{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Ked af naturens gang---- {{forumTopicSubject}}

Grrrr--Har lige set en af kattene tage den sidste af et dejligt par mejser som jeg ellers har set flittigt besøge mit store kirsebærtræ---hvor de har samlet foder ind til deres unger----Den ene blev snuppet i går----og så i dag den anden----Så nu ligger der en redefuld med små søde mejseunger----og dør enten af sult eller også bliver de tage af kattene inden-----Så er det at jeg ikke bryder mig om naturens gang----Suuuuk.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ked af naturens gang----
  • #1   14. maj 2009 :o(

Det er altså noget af en bet, det der.. Svært at acceptere, og svært at se på. Men vi bliver nødt til det.....

Her hos os kom vi hjem forleden aften og fandt en død mejse i vores spisestue. Den var fløjet ind om eftermiddagen uden jeg havde set det, og havde så baldret mod en rude efter jeg var kørt. Den havde været i panik - der var fuglelort over det hele...

Min første tanke var - tænk hvis nu, den har unger ... :o(

• #2   14. maj 2009 Hmmm - nu får jeg sikkert på puklen, men der er noget, jeg ikke forstår.

Når en kat følger sit instinkt, og slår fugle ihjel - så er det naturens gang.

Hvis en hund følger sit instinkt og nedlægger et mindre bytte (kat, kanin mv.) Så er det en dræberhund, der skal aflives....

Nu ved jeg godt, at mange tænker, at katten jo er én eller andens kæledyr. Men som barn mistede jeg selv to meget tamme undulater til en kat, fordi buret hængte ude i vores overdækkede terasse en sommer-formiddag. De var altså også mine kæledyr... Så jeg må indrømme, at jeg personligt har svært ved at se forskellen?

• #3   14. maj 2009 Fandt også nogle grønne ødelagte fugleæg på plænen, for nogen tid siden. Det er skaden der har været på rov.
    Ja, og øv.

• #4   14. maj 2009 Må erklære mig enig med Karina.....

• #5   14. maj 2009 Jeg giver bestemt ikke en hund på puklen for at jage en kat!

Men jeg bliver bestemt ligeså ked af det, når en kat går til, som når en fugl går til.

Jeg synes naturen er barsk... Men den ER naturlig og der ER en sammenhæng.. som vi mennesker dog formår at blande os gevaldigt i.

• #6   14. maj 2009 Er enig med Karina.

• #7   14. maj 2009 Ved ikke hvorfor jeg altid får nogen katte som bare skal nedlægge fugle,og så æder de dem også----Der ligger kun nogle svingfjer og halefjer tilbage---De er ellers så fede at man skulle tro det var en umulighed for dm at være sååå hurtige, men det er de altså-------
    Det er mest de efterladte unger jeg har det dårligt over------Jeg vilde også være oprørt over at skulle se en hund tage en kanin eller en kat----Men sådan er naturen----Kun een gang er jeg flejnet ud over en hund----Det var da den tog en af kattene og knækkede ryggen på den i mit soveværelse, hvor katten sprang ind af vinduet----og hunden havde jeg kun haft et par dage-----Hunden blev dog ikke aflivet af den grund----Men jeg talte med meget store bogstaver---nok også fordi jeg lå og sov, og blev vækket af skriget fra katten-----

• #8   14. maj 2009 Øv øv, hvor er det ubehageligt...

I mine forældres have har et par skader udset sig et godt træ. De har intet imod min hund, ej heller den fede kat. Men lige så snart Lazy, den ene kat kommer i haven, skrapper og skælder de ud.. De er bestemt ikke glade for hende!

Hun går også direkte hen under "deres" træ og lurer.. Jeg har endnu ikke set hende klatre i træer (hun startede som indekat) men mon ikke det kommer en dag? Jeg er rimelig bange for at hun skal nuppe en af deres unger eller æg... Jeg ved ikke lige hvad de har på denne tid af året..

• #9   14. maj 2009 Kamp-kat =) det må da være en dræber-psykopat kat som skal aflives - den kunne jo ligeså godt ha ædt et barn =) arj fis .. sån er naturen nu engang, men nej det er da ikke rart at se på =)

• #10   14. maj 2009 Ja en dræber kat det er han----Har 3 de 2 andre nøjes med at se misundeligt på------For et par månder siden tog jeg ham på fersk gerning, og fik reddet fuglen, som også var en mejse-----Kors en fornærmet kat jeg havde bagefter------

• #11   14. maj 2009 Altså jeg synes det mindste man kan gøre, når man ved at begge fugle er døde - det er at slå ungerne ihjel. Det er da langt mere humant, end at lade dem sidde og dø af sult eller blive taget af katten.

• #12   14. maj 2009 Hehe .. ja vores kat slæbte oss bare alle dens ofre med hjem og viste dem stolt frem - puha en pelset due er ikke det mest fantastiske at komme hjem til =)

• #13   14. maj 2009 kan du ikke kravle op hvis du ved hvor reden er, og tage det hele - rede + unger med til en pleje station ? eller opmade dem selv hvis du har tid ...

• #14   14. maj 2009 Jeg har pt. ingen anelse om hvor reden er-----Måske kan kattenes adfærd fortælle noget om det-------Hvis jeg havde vidst hvor den var----så ville problemet ha været løst for længst--

Kommentér på:
Ked af naturens gang----

Annonce