Frisør vs Hundefrisør ? {{forumTopicSubject}}
Hvor hårdt er hundefrisør i forhold til frisør jobbet ?
Jeg har selv gået på frisør skole i 2 år men måtte stoppe fordi jeg gik og fik ondt i ryggen men var rigtig glad for det ..
Jeg overvejer lidt at prøve hundefrisør faget da jeg er rigtig glad for pelspleje ..
men problemet er at man ikke starter på skole som hundefrisør . og det ville være dumt at gå ud og søge hvis det viser sig at jeg ikke kan holde til det ..
jeg har ingen problemer når jeg ordner hundene herhjemme men det er jo også noget andet i forhold til at stå i en salon næsten hver dag og klippe / vaske / blowe hunde osv ..
men nogen der kan fortælle lidt ? ..
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.796
Jeg stod for at vaske hundene, og børste og føntørre dem bagefter, og selvom at jeg ikke har problemer med ryggen havde jeg meget ondt hver eneste dag jeg kom hjem.
Og så skal du også tænke over at det er meget hårdt for dine håndled/albuer da der for det meste er en del hunde der skal trimmes. :O)
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.717
Det er rigtig hårdt at være hundefrisør, er selv i lære..
Jeg synes du skal spørge en hundefrisør om du ikke kan komme i praktik i 1-2 uger og se om det er noget for dig..
Jeg vil sige at jeg er nok mest til at klippe, kan godt lide at trimme, men at trimme ødelægger hurtigt en, man skal være lavet af noget specielt hvis man kun vil leve af at trimme.
Jeg vil sige at når vi har haft 2 trimme på samme dag kan jeg godt mærke det, men man skal jo osgå lige trænes til det, for man bevæger og rører jo ved noget man ikke ville gøre normalt..
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.661
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.717
2 år får man 7000 og 3 år 8000..
Når du er uddannet og har din salon er lønnen jo noget helt andet, man skal bare huske at tage noget for det, lhs, har sat nogle vejledende priser til hver race som man skal følge, så vi faktisk kan leve af at være hundefrisører..
Det værste er bare disse folk som bare starter deres egen salon op og siger at de er hundefrisører og tager næsten ingenting for arbejdet.. Men de fleste mennesker finder fornuft og tager til en salon fra foreningen..
Frisør vs Hundefrisør ?