Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få taget mandler
  • #1   9. mar 2009 de siger at det er være for voksne end for børn

• #2   9. mar 2009 Ja, det er værre for voksne og det gør enormt ondt!

• #3   9. mar 2009 mega ondt..

Men plejer de ik at tag begge to? jeg har fået fjernet begge mine

• #4   9. mar 2009 Nu er der vel ikek nogen der har prøvet både som voksen og barn, men jeg har også hørt at det er være for voksne.
    Hvornår skal du måske?

• #5   9. mar 2009 ja, og det er derfor har jeg også udskudt fjernelsen af mine =)

• #6   9. mar 2009 Argh - det kan jeg ikke lide at I skriver. Det var også lidt det jeg frygtede.

• #7   9. mar 2009 De vil kun fjerne den i venstre side, da det er der jeg har et problem.

Først og fremmest skal jeg i antibiotika-behandling i en uge og skifte min astma-medicin ud med noget andet, for at se om det kan hjælpe på mit problem. Skal til kontrol om 4 uger igen. Men hjælper det ikke, vil de fjerne min venstre mandel.

• #8   9. mar 2009 Jeg har os fået fjernet mine.
    Det var så os særligt væmmeligt fordi jeg ikke kune vågne op af narkosen igen og måtte næsten igennem en ny operation, og da jeg så endelig vågnede kom sygelejersken lige med 5 piller jeg skulle sluge! Tak for den da. Det føltes som om jeg hældte krydderier ned da jeg drak vand, av.

• #9   9. mar 2009 Men jeg vil sige Anne, at det er rigtig dejligt når det så endelig er overstået smiley Jeg kan endelig sluge piller og mad igen.

• #10   9. mar 2009 Fik fjernet mine for ca. 2 år siden, og jeg vil ALDRIG gøre det om igen, synes næsten det var værre end at blive opereret i ryggen..
    Pyha siger jeg bare..
    Og man bliver sgu helt træt af is til sidst.. hehe smiley
    Ej, jeg tror det værste var, at jeg blev dårlig og ikke kunne vågne af narkosen, kastede helt vildt op, og det er ikke særlig rart når man lige er blevet raget i halsen

• #11   9. mar 2009 Ja, jeg håber bestemt også at det hjælper på mit problem.
    Mit problem er bare ikke at sluge piller og mad.
    Jeg får ind imellem (ofte) ligesom en tør plet og så får jeg bare mega hoste-anfald af den. Jeg kan ikke drikke den væk med vand, the eller andet. Jeg er nød til at tage et bolcher eller en lakrids og vente på, at de virker. Det sker både nat og dag - møj-irriterende. Lægen mener mit problem sidder under mandlen.

• #12   9. mar 2009 Det lyder godtnok os bare ubehageligt smiley håber det hjælper dig:)

• #13   9. mar 2009 Håber godt nok at skift af astma-medicin kan hjælpe, så de ikke behøver at fjerne mandlen. Lyder bestemt ikke som en rar ting at få gjort i en moden alder som min.

• #14   9. mar 2009 Jeg har også fået mine mandler fjernet som voksen og ja det kan godt være værre som voksen, jeg havde ihvertfald rigtig ondt i ørene bagefter. men er sluppet for utallige halsbetændelser siden .

• #15   9. mar 2009 Lone : Nøøøøøj du er blond i dag smiley Du kan sgu da ikk få fjernet mandler 2 gange smiley

Jeg har også fået fjernet mine som halvvoksen (15 år), og jeg var ret skidt.. Men det er faktisk også en større operation..

• #16   9. mar 2009 Jeg er så ikke sluppet for halsbetændelserne, har haft halsbetændelse 3-4 gange siden med antibiotika osv smiley Så de skide mandler betyder vidst ikke at min halsbetændelse ville forsvinde..

• #17   9. mar 2009 Lone: så er det ik dine mandler der har været noget galt med men derimod dine kirtler der sidder ved dine mandler smiley
    Har nemlig også haft ondt i halsen smiley

• #18   9. mar 2009 ej, nu må i holde op .......
    Jeg fik fjernet mandler i oktober 2007 - 27 år gammel ...
    Selvfølgelig er man lidt groggy lige efter, men allerede om aftenen (blev opereret kl 13) spiste jeg altså franskbrød uden skorpe... og de bitte små piller man skull tage dagen efter, det gik da fint...
    Det værste var man ikke måtte løfte i 10 dage...

min dreng på 4 blev opereret i okt 2008 - det begyndte at bløde på 12 dagen - det var faktisk værre for ham end mig ....

held og lykke - men tar de den ene kan de da lige så godt tage begge....

• #19   9. mar 2009 Tumling, det kan godt ske..

• #20   9. mar 2009 betina: jeg kunne ik sunke i lang tid efter og skulle have stikpiller som smertelindrende forid jeg havde så store smerter,, så det må være fra person til person smiley

• #21   9. mar 2009 tumling - den første time fik jeg smertestillende i droppet, men bagefter bare diclon - de er små og virker så godt ..... men ja - jeg synes nu heller ikke de her 2 kejsersnit var værd at pive over .. mens andre rendte rundt og lignede levende døde ....

• #22   9. mar 2009 betina: okay det fik jeg slet ik tilbudt.. den stod på lede stikpiller eller alm panodiler

• #23   9. mar 2009 Nej, han sagde at de kun ville tage den ene mandel - den i den side hvor jeg har problemet.

• #24   10. mar 2009 tumling - det er da dårlig behandling ... her på viborg hed det diclon 3 gange dagligt og panodil 4 mener jeg - men de diclon var nu effiktive....

• #25   10. mar 2009 Jeg fik fjernet mine mandler da jeg var 20 år. Nu er jeg 55, og jeg husker det som var det i går. Selve operationen mærker man jo ikke - men bagefter........ Jeg var sygemeldt i 5 uger - kunne ikke synke noget som helst - tabte mig 7 kilo , - og var konstant sulten - men ude af stand til at spise. Det var IKKE sjovt...... men jeg tror at jeg var et specielt uheldigt tilfælde.....

• #26   10. mar 2009 Jeg tror generelt det er meget individuelt fra person til person, nogle er lidt mere pivede end andre. Jeg har en meget høj smerteterskel, men jeg synes sgu det gjorder nuller naller. Jeg lå brag 8 dage efter og levede af kold udkogt pasta og kold kartoffelmos og så selvfølgelig massere af is.
    Jeg vil sige min forestilling om operationen var meget værre end det egentlig var da det var overstået, heldigvis for det da, for så havde jeg da mindst været død tror jeg. smiley
    Men jeg kan garantere dig at når det er overstået så bliver du glad for det...
    Jeg tror nok som en anden siger at man ikke kun tager den ene mandel, er også ret sikker på man tager begge 2 når man nu er igang.

Held og Lykke med det hvis ikke dit medicinskift hjælper, hvad jeg naturligvis håber det gør.

Hilsen Solveig.

• #27   10. mar 2009 Jeg er normalt ikke til skræmme kampagner, men jeg har altid svogret at hvis folk spurgte mig ville jeg svare ærligt, og jeg har i mit liv ikke oplevet noget mere ubehageligt end at få fjernet mandler og jeg ville ALDRIG nogensinde gøre det om hvis jeg ved hvad jeg ved nu. Det var et helvede. 21 smertestillende piller om dagen i 3 uger og jeg var i konstante smerter.......
    En veninde vidste hvad jeg gennemgik men fik sine fjernet alligevel i håb om hun ville få det nemmere... NOPE. Det var lige så slemt for hende.

Det skal dog lige siges at nogen ikke får problemer.... Værst for mig var det at man hænger med hovedet nedaf, så blodet kan løbe ud og det gjorde jeg vågnede med voldsomt ondt i ryggen af at ha båret min egen vægt på mine skuldre... Og de åbnerne kæberne helt op for at kunne komme til, det gjorde jeg havde kæbe, tand og øre pine konstant....
    Så det var ikke smerterne i halsen der var slemme.....

Mit råd til enhver voksen. Lad være. Det er ikke smerterne værd. Så hellere konstant halsbetændelse......

• #28   10. mar 2009 Camilla - Det er rigtig nok hvad du siger at det er ikke noget man kunne tænke sig igen... Nu havde jeg bare ikke halsbetændelse og har aldrig haft det, men fik mine mandler fjernet pga. kronisk sygdom i dem. Og må sige ja det gjorde fanderme nas, men det er det hele værd efter...

Det lyder godt nok også til at alt lige har ramt dig med hensyn til smerte. Puha.
    Blev også selv advaret om det der kæbeapparat de bruger, men synes nu kun jeg var lidt om i kæben lige dagen efter.
    Men vil da sige at heldigvis er det jo ikke noget der vokser, så når det er overstået er det overstået for altid. Heldigvis.

• #29   10. mar 2009 Ihh altså - I er ikke særlig søde. Nu bliver jeg jo næsten helt bange ved tanken om, at læge skulle sige at min nuværende behandling ikke hjælper og at jeg skal have fjernet den mandel.

Snakkede med min læge i dag og kunne høre igennem telefonen, at han lige sank engang da jeg fortalte at jeg måske skulle have det gjort. Kunne høre på ham, at han ikke synes det var en rar tanke og han fortalte, at det ofte er værre som voksen end for børn.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Kommentér på:
At få taget mandler

Annonce