men at rykkeren skal betales. Og der står den sag så nu.

Samtidig er der sket det at det sim-kort vi modtog for i oktober er blevet væk (hvilket selvfølgelig ikke er Telia's skyld), men da vi bestiller et nyt sim-kort (som kommer uden følgeskrivelse) virker dette ikke. Vi ringer derover og får af vide at kortet skal registreres. Dette bliver gjort og vi får af vide at nu virker telefonen, men nej. Så vi ringer endnu engang og får af vide at der desværre er sket en fejl med sim-kortet og det skal serviceafdelingen klare, men vi kan ikke få oplyst hvornår dette kan ske (kun at der vil gå adskillige dage). Så det ene nummer virker stadig ikke til trods for at velkomstbrevet fra Telia er dateret til den 14. oktober!!!!!!!!!!

Desuden er abonnementerne efter vores opfattelse solgt på falske forudsætninger. Blot 1½ km. fra vores bopæl er der absolut ingen dækning (hvor mon så vores nærområde er???). Da vi fortæller dette til en Teliamedarbejder siger hun at blot telefonen virker på vores bopæl, så er hun ellers ligeglad, men hvem i alverden køber en mobiltelefon som kun virker på ens bopæl??? Der har vi jo altså en fastnettelefon.

Så vi har dog aldrig følt os så snydt som vi gør nu. Telefoner som ikke kan bruges som mobiltelefoner, et vigtigt nr. som ikke virker (vi snakker erhvervtelefoner så det er vigtigt at kunder og samarbejdspartnere kan ringe på nummeret) og en regning for en ydelse som vi pga. Telia's forglemmelse ikke har modtaget.

Røvrendt eller hvad?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røvrendt af Telia????
  • #1   27. jan 2006 ØØØØØØØØØØØØV hvor et selskab kan godt forstå i sidder med en tom fornemmelse og en berretiget vrede MØG MØG MØG

  • #2   27. jan 2006 ooooh nooo .. jeg holder mig til mit telmore...

  • #3   27. jan 2006 Vibeke: Jo, det kan de desværre godt. For som de siger, når blot telefonen virker derhjemme så mener de at de har leveret varen!?!?

    Det lyder jo bare ikke logisk at en mobiltelefon kun skal virke på hjemmeadressen.


  • #4   27. jan 2006 Jeg har også Telia og er rigtig glad for det =)
    (nej, arbejder der ikk selv, og kender heller ikk nogen der gør det)

    Jeg er et værre brokkohoved hvis de gør noget forkert, og har fået en maaaaaaaaaaasse ting gratis når de har lavet rav i den *GG*

    Godt råd ! Start med at præsentere dig selv, og hvis du bliver stillet om, eller får besked på at prøve noget skal du bede om personens navn..

    Henrij Jalstrøm hedder han vist ham den søde hjelpsomme ; )


  • #5   27. jan 2006 *henrik

  • #6   27. jan 2006 Jeg har også haft problemer med hensyn til at skulle have flyttet mit nummer fra TDC til Telia. Telia glemte alt muligt, smed papirer væk, sendte regninger selvom jeg ikke engang havde et simkort fra dem. Så har kun en ting at sige, og det er hold jer fra dem

  • #7   27. jan 2006 Vil lige tilføje at efter 9 måneder, hvor jeg havde ventet på, at nummeret blev flyttet, fik jeg annuleret det hele, for jeg nægtede at bruge dem som selskab

  • #8   27. jan 2006 uha lyder som det jeg kæmper med

    jeg havde taletid fra telia, men desværre døde min elskede telefon, og jeg måtte have en ny
    jeg går så ned i en butik, og de havde jo et godt tilbud, aflever en gammel kamera telefon, få en ny til 1 kr. de får min gamle, jeg får en ny og laver et abbonement, som man jo desværre skal. jeg får intet simkort med, og ringer til Telia og siger det efter et par dage. nå? jamen vi sender et nyt til dig. fint nok, jeg får et nyt kort, men det virker ikke, jeg ringer ind og siger det, ja der går lige et par dage, ok venter igen og ringer igen til dem. da jeg nu osse har fået en regning fra dem, og jeg jo ikke har kunne bruge mit nye kort. den rare dame forstår det ikke, men finder ud af at manden der har sendt mig mit nyt kort har glemt at opdatere simkortnr på mig. det fikser hun, og jeg får fjernet hele min regning, skal kun betale de 99 kr for oprettelse. ok mange tak, og mit kort burde så virke. NIKS, jeg ringer igen efter et par dage og brokker mig. jeg får så 100 krs taletid af dem, da det er ved at være tømt og jeg nægter at indsætte nye, hvis kortet alligevel bliver lukket kort efter. igen et par dage efter ringer jeg igen for at høre hvad der sker med kortet. manden opdager det simkort nr der står hos mig er det forkerte han retter det, og åbner kortet på det midlertidlige nr, jeg har fået da jeg vil have overført mit gamle nr til det nye kort, jeg spørger hvor lang tid der går, da jeg altså købte telefonen den 6/12-05. Øjeblik..... vi har altså ikke modtaget nogen kontrakt på dig, øøøh?? hvordan fanden kan i se mit simkortnr og sende mig en regning hvis i ikke har fået kontrakten, jamen vi har ikke fået den, du skal ned i butikken og bede dem faxe den igen, OK??? jeg tager så ned i butikken og snakker med dem, og de kunne sørme fortælle mig noget sjovt. Telia har problemer i øjeblikket med at overføre nr, så derfor fyrer de den af med kontrakten til deres kunder, han faxede den igen, og bad mig ringe ind og sige NU er den sendt afsted, jeg har ikke ringet endnu, jeg orker ikke lige Telia pt.

    så det er altså forklaringen på at jeres nr ikke er overført. jeg vil sq have mit taletid tilbage, det var der ikke så mange problemer med


  • #10   27. jan 2006 Uha, jeg har også bøvlet med det selvskab! Da jeg opsagde mit abonnement, sendte de mig rykkere på regninger et halvt år tilbage!!!!!!!!! Til trods for, at vi sendte kopier af kviteringer til dem, så de kunne se, at de var betalte, blev jeg ved at få rykkere, til sidst kom der inkasso på! Til dem sendte vi også kopier af kviteringerne, og så stoppede det. Jeg ved ikke lige hvad de har gang i i det firma, det tror jeg ikke, at de selv ved.
    Jeg skal aldrig tilbage til dem, beholder min telefon hos telmore.


  • #11   27. jan 2006 Min mor har også fået regninger i over et halvt år efter, hun havde fået bekræftet at hendes nummer/abonnement var opsagt ved Telia. Har også kun hørt dårligt om 3 mobil

  • #12   27. jan 2006 Jeg har også dårlig erfaringer med Telia - kender en der har arbejdet der - hun sagde at det er fuldstændig håbløst!

    Hold jer væk!

    Synes Telmore er godt - lige nu har jeg TDC men er ikke specielt imponeret, for at sige det mildt

    Telmore - de har sku god service!


Kommentér på:
Røvrendt af Telia????

Annonce