{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Buddhisme snak {{forumTopicSubject}}

sad forleden og "diskuterede" Buddhisme med en gruppe fra min skole . .

Snakken gik på, om man kan kalde sig buddhist selvom man ikke er " konverteret" men lever sit liv efter buddhismens retningslinier... Og hvis man er døbt, og konfirmeret - hvordan foregår det så hvis man vil konvertere? og kan man så stadig blive viet i folkekirken?

Hvordan ser i på Buddhisme ?
Julie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Buddhisme snak
  • #1   29. mar 2009 nej jeg tror ikke du kan kalde dig fuldt ud buddist hvis man ikke konveterer. og nej du kan ikke blive viet i en folkekirke, du bliver vist nok velsignet af en munk

• #2   29. mar 2009 men nej jeg ved det ikke,,,,,,,,,,for jeg tror egentlig nok at man må følge flere trosretninger selvom man er buddist.

• #3   29. mar 2009 Sjovt med buddisme. For nogle år siden, var min mand, vores børn, jeg selv og nogle bekendte i Indien for at arbejde i Dharamsala ( i den by, hvorDaila Lama opholder sig ). Vi var afsted for at kastrerer / striliserer gadehundene i området og arbejdede tæt sammen med de tibetaner der boede der. Tibetaner er jo ( for det meste ) buddister. Der var mange munke, da der er et stort kloster tilknyttet byen. Der var også mange turister- og en del af dem var konveteret til buddisme. De "ikke- tibetiske " buddister, var simpelthen for meget med at skulle overholde både det ene og det andet, mens tibetanerne tog det hele noget mere afslappende. Vi havde også en Lama med fra Danmark ( Laka Lama ) og han så noget overbærende på de udlandske buddister, når de sådan gik for meget op i hvad man må og ikke må, som buddist.

• #4   29. mar 2009 Hmm.. Godt spørgsmål. Det synes jeg godt man kan.. Ved ikke om deer findes "officielle" regler om det, men jeg synes det er en personlig sag. Så hvis man tror på det med hjerte og sjæl, så er det vel lige ægte, om man er konventeret officielt eller ej. Det skal man vel også kun gøre, hvis man har lyst:) Ligesom der er mange måder at være f.eks. kristen på, kan man velogså tilpasse buddismen, så den passer til en. Od så kan det ene vel være lige så "rigtigt"som det andet:)

Kommentér på:
Buddhisme snak

Annonce