{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Føj for SATAN! {{forumTopicSubject}}

Hvert forår slagtes over 300.000 sælunger på isen ved Newfoundland i Canada med køller, rifler og fangstkroge.

Den canadiske sælfangst foregår under rystende forhold, hvor mindst 7.000 og måske op til 24.000 sælunger brutalt flås i levende live af slagtere, som har for travlt med at opfylde deres kvote til at tjekke, om deres ofre nu virkelig er døde.

Det er derfor dybt chokerende, at Grønlands radioavis KNR nu kan dokumentere, at Great Greenland, som står for salget af grønlandskesælskindsprodukter, i virkeligheden importerer en større del af deres skind fra Canada.

Det betyder, at grønlandske skind sagtens kan stamme fra dyr, som er flået levende.

Citat fra DB

Envidere skrives der:

Tre undersøgelser udført af dyrlæger har i de seneste år vist, at gennemsnitligt 5,5 % af sælunger aflivet med køller formentlig har været ved bevidsthed under afblødning og flåning, mens der kan drages tvivl om, hvorvidt yderligere 16 % af ungerne har været dybt bevidstløse under afblødningen og flåningen.

Den eneste undersøgelse, som blev udført på en måde, så sælslagterne ikke vidste, at de blev kigget over skulderen, viste dog at 17 % af sælungerne med stor sandsynlighed var ved bevidsthed, da de blev afblødt eller flået.

...Og der fortsættes:

I 2003 forbød justitsministeren erhvervsmæssig indførsel og produktion af hunde- og katteskind efter afsløringer af, at hunde og katte brutalt blev flået levende for at fremstille sådanne skind.

Dyrenes Beskyttelse har nu bedt justitsministeren tilsvarende forbyde erhvervsmæssig indførsel og produktion samt handel med skind og skindprodukter fra canadiske sæler, indtil det kan bevises at ingen af disse flås levende.

Sælungerne undergår de samme lidelser som hunde og katte, når de flås levende.

Hele artiklen kan læses her:

(link fjernet)

Hvis nogen kender til et sted på nettet, hvor der er en underskrift indsamling igen om dette, så må i meget gerne give mig besked..

God dag til jer,

Karina.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føj for SATAN!
  • #1   10. feb 2006 føj

• #2   10. feb 2006 Det ville jeg ikke vide:( ØV

• #3   10. feb 2006 Evers - dejligt at du kan sætte den del på rette plads - mit "mål" var heller ikke Inuitterne - men så helt og aldeles den canadiske regering og deres fangere..

I DB's blad står der enda at den canadiske reagiering i år søger om at få deres sæl-kvot forhøjet fordi der er så stor efterspørgsel..

At jeg bragte det om Great Greenland, var fordi det chokererde mig at læse og fandt at det var relevant - beklager hvis det som stå på Dyrens Beskyttelse's hjemmeside og Medlems blad ikke er korrekt ang. Great Greenland.

Resten kan alle vel være enige om, eller er det sådan vi vil behandle vores natur og de dyr der lever i den ?

Blot for at rige kvinder og mænd, kan bære tøj af dens pels og have pynte pels i sit hjem?

• #4   10. feb 2006 beklager mine taste fejl..

• #5   10. feb 2006 Men evers - det var også om Opkøb af skind fortaget af Great Greenland importøren - IKKE selve landet Great Greenland - det er da sådan jeg læser det, men kanske jeg er helt galt på den der....... men anyway, det er ikke fanger folket på Grøndland der her skrives om - så lang fra ;o)

• #6   10. feb 2006 Nej, det er jo bare profit drab de her fortager og de har kun omkring 3 dage til at dræbe hele kvoten, i da de unge sæler herefter søger ud i det åbne hav.

Derfor har de ikke "tid" til at så sæl ungerne i hjel, men ofte blot slå dem ud for så at flå dem - levende..

• #7   10. feb 2006 Så forstår jeg bare ikke, at dette er på Dyrenes Beskyttelse's medlems blad som både leder artikel og som første artikel!

• #8   10. feb 2006 Evers - jeg har lige modtaget Febura nummeret og det er dette nummer jeg refererede til lige før.

• #9   10. feb 2006 Jeg vil meget gerne scanne siderne ind og sende dem til dig hvis du er interesseret.

Men så må du lige give mig en e-mail adresse, evt. søge om venskab og så give mig den der i.

Jeg skal så sende det senere i dag, jeg er ved at gøre mig klar til at lufte støvler og hund.

• #10   10. feb 2006 Jeg efterlyser netop sådan en underskrift indsamling her, jeg håber der er nogen som kan hjælpe med det.

• #11   10. feb 2006 Derfor man heller ikke skal gå i pels... mange af de dyr er også flået levende... og har en kummerlig tilværelse til de bliver flået...

• #12   10. feb 2006 Jeg tror mange går med pels fordi de ikke ved hvordan det er blevet til en jakke ... Man skal da være syg i hovedet hvis man køber det og ved hvad det er for grusomheder man støtter...

• #13   10. feb 2006 .....tilbage fra den "vilde" danske mose fauna....

Lige en kommentar til det med slagtning af kaniner og kødet - DER må jeg sige, mage til vrøvl den slagter har båndet dig på ærmet.... Jeg har i årevis været med til utallige hjemme slagtninger af kaniner, opdrættet udelukket med mad for øje.

De fik hurtigt afhugget hovedt i et rent hug, med en slagter skarp økse - intet blod i kødet og har aldrig hørt om tran (?) i kødet....

Hmmm - alle levende flåninger er bestialske, udnødvendige og BURDE være under et hvert menneske at gøre - profit eller ej.

• #14   10. feb 2006 Sådanne mennesker skulle iføres en pels og så møde Luna ! Så var de nok færdige med alt, hvad der hedder pels og flåning! Hun kan ikke klare mennesker i pels *ss*, tænder totalt af!

Nej, det er så grotesk og uetisk, det der foregår! Ingen dyr skal flåes levende. Det er simpelthen det laveste af det laveste!
    Så sig til, når iI finder en underskriftsindsamling, så sætter jeg også mine krudseduller!

Kommentér på:
Føj for SATAN!

Annonce