5.626 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Opsigelse af trainee kontrakt Opsigelse af trainee kontrakt

Hejsa,
Håber der er nogle herinde, der kan hjælpe mig...
Jeg er ansat som trainee hos en ejendomsmægler på en kontrakt gældende indtil den 31-10-2010.
Er det muligt at træde ud af denne kontrakt?

Har sendt en forespørgsel afsted til min fagforening.
Har bare hørt at elevkontrakter ikke skulle være til at komme ud af, men det er er jo så også noget andet...

Håber nogle kan hjælpe...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsigelse af trainee kontrakt
  • #1   24. mar 2009 Jeg tror altid du kan komme ud af kontrakten som elev - den er bare næsten umulig at komme ud af for en virksomhed smiley Men er sikker på, at din fagforening kan hjælpe dig.

• #2   24. mar 2009 Okay, så det er på deres side, den er vanskelig...
    Min fagforening kom med et lidt kringlet svar om, at kontrakten var dårligt udformet, og hvad ville jeg så osv. Og jeg skal bare have et ja eller nej, resten skal jeg nok selv finde ud af...
    Men tak for svaret!

• #3   24. mar 2009 Lysten er der skam, vilkårene er bare ringe...
    Vil derfor søge andre steder, men ville ikke gå igang, før jeg vidste besked...

• #4   24. mar 2009 Frk. Aisha, sådan en er der sjællendt ansat hos ejendomsmæglere... smiley Det er en ukontrolleret branche, der hverken følger overenskomst og sådan... Derfor nogle af dem kan være rigtig stride... Indtil videre har jeg haft fri en søndag på et halvt år... Og kan ikke få fri for at komme til barnedåb, kan heller ikke få fri dagene op til næste eksamen... Og lige pludselig kan min sommerferie heller ikke helt lade sig gøre.
    Det er såda nogle ting der gør, at det ikke er okay. Ja, jeg er hos en mægler de arbejder om søndagen... Men der skal være mulighed for at tage fri... :o(

• #5   24. mar 2009 Nop det var chefen... Det kan da godt være, det er HR konsulenten, men det hjælper jo så ikke så meget... Og den daglige leder er chefens kone... Så det hjælper heller ikke rigtigt... Det er en træls situation...
    Men har lige fået svar fra fagforeningen, efter funktionærloven kan jeg sige op med en månedsvarsel...

• #6   24. mar 2009 Sig mig lige engang er virksomheden ikke underlagt en overenskomst gældende for elever uanset hvad? Jeg er selv elev (i en butik) og der er butikken underlagt overenskomsten for elever, selv om de ikke er med i en overenskomst. Hvilken fagforening har du?

• #7   24. mar 2009 Alfred: hun er ikke elev, men trainee og det er lidt en selvopfundet titel i mæglerbranchen, så derfor er hun ikke ansat på samme kontrakt som en elev ville være smiley

• #8   24. mar 2009 Lige præcis som Ann-Sofie siger... Og den branche retter sig ikke efter noget, hvorved jeg heller ikke høre under noget, andet end fuktionærloven..
    jeg er medlem af finansforbundet, som har været flinke til at hjælpe, men da det er en lidt ureguleret branche, er der ikke så meget hjælp at hente...

• #9   24. mar 2009 Hey. Jeg kom ud af min trainee kontrakt med en måneds opsigelse. Selv om du har en kontrakt med dem hører du ind under funktionærloven - så brug den.

Kommentér på:
Opsigelse af trainee kontrakt

Annonce