8.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

handleplan/ handlingsplan handleplan/ handlingsplan

Nogen der kan forklare mig forskellen på en handleplan kontra en handlingsplan ?

Kendte kun sidstnævnte ord - og så dukkede det andet op. Ifølge retskrivningsordbogen findes begge - og nu undrer jeg mig over om de betyder fuldstændigt det samme, eller om der er en hårfin forskel for hvad de dækker ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  handleplan/ handlingsplan
  • #1   15. maj 2009 Umiddelbart tror jeg det er to ord, der dækker over det samme.

Det er der også andre, der tror, for hvis du ser på nedenstående link, så bruges ordene lidt i flæng.

http://www.ringsted.dk/OmKommunen/ByudviklingOgPlanlaegning/~/media/0E6E715783AD4A9C951AD4EA526DA460.ashx

Overskriften på dokumentet hedder: "Handlingsplan til håndtering af trafikstøj".

På side tre under punktet Baggrund bruges samme sætning dog med den forskel, at handlingsplan er udskiftet med handleplan.

• Eddy V
    Eddy V Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #2   18. okt 2017 Jeg føler, at handleplan virker svagt i forhold til handlingsplan. Handle er ikke et ord, der nødvendigvis betyder at der skal udføres en handling. At handle kan fx betyde at købe ind (jeg skal ud og handle). Jeg har kun mødt ordet handleplan i det offentlige. I det private erhvervsliv har jeg udelukkende hørt begrebet handlingsplan. Er det et ord der er opfundet af den offentlige administration ?

• #4   19. okt 2017 Jeg tænker der må ligge en forskel, for ordene i sig selv dækker jo ikke over det samme. Handle tænker jeg er noget med hvordan man handler i forskellige situation - et udsagnsord. Handling er vel mere hvordan man udfører handlinger - et navneord. Altså mere konkret på specifikke situationer. Jeg ved ikke om det overhovedet giver mening i andres hoveder end mit smiley

• #6   19. okt 2017 Fedt! Jeg forklarer mig indimellem virkelig kluntet smiley

Kommentér på:
handleplan/ handlingsplan

Annonce