{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Bil med plads til hund... {{forumTopicSubject}}

Jeg er stille og roligt begyndt at kigge lidt efter anden bil, intet er sikkert endnu, men man kan jo godt se hvad man kan få/absolut ikke kan få smiley

Hvad kan I anbefale?

Den må ikke køre mindre end 13-14 km på literen, og gerne over, men 13-14 kan gå.

Helst 5 dørs, men 3 dørs er også OK.

Hvis hundene skal være bagi, skal der selvfølgelig være plads til enten ét godt stort solidt bur (så de kan være i det sammen, eller er det tosset???), eller to solide bure til to hunde af mellemstørrelse.
Hvis ikke der er plads bagi til dem, får de er bagsæde hvor de bliver sat i seler, men så skal der være plads til alt mit ragelse bagi, tasker, sammenklappet udstillingsbure osv.

Helst ikke gul-plade biler, selvom jeg nemt kan forelske mig i dem !!!
Synes det er surt man ikke kan have mere end én person med (også selvom der er sæder bagi, totalt ulogisk, men sådan er det nok..).

Nogle anbefalinger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med plads til hund...
  • #1   17. mar 2009 hmm hvad pris leje snakker vi ca??
    måske noget ford mondeo?? deres station car er i hvert fald dejlig stor at have hunde bagi..


  • #2   17. mar 2009 Jeg ville holde mig væk fra gul-plade i hvert fald - de bliver dyrere at have (ekstra afgift på omkring 5000kr årligt hvis jeg ikke tager fejl)

    Men en Opel Vectra STC 1.8 køre ganske ok og er nogenlunde fornuftigt med hensyn til økonomi. Lad være med snuppe en 1.6 - den bruger en del olie...
    Har selv en (bare ik 1.8) og der er god plads til bur bagi.


  • #3   17. mar 2009 Vi har sådan en et her bagi. Vi har pillet skillevæggen ud da vi jo indtil videre kun har Fraya, men deler vi det op kan der sagtens ligge en mere af hendes slags. (så har du lidt at foholde dig til mht størrelse bagi bilen smiley

    (link fjernet)


  • #4   17. mar 2009 I vores hundeklub er Toyota Sportsvan´en næsten blev officiel klub-bil pga. den gode plads. Vi har selv én som jeg bare er superglad for. MEN - den kan altså ikke leve op til kravet om at gå mindst 13-14 km. på literen! Den går i bedste fald 12 - på en meget god dag!! Ved blandet kørsel ligger den kun på 10,5-11.

  • #5   17. mar 2009 Hvis du vil have en ny bil, kan jeg anbefale en Suzuki Splash, den er en lille bil, men med meget plads i, hvis bagsædet er i normal position, så kan der ikke være bur bagi, men de kan jo være på bagsædet, og man får meget for pengene, man bliver overrasket over hvor meget plads der er i den. og den kører langt på literen, og er billig i afgift.

  • #6   17. mar 2009 Chine: Det er altså ik helt ligemeget med de gule plader der.. For der kommer snart nye regler - og så er det lige meget om den er fra før eller efter '98 - der kommer ekstra afgift på... smiley


  • #7   17. mar 2009 Afgifter på gulpladebiler før 1998, vil få en afgift på ca. 17,000 kr. + den almindelige afgift.

    der kommer ikke mere afgift på biler efter 1998 - da der er pålagt en afgift på 5,400 kr. + den slmindelige vægtafgift. så ca. 10,000 årligt


  • #8   17. mar 2009 Alle de KÆMPE biler i snakker om - hvor meget kører de på literen? smiley

    Af forsikringsmæssige årsager må bilen maks være 5 år gammel !!

    Og ja, jeg kender afgiften på godt 5000,- på gulpladebiler, men det er nu nærmere det at jeg ikke kan have andre folk med, der går mig på smiley

    Pris?
    Helst ikke mere end 130.000kr, men kommer HELT an på bilen og om jeg kan lide bilen eller ej.

    Jeg har kigget lidt på Splash'en, men synes det er træls hvis sæderne skal ligges ned hver gang vi skal noget med hundene, så er jeg jo lige vidt mht. at have folk med i min bil.

    Var nemlig ude for at kigge en Kia Picanto, det er en supersmart lille bil og den virker slet ikke så lille når man sidder i den, men med hundene osv. så er der bare ikke plads nok, desværre.


  • #9   17. mar 2009 Heidi N: Hvad er buret lavet af? Tænker det nemt krøller sammen hvis en bil kører op bagi?

  • #10   17. mar 2009 Det er vel de færreste stationcars der kan overholde mit maks tal på literen, eller??

  • #11   17. mar 2009 Sad i går og kiggede og forelskede mig helt vildt i en Suzuki Grand Vitara 2,0 TD XL7 US Edition, den er SÅ flot, og det var lige før jeg kunne gå med til de gule nummerplader, men ved ikke helt smiley

  • #13   17. mar 2009 Trine: Det var nu ik for at du skulle købe buret hehe - det var mere så du kunne fornemme plads smiley
    Men det er lavet i kraftig plast.
    Ud over det - tror i de fleste tilfælde at HVIS ullykken er ude og en bil ligefrem hamre op bagi og ikke blot køre på.. så er det sgu nok de færreste bure der kan holde...


  • #15   17. mar 2009 Chine: Var ikke klar over det med partikel filter - meget rart at vide smiley

    Naargh syne sogså 17000kr lyder af meget da


  • #19   17. mar 2009 Vi har en VW Caddy - og den er vi superglade for!

  • #20   17. mar 2009 Uh CHINE, 8 km på literen er AALT for lidt, skal jo heller ikke ruinere mig selv ;-P

    Jer der har gule plader, har i anden bil ved siden af, eller har i det fint med at man kun kan sidde sig selv og en ved siden af?
    For er godt nok noget vild med den jeg fandt, meeeen skal jo også tænke praktisk (hvilket den bestemt er i forhold til hundene...hmm)..

    Tak for jeres svar indtil videre.


  • #21   17. mar 2009 Vi har en gulplade, Seat Altea, og vi er superglade for den, masser af plads til både os og hunde med pakkenelliker.

    Både min far og mine svigerforældre har på guleplader. Når vi en sjælden gang skal noget sammen, så må vi jo bare køre i flere biler. Men det vi sparer kontra samme bil på hvide plader, gør det det værd.


  • #22   17. mar 2009 Ok, mange tak.

    Puha jeg er forelsket i den bil *griner*

    Kunne være man skulle tage ud og snakke med dem, måske tage en prøvetur - kan jo være jeg slet ikke kan lide at køre i dytten, og så er den nemmere at slå ud af hovedet igen smiley


  • #23   17. mar 2009 Splashen er altså også meget rummelig af en lille bil. De nævnte at hundene kunne være på bagsædet, så behøver du jo ikke at slå sæderne ned:-)
    jeg synes i hvert fald at det er en fin lille/stor bil:-) Især til prisen, og hvad man egentlig får for pengene.


  • #24   17. mar 2009 Så kommer der alligevel ikke ekstra ejerafgift på biler før 98.

  • #25   18. mar 2009 Lykke: Men hvordan er bagagerummet så i sådan en? Det kan jeg selvfølgelig tjekke, for der skal jo så være plads til ALT mit ragelse.

    Puha det er godt nok ikke nemt smiley


  • #26   18. mar 2009 Trine: det kommer an på hvor meget ragelse du har:-) for jo bagagerummet er ikke kæmpe stort, men det er der. det skal lige siges, at jeg har ikke selv sådan en bil, men overvejde den kraftigt, dengang jeg skulle have ny. Jeg har købt en MAzda 626, det har jeg ikke et minut fortrudt.

  • #28   18. mar 2009 Ja, nu peugeot kommer på banen, så vil jeg også anbefale en 307, man kan faktisk få en stationcar til de penge du nævner, uden at den er før krigstiden:-) det er en super lækker bil, og der er i hvert fald plads til både hund og skrammel:-)

  • #29   18. mar 2009 Mine forældre har peugeot og det er en superdejlig bil, så jeg kunne nemt kigge mere på det mærke.

    Skal bare huske, at bilen maks må være 5 år gammel, men mon ikke det kunne lade sig gøre.

    Jamen hvor meget ragelse...hvis hundene skal være på bagsædet, så skal der i bagagerummet var plads til to sammenklappet udstillingsbure, taske med hundegrej (sommetider taske med tøj til mig, ved overnatninger), og diverse ting man nu har med, telt osv.
    Så der skal altså være plads til det hele UDEN at slå sæderne ned.


  • #30   18. mar 2009 der er f.eks en her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59349061 den har så bare kørt nogle km, men det er absolut ikke umuligt at finde en i dit prisleje

Kommentér på:
Bil med plads til hund...

Annonce