6.049 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

roundup og hunder. , hvor giftig ? roundup og hunder. , hvor giftig ?

Hej er det nogen som ved hvor giftig roundup er for hunder ?

Hvis jeg tar det på exsempel i dag , kan jeg la hundene gå hvor det er spræytet på om 3 dager hvis det regner i morgen eller den anden dag ?

jeg har jo været på ferie i 1 uge og da jeg kom hjem har brændnæller vokset op ca 2 meter i bredden og ca 15 -20 meter langt , de har jo god plads aligevel i hundegården , men de brændnæller tager jo meget plads ...

har læst at det skulle ikke være så farligt for mennesker og dyr på deres hjemmeside ...

håber nogen ved noget...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  roundup og hunder. , hvor giftig ?
  • #1   19. maj 2009 her er hvad de skriver på deres hjemmeside...

På trods af sin effektive virkning på ukrudtsplanter, har Roundup en meget lav giftighed overfor mennesker, dyr og insekter. Forklaringen er den enkle, at netop den gruppe af aminosyrer, som Roundup blokerer dannelsen af i planter, slet ikke dannes hos mennesker og dyr.

(link fjernet)

• #2   19. maj 2009 Bodil K
    lige nu har jeg ingen kræfter til det , jeg har nakkeskade og får smærter i arm ( nummenhed) hvis jeg bruger min arm megetr...

hvis det ikke har vært så meget så har jeg revet dem op selv , men hvis jeg skal gøre det nu med mine smærter tager det meget lang tid... og tror ikke nogen i min familie har tid eller lyst til det når det er så meget. hehe...

• #3   19. maj 2009 Jeg tror ikke du behøver være bekymret, for som jeg også har hørt er Roundup rimelig uskadeligt for dyr og mennesker. Det er jo også begrænset, hvad hundene vil indtage af stoffet, hvis det er sprøjtet på brændenælder.

Men jeg vil dog give dig et andet råd:
    Klip brændenælderne ned, kom det afklippede i en balje eller tønde med vand og lad det trække en uges tid. Smid planterne på kompostbunken og gem vandet som en gratis men effektiv gødning til dine blomster både ude og inde. Stubbene fra brændenælderne kan du svide af med en gasbrænder eller med kogende vand. Så sparer du penge og skåner miljøet smiley

• #4   19. maj 2009 Miemiv L

det var et godt råd...
    men da må jeg nok købe en sådan brænde " dims " maskine , men da må jeg passe godt på så ikke hele skoven tar fyr... med kogt vand kan jo prøves ,
    har købt lidt roundup , men tror ikke det er nok til det hele...

• #5   19. maj 2009 Jeg så at de har ukrudtsbrændere til 99,- i Harald Nyborg og gasflaske dertil koster 25,- Det er så vidt jeg ved billigere end Roundup. God fornøjelse med at få bugt med nælderne smiley

• #6   19. maj 2009 ok ,
    bor i norge nu , og har kun set nogen på reklame som koster kassen hehe , jeg får se hvad jeg gør med de , måske en del får lidt roundup i dag ,

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #7   25. jul 2016 Roundup er giftigt. Hvordan skulle det ellers kunne slå ukrudt ihjel. Alle de harer som er i området, hvor jeg bor er døde en pinefuld død med blødning ud af tarmen. Jeg og andre har mistet en hund, på grund af sprøjtning .
    WHO skriver at Roundup er dødbringende for hunde. Men da man pludselig tilgodeser producenten, er deres opslag ikke længere at finde på nettet. Men jeg har kopi af deres advarsel. Og selvfølgelig er det skadeligt for os mennesker- Der er lavet en undersøgelse af kvinders og børns urin, som viser store koncentrationer at Roundup. Stop

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    jul 2014

#9   10. sep 2016 Roundup kommer på Arbejdstilsynets kræftliste. Jeg skriver her hvad arbejdstilsynet skriver den 28. maj 2015:
    Ukrudtsmidlet Roundup kan købes i flere haveforretninger og byggemarked, hvis man har det derhjemme.
    Danske forskere opfordrer til at skaffe sig af med det.
    Her vil jeg gøre opmærksom på at man afleverer det et sted hvor de kan håndtere det farlige stof. Smid det ikke i toilettet eller andet.
    Stoffet Glyphosat, der er hovedbestanddelen i ukrudtsmidlet Roundup, bliver nu betragtet som et kræftfremkaldende stof hos Arbejdstilsynet. Det oplyser tilsynet til TV2.dk

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    jul 2014

#10   10. sep 2016 Det skriver WHO om Roundup:
    Ifølge WHO er stoffet glyphosat sandsynligvis kræftfremkaldende for mennesker.
    Der er bevis for, at stoffet fremkalder kræft hos dyr.
    Der er kun begrænsede bevis for at det fremkalde kræft hos mennesker.
    De mest udsatte mennesker er følge WHO:
    . Folk der bor nær sprøjtede områder.
    . Folk der benytter stoffet hjemme.
    . Folk der spiser sprøjtede fødevarer.
    Kilde: IARC

Kommentér på:
roundup og hunder. , hvor giftig ?

Annonce