550 visninger
|
Oprettet:
Teenager-selvmordsforsøg (erfaring)!!! {{forumTopicSubject}}
Hvis nu i har et barn som kender en som har forsøgt selvmord, hvor det ikke lykkes fordi den unge fortryder, hvordan vil i så hjælpe jeres barn videre?????
Hvilke tegn og signaler vil i se efter for at opdage at jeres barn har det dårligt over det som er sket med deres ven????
Hvad skal man se efter og være opmærksom på???
Hjælp mig her eller over PB!!!
Har brug for lidt hjælp og vejledning!!!!
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
tror det er vigtigt at holde øje med sine børn når de oplever selvmordsforsøg tæt på -- både fordi det faktisk er dokumenteret at selvmords forsøg 'smitter' men også fordi det er vigtigt at hjælpe dem igennem den krise de kan opleve når en af deres venner tager så tung en beslutning. deter vigtigt at lære dem at de ikke er ansvarlige for andre handlinger og ikke er voksne til at kunne påtage sig ansvaret som behandlere for deres venner. så de har ikke fejlet
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 137 Svar: 2.557
Har brug for råd omkring en som har oplevet at en god ven har forsøgt selvmord!!!!
sep 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.554
Det er meget frygteligt og vi boede i en lille by, så det var helt vildt og det var meget tæt på da det jo var nogle alle kendte... Men det bedste er at snakke om det og hvis ikke han hun vil snakke med dig så søg hjælp, for det er enormt svært at stå med alene og nu lyder det til at det er en ven tæt på der har forsøgt, så måske det var et råb om hjælp, søg hjælp på skolen de har en psykolog tilknyttet og det er måske en som kan gå ind i selve klassen, hvis der er fleres om har brug for råd og hjælp, man kan jo godt skjule at man ved noget specifikt ved at snakke med hele klassen. Ellers kunne men jo snakke med vedkommendes forældre om det... og måske snakke med dit eget barn som har oplevet en ven forsøgt selvmord, om at snakke med sin ven og måske samme søge en psykolog eller lærer... det er altid nemmere hvis man ikke er alene og hvis dit barn oplever at hjælpe sin ven videre kan dit barn måske yde egen terapi??? bare lidt erfaring hvad der hjalp os videre...
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 46
det er også vigtigt at man taler med den unge om at det ikke er han,s hendes skyld at det er sket, og at man ikke skal være bange for at være sammen med den der har gjort det, det de ikke ville dø men at det var et råb om hjælp.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Husk altid at du kun hjælpe en som gerne vil hjælpes.
Hør' den unge pårørende om personen har lyst til at få det det talt ud med en psykolog og få det bearbejdet via kognitiv behandling.
Det er ekstremt svært at opdage symptomer til en ung person der vil begå selvmord, da det oftest er en meget impulsiv beslutning som tages indenfor ganske kort tid.
''Kilde : sund.ku.dk/SUND-nyheder/selvmord
Selvmord er en impulsic handling
"En række studier viser, at langt de fleste selvmordsforsøg blandt unge er impulsive. En ny skotsk undersøgelse af selvmordsforsøg blandt teenagere konkluderer, at halvdelen kun overvejede handlingen i under en time, yderligere 15 procent i mindre end et døgn og kun 20 procent i mere end en uge. Der er altså ikke tale om velplanlagte selvmordsforsøg, men om desperate, impulsive handlinger, hvor de unge oftest griber det, der nu står tilgængeligt i medicinskabet.. Derfor er det muligt at sikre, at de fleste af disse handlinger bliver mindre farlige end de er nu, ved at indføre pakningsbegrænsninger."
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Det er vigtigt at fortælle de unge at der er INTET der er for stort til at snakke om. Sammen kan vi komme igennem det. Jeg skal nok gøre hvad jeg kan. Det kan i tilfælde betyde skift skole, flytte fra byen...osv
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Og så tænker man, hvad sker der lige for de børn.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Tale om åbent, at selvmord ikke hjælper.... tværtimod...
tale om hvorfor det unge mennesker ikke henvender sig til sine forældre og betror sig til dem...
ikke at have fordomme mod det unge menneske og dets holdninger og følelser til livet... - og ikke have pegefinderen oppe.....
det kan være meget svært for et ungt menneske, at åbne op og fortælle om de indre følelser, da der foregår så meget, rent følelsmæssigt....
Jeg håber, at I finder ud af det..... smiler
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Denne måde har jeg handlet på, da min datters veninde blev voldtaget og min søns veninde betroede ham, at hun var cutter. Jeg har også søgt råd hos en ven, der er psykolog og som har bekræftet mig i, at dette er den "rigtige" fremgangsmåde. Og så skal man selvfølgelig være åben overfor de signaler, der kommer fra de unge - og være i stand til at tale om alt - uden tabuer og fordømmmelse.
sep 2007
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
sep 2007
sep 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det jeg synes er svært at håndtere ved selvmord er følelsen af, at man kunne have gjort noget.
Derfor synes jeg, det er vigtigt, at man tager ansvaret fra barnet, lader det forstå, at selvmord og selvmordsforsøg har grund i komplekse ting, som man som ven slet ikke kan være involveret i i et omfang, så man kan gøre noget ved det.
Jeg synes ikke, man skal undervise unge i tegn på dårlig trivsel og forestående selvmordsforsøg.
Derimod synes jeg, man skal understøtte når de udviser empati - forståelse for andres situation.
Den slags kan ikke presses frem, det kommer over tid.
Og så synes jeg, man skal understøtte unges åbenhed og understøtte at fjerne tabuer.
At der ikke er noget, der ikke er ok at tale om - at fjerne berøringsangst også når det drejer sig om folk, vi holder af.
Og så skal en ung, der har oplevet dette selvfølgelig støttes i at håndtere livets forgængelighed og den angst som dette medfører, når man er så ung.
Teenager-selvmordsforsøg (erfaring)!!!