Tilbageholdt ven, hvad skal man gøre?. {{forumTopicSubject}}
Hej, søger hjælp til en lidt personlig sag..
En bekendt er blevet tilbageholdt på en anstalt for domfældte i Grønland, på den evt. linkede sag:
http://sermitsiaq.gl/kriminal/article79016.ece
Højst sandsynligvis på forkert grundlag, da hun bestemt ikke er typen der kunne sælge hash, pengene er en privat familiegave,..
Jeg har set en udsendelse hvor man skal krydse af, i lufthavnen, hvis man har over et bestemt beløb med hjem, og det mener jeg at hun muligvis har glemt..
Jeg ringede til anstalten for at høre nærmere om hvad det var der forgik, da hun havde været tilbageholdt i 1 uge (i dag har hun være det i 2 uger) men fik afvide jeg skulle kontakte Grønlandsk politi, da anstalten havde tavshedspligt..
Det gjorde jeg så, og de sagde de kun måtte fortælle noget til forældrene,.. Derefter ringede jeg til forældrene, faren fik afvide at han skulle have fat i en betjent, som ikke var på arbejde de kommende dage, og moren ringede i flere dage, og da hun endelig kom i kontakt med den pågældene betjent, fik hun afvide at hun ikke kunne få noget besked, og hun måtte ikke tale med hendes datter..
Ingen må tale med hende, og hun må heller ikke kontakte andre, andet end den ene gang hvor hun skulle fortælle hun ikke kom hjem forløblig, og der gav hun den undskyldning at hun var blevet syg, men vi opsporede nummeret, da vi ikke hørte opdateringer og blev bekymret, og der fandt vi ud af at det var nummeret til anstalten, som havde tilbageholdt hende..
<b>Nu har jeg nogle spørgsmål:</b>
Kan det være rigtigt at ingen kan få besked, om hvornår hun kommer hjem, og hvad der sker? Da mange venter og passer hendes ting herhjemme?.. Kan man i det mindste ikke forlange at få en forklaring på, hvorfor hun er der, og hvornår hun kommer hjem?..
Kan det være rigtigt at INGEN må komme i kontakt med hende, og hun ikke må med dem?.. (Andet end det opkald hvor hun ikke måtte fortælle hvor hun var, hvor hun bare sagde at hun var blevet syg)..
Hvor længe kan de tilbageholde hende? Hvis der ikke er noget ordenligt grundlag..
Hvad ville i gøre, hvis I var os, og det var jeres bekendte/veninde..?
Vedkommende har ALDRIG deltaget, eller blevet mistænkt for noget kriminelt for, OVERHOVED...
Håber I gider hjælpe, da os hendes venner, og familie, er dybt forvirrede, og ved ikke hvad vi skal gøre.. Vi sidder blot uvidende..
Med venlig hilsen.
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 130
der er ikke så meget andet at gøre end at vente.. øv øv.. føler med jer.. ved præcis hvordan det er.. og det er bestemt ikke sjovt..
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 65 Svar: 251
Hvor lang tid gik der i din situation?.. Du behøves selvfølgelig ikke at svare, hvis du ikke har lyst...
Jeg undrer mig bare hvor længe de kan holde hende tilbage,..
jun 2006
Jeg mener at hun er blevet stillet for en dommer, da hun sidder i den afdeling for dem der <i>har</i> været stiller for en dommer, og er varetægtsfængslet og har fået en midlertidig dom..
jun 2006
Det er nemlig os, hendes venner, der har gjort hele arbejded med eftersøgningen osv. på hende :/..
Men jeg må jo prøve at kontakte hendes forældre igen, og fortælle dem, at nu bliver de altså nød til at ringe til at gøre noget, men man kan jo ikke tvinge dem
Derfor tænkte jeg bare, om vi, hendes venner, kunne gøre noget, for at komme vidre i sagen...
jun 2006
jun 2006
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 130
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Tilbageholdt ven, hvad skal man gøre?.