1.650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

tør hovedbund/skæl hjælp tør hovedbund/skæl hjælp

Jeg har noget så charmerende som en tør hovedbund.. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få det væk.. Det er som om der sidder en plamage på str med en 5 kr i tindingen.
Jeg bruger dyr frisør shampoo dra Bedhead - moisture maniac - altså til tørt hår.
Så bruger jeg en hår maske ligeledes fra frisøren

og derudover en hårkur en gang om ugen... Jeg fatter bare ikke horfor det er så tørt!
det kommer sådan lidt i perioder - men det er jo aldrig rart at vide man har skæl flagrende efter sig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tør hovedbund/skæl hjælp
  • #1   15. apr 2009 Jeg lytter lige med.. Har lidt af det samme problem.. Dte re bare ikke skæld, men tør hovedbund/sår i hovedbunden og idær ved tindingen (hovedbunden lige omkring panden).. Så håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd.. smiley

• #2   15. apr 2009 Jamen det er mit også... har sku været ved at overveje om det var sådan noget psoreasis.. Mit sidder samme sted som dit

• #3   15. apr 2009 I kunne evt. have psoriasis i hovedbunden !!!

Ellers vil jeg forslå, at I massere en god olie i jeres hovedbund - et håndklæde over - og lad det så sidde nogle timer før end I vasker det ud.

Men prøv at søg på psoriasis eller arp og se om I kan genkende nogle af symptomerne.

held & lykke med det.

• #4   15. apr 2009 Prøv på apoteket. Ved man kan få noget der hvis man har de der flager i hovedbunden, men kan desværre ik huske hvad det hedder

• #5   15. apr 2009 bodylotion i håret og gnid det godt ind

• #6   15. apr 2009 det kunne godt lyde som om det kræver mere end en shampoo til tør hovedbund. Føles den plet i tindingen som fedtet??

Der er nemlig 2 former for skæl, den ene fordi man har tør hovedbund og som afhjælpes ved at give huden i hovedbunden fugt, med shampoo'er til tør hovedbund.

Den anden er skæl som føles "våd", altså fedtet og som skyldes svamp i hovedbunden. Det afhjælpes ved specialshampoo som kan købes på apoteket, nogen gange skal man omkring lægen og få shampoo på recept, f.eks. Nizoral 2%, det man kan købe i håndkøb er på 1%.

Hvis det udelukkende er tør hovedbund, kan man forsøgsvis prøve at kun vaske håret hver 2. dag, evt. smøre hovedbunden ind i babyolie 8 timer før man vasker det (evt. om aftenen og sove med det i).

• #7   15. apr 2009 altså min plet er knastør og kløende indimellem.... Indimellem væskende når der er blevet kløet for meget i den

• #8   15. apr 2009 Jeg ville tage et smut omkring lægen og få taget et skrab, hvis jeg var dig...

Havde din hund samme problem, ville du vel også tage den med til lægen, ikke?? ;o)

• #9   15. apr 2009 Jeg ville også sige prøv en mod psoreasis.. ? den måde du beskriver når det er væskende så er det min tanke...

Jeg døjede også en del med skæl, jeg prøvede alle mulige mærker. En skæl shampoo fra matas var løsningen for mig.

• #10   15. apr 2009 Der findes to former for shampoo - den amerikanske og en europæiske ! - vores er langt stærkere mod håret og slider derfor både hår og hovedbund mere !
    Så vi skal bruge mindre af vores shampoo ! - ellers kan man købe babyshampoo - det er rigtig godt da det er mildere men stadig har de vigtige ting for rent og flot hår smiley
    Noget godt er bl.a. olie, selvfølgelig designet til hår og hovedbund !
    Det har hjulpet mig meget

Ellers er det en god regel aldrig at vaske sit hår 2 dage i træk, altid sov med det i en løs fletning (hvis det er langt nok?) og aldrig rede det imens det er vådt smiley

jeg lyder som en hel reklame ? smiley

Bare lige hvad jeg vidste om hårprodukter

• #11   15. apr 2009 nizoral 1% er rigtig god - har døjet meget med det, da jeg var yngre, også i plamager.. men nizoral tager det!

• #12   15. apr 2009 Prøv med neccin shampoo.. Det er rigtig godt.. Jeg har psoriasis og denne shampoo tager klø og er god til at fjerne skæld. Ellers synes jeg man skal tage kontakt til lægen, da hvis det evt er psoriasis, så kan man få en anden slags behandling for det.

• #13   15. apr 2009 Neccin.. Den grønne som kan købes i matas eller hos nogle frisører. Den er genial og fjerner det med sikkerhed. Nizoral mener jeg også er lige så godt smiley

• #14   15. apr 2009 decubal fra apoteket har også gode produkter

Kommentér på:
tør hovedbund/skæl hjælp

Annonce