{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Sikken dejlig dag det er idag lala {{forumTopicSubject}}

Tænk engang - det er ved at blive sommer

Og alligevel er der mennesker der er mavesure og i dårligt humør

Hvor er det trist at folk ikke kan acceptere at man ikke altid lige får de svar man selv drømte om når man opretter en tråd herinde :o/

Hvor mange penge koster jeres hunde jer om måneden??? Lad høre et skud ca


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikken dejlig dag det er idag lala
  • #1   20. apr 2009 Fie koster vel omkring en 1000 om månden med hendes tilskud og piller

    Så er der ikke medregnet dyrlæge/kiropraktobesøg *GG*


  • #2   20. apr 2009 For mange?

    Jeg giver 200 om måneden for træning, og mad og div. er nok 400..? Så min. 600 om måneden..
    Og jeg er superfattig!.. Jeg ville helt klart bruge (meget) mere hvis jeg kunne..

    det er så lækkert vejr i øjeblikket! Helt fantastisk med så skøn en forsommer.. Lad os håbe det varer ved smiley

    I øvrigt havde jeg ikke fået hund da jeg gjorde, hvis jeg vidste at min økonomiske situation ville vende sig til det den er i nu.. så er det sagt..


  • #3   20. apr 2009 ehm tæller katte som hunde? =D

    Jeg er i super humør.. Jeg mangler kun lige mit program så kan jeg få min hjemmeside op igen efter firmaet gik konkurs.. sÅ ny udbyder nyt navn.. Ganske enkelt en ny start og ikke mindst så er der endelig kommet vand,.. Der var sprunget et vandrør eller noget lign her i lørdags.. så der har ingen vand været.. kun lige til at komme i bad da vi skulle i kælderen for at tænde det.. Super skønt..


  • #4   20. apr 2009 Hehe jaaa.. nok også 600-700 om måneden smiley
    Alle pengene er vel givet og det hele værd når man har en smuk, klog og sund hund smiley

    Charlotte - Enig , men jeg smiler og er glad !
    Og håber at folk kommer til fornuft engang, helst i min levetid !


  • #5   20. apr 2009 Puuuuha... Jeg tør slet ikke gætte på hvad vores koster i mdr., med al det legetøj og snask jeg liiiiiige mangler til dem når jeg er ude og handle eller sidder på nettet ;o) Og så er m<n jo også lidt af en hønemor når det kommer til dyrlæge, så der ligger vi maaaange penge.. Vil gætte på jeg bruger et sted mellem 2500-5000kr om mdr. på prinsesserne.. Incl. det hele selvfølgelig.. Mad osv.. :o)

    Men ja.. Sikke et dejligt vejr der er idag! Vi var på stranden med pigerne igår, hvor var det bare lækkert.. Idag har vi bare været i haven..


  • #6   20. apr 2009 Ja, men når man ingen børn har endnu og ikke rigtig har anden hobby end sine hunde, så ryger der også gerne lidt flere penge af der..

  • #7   20. apr 2009 Ihhh hvor er det dejligt at der stadig er glade mennesker Gg

    Også dig Maria - selvom du også er ked

    jeg bruger selv nok også "for mange penge" på mine vapser - og de to nye har jeg ikke helt fået regnet ind i budgetet endnu - det er lige tidligt nok da de jo ikke har været her så længe

    Men der hvor jeg vil hen er - HVIS du nu kun har et lille beløb - lad os sige 1500 kr til KØB af hund lige nu, hvad ville du så gøre ?? Ville du købe eller spare op??


  • #8   20. apr 2009 The one,
    så finder man da bare en billig hund! Og brokker sig lidt over at andre mener hunden skal til dylle og have mad og den slags bøvl..

    Hunde kan leve op til 60 dage uden mad, det har jeg hørt..


  • #9   20. apr 2009 Hmmm.... .....Med forsikringer.... mad ( incl. grønt ...lakseolie... lidt rester... )

    Beløber det sig alt i alt til ca. kr. 400,- om måneden... for 2 hunde.

    Det er kun faste udgifter... ( uden legetøj )...... :O)


  • #10   20. apr 2009 Jeg er også super glad.. Jeg går jo hjemme på barsel og nyder det dejlge vejr når lillemanen sover .o)

  • #11   20. apr 2009 Har ingen anelse.. Jeg betaler, hvad der kommer op

  • #12   20. apr 2009 tror vi bruger omkring 700-1000kr om måneden smiley

  • #13   20. apr 2009 maria,
    nej, nej.. Den slags er overvurderet.. Hvis hunni logrer, er den glad, og hvis den er glad er den jo lissom sund smiley

    Så man behøver ikke skænke pengene en tanke inden man køber en hund! smiley


  • #14   20. apr 2009 Nååååh ja Anja - det havde jeg såå ikke lige regnet med i planerne

  • #15   20. apr 2009 jeg er også glad, solen skinner, hundene leger, fuglene synger og jeg har lige været hos fys, og han prøvede en ny slags massage som slet ikke gjorde ondt, men men men, da jeg så kom hjem, hold da kæ**, sveder som et gammelt damplokomotiv og ømheden er tiltagende, men er stadig glad:-)

    bruger vel omkring 500 på mad og forsikring på 2 hunde om mdr.




  • #16   20. apr 2009 Ved anskaffelse af hund ville jeg helt klart spare op, til jeg havde pengene til den "rigtige" hund.

    Hvad det koster at have Luna, aner jeg faktisk ikke, men hun er billig "i drift". Hun spiser ikke særlig meget, hun er aldrig syg - faktisk har jeg kun været hos dyrlægen med hende til vaccinationer (og sundhedstjek). Men træning, godbidder osv. koster selvfølgelig lidt. Og jeg er slem til at købe diverse (sunde) godbidder til hende. Så er der køb af seng, tæpper, skåle, diverse liner (incl. sporline), ansvars- og sygeforsikring. Tja, det løber jo nok lidt op, men jeg betaler, hvad det koster. Men stadig er hun uhyre billig i forhold til min gamle schæferhund - hun var dyr i foder...

    Og jeg er også glad, hvordan kan man være andet med det vejr? Selv hunden er gået fra forstanden og går bersærk i haven, hvor alt legetøjet efterhånden har fundet ud på mærkværdig vis smiley (Gud ja, det var endnu en post - jeg er slem til at købe ALT for meget legetøj til hende).


  • #17   20. apr 2009 Bente - det er også sådan jeg ville gøre - for ikke at skulle "nøjes med" - og i særdeleshed med alle de mange pengegriske hundehandlere der er at finde idag

    man kan hurtigt købe en hund for billigt - som ender med at blive et rigtigt dyrt bekendtskab - fordi man har købt "katten" i sækken


  • #18   20. apr 2009 Præcis, Charlotte. Jeg kender en ung pige, der har købt en chi i udlandet Ilæs: hundefabrik). Denne hund er ekstremt aggressiv og der har været adfærdsbehandler på til mange, mange penge. Nu viser det sig, at hunden har løse knæskaller og har rigtig mange smerter. Det har naturligvis også kostet rigtig meget i dyrlægeudgifter. Adfærdsbehandler har anbefalet aflivning - så tja, der er sparet penge i første omgang, men hun kunne have fået en rigtig fin DKK-hund til de penge, hun efterhånden har postet i "kræet" (eller vel nok snarere 2 DKK-hunde). Hun har lært det på den hårde måde - hun er meget spontan, men jeg tror ikke, at hun begår samme fejl igen. Men sgu synd, at hun ikke har haft nogle mere erfarne ind over, INDEN hun købte hunden.

  • #19   20. apr 2009 Bente - ja det er sørgeligt - for nu står hun så der mange penge fattigere og måske også uden hund??

  • #20   20. apr 2009 Ja, netop, Charlotte. Hun forsøger sig med noget smertestillende i første omgang, men det er jo en stakket frist smiley Og hunden er så aggressiv, at den også bider familien. Så ja, hun ender med at stå meget fattigere og uden en hund. Jeg ville sådan ønske, at folk tænkte sig om - både for hundenes skyld, men også for deres egen, for det er jo ufattelig hårdt at skulle skille sig af med en hund, som man har knyttet sig til..

    For slet ikke at tale om, at man ikke skal bidrage til at støtte hundehandlernes forretning. Så længe der er købere, så længe vil de blive ved smiley


  • #21   20. apr 2009 Bente - ja det er desværre sådan det hænger sammen

    Og desværre er det ofte folks gode hjerter og samvittighed der gør at de køber hunde et sådan sted, for de føler at de redder hunden - men det de i virkeligheden gør er at holde gang i butikken


  • #22   21. apr 2009 Tina Gg

    Jamen man kommer jo hurtigt til at bruge rigtig mange penge på de kære fir´benede

    Derfor mener jeg også at det er at skyde meget lavt, hvis man ønsker sig en ny hund, og ikke har 1700kr til indkøbet af denne - for alle udgifterne der kommer derefter er jo meget større

    OG HER KRYDSES DER STADIG FINGRE FO>R DET DER SKER SENERE IDAG


  • #23   21. apr 2009 sidst på eftermiddagen skal de mødes - og ja det er vildt spændende - og jeg håber bare så inderligt på at det lykkes

    Trine var ihvertfald meget positiv stemt efter tlf samtalen, så det SKAL bare virke

    du ringer lige hvis du hører noget ikk??


Kommentér på:
Sikken dejlig dag det er idag lala

Annonce