840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hvor mange børn er nok? hvor mange børn er nok?

ja jeg sidder og ser et program på dr1 der handler om nogen par i england som har 10 og 13 børn. Og jeg kom til at tænke lidt i penge, for så mange børn må da et eller andet sted være en belastning for samfundet? Jeg mener det virker ikke til moren arbejder, og det er da ikke helt billigt med så mange børn? Måske er jeg bare fordoms fuld, men tænker at der da må være en grænse for hvor mange børn man etisk kan forsvare at få?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor mange børn er nok?
  • #1   7. maj 2009 De har vel ret til et beløb pr. barn ligesom alle andre - og så må de selv sørge for resten. Så er det vel op til dem selv at prioritere, og få det til at løbe rundt?

• #2   7. maj 2009 for mig er 3 nok, men vi har nogle venner de har 5 børn og er kede af at de ikke fik flere, så det er jo op til den enkelte hvor der er nok:-)

• #3   7. maj 2009 jeg har det sådan lidt at hvis man har et arbejde begge to, så er det vel okay at få de børn man vil have, men det koster jo altså en formue for ens arbejds plads i barsels penge hvis man vælger at få 6 fx.. Jeg vil max have en 2. Fordi jeg vil gerne kunne gøre noget med mine børn hvis jeg en dag stod og blev alene.. Det ene par her, der er faren 50 år, og de har lige fået et barn mere.. Hmm ja jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil frem til, er nok bare i chok over der er nogen som for så mange børn.

• #4   7. maj 2009 Altså min chef har 5 børn.. jeg synes faktisk det er mange. Men ikke noget problem. De arbejder begge to, og virker til at have tid til børnene også hver for sig. Hvordan de så gør det er mig en gåde smiley

Men jeg vil også sige at så længe man klarer sig selv, er det vel op til familien selv, så længe det fungerer for dem...

• #5   7. maj 2009 karina, ja de skal jo selv sørger for det meste, men der er bare mange ting man kan søge tilskud til.. Min kæreste kommer fra en søskende flok på 5, og det syntes jeg også er mange, men det kan være jeg bare er sippet fordi jeg er ene barn og ikke ved hvordan det er med søskende omkring sig

• #6   7. maj 2009 misja, ja det har du ganske ret i, jeg har bare et indtryk af dem som for mange børn, ofte er folk uden uddannelse, som er nød til at få hjælp fra systemet?

• #7   7. maj 2009 max, jeg har skam både råd og overskud til det, men det kommer jo an på hvordan man ser sin fremtid. Lad os sige jeg fik 8 børn, og endte med at blive alene mor, så ville jeg sku have et problem med at forsørge alle sammen.. Min kæreste kommer af en søskende flok på 5, og der blev hans mor alene med alle sammen, hun fik et kæmpe problem med at skulle forsørge alle de munde.

• #8   7. maj 2009 det er lige netop der mit problem er, jeg forstår ikke hvordan man kan vælge at gå hjemme, og lade andre forsørge sig fordi man gerne vil have mange børn.. Jeg selv vil gene have både et arbejde, og en familie.. Jeg har en datter nu, og vil stadig hellere vælge at få et enkelt barn mere, og selv kunne gå på arbejde, selv betale for det mad vi spiser, de ferier vi skal på osv en jeg vil vælge at få mange børn fordi det er hyggeligt.. Jeg tvivler stærkt på at hvis man vælger at få 13 børn, og man begge for en mellem indkomst at man så har råd til at tage i en sommer park, og stadig have råd til at tage ud og rejse fx.. Ikke fordi jeg siger man skal 3 uger til thailand, men bare at tage på camping 15 mennesker koster en mindre formue.

• #10   7. maj 2009 bodil, ja se det har du helt og holdent ret i. Hvis folk forsørger sig selv, uden hjælp af nogen art, så er det en ganske anden ting, og så skal de da helt selv bestemme om de vil have 1 eller 15 børn.

• #11   7. maj 2009 Men hvis man nu er 80, anbragt på et plejehjem og kun har 2 børn som man ser 1-2 gang hver måned, så kunne det godt være at man ville ønske at man havde fået 10...................... ;o)

• #12   7. maj 2009 susanne, ja det kunne der være noget om

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #13   7. maj 2009 Hvis folk selv kan klare det, så må de for min skyld få så mange de vil *S*

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #14   7. maj 2009 Og lidt til eftertænksomheden....

2 forældre kan brødføde 10 børn, men 10 børn kan ik brødføde 2 forældre

Kommentér på:
hvor mange børn er nok?

Annonce