868 visninger
|
Oprettet:
Føj!!!! {{forumTopicSubject}}
Se lige TV3... Nøj han er stor!!
Manden kan slet ikke gå, og så siger han, at han ikke har tid til at tænke på han vægt, fordi har skal gites... Øhhh han er da i den seng 24 7 - han har da masser af tid
hi hi
Men nej hvor er han altså ulækker... Ja undskyld, men det synes jeg!
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 234 Svar: 1.155
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
Det bliver da en hyggelig bryllupsnat...
nov 2006
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
jun 2005
nov 2006
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
- føj til jer siger jeg bare !!
jun 2005
- mit bud
nov 2006
Casper & Else: Nej hun er faktisk ikke tyk hende damen, meget pæn endda... Men han må åbenbart være rigig rar..
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.303
- har nok et rigtig dårligt selvværd i forvejen skal du se og at kalde ham ulækker mm. fortæller da i mine øjne noget mere om dem der gør det end ham !!
nov 2006
Jeg synes han er ulækker, og sådan er det bare....
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jeg må også ærligt sige, at jeg synes at det er klamt, og han dør jo også at det inden han når at blive gammel....
jun 2005
Det lyder det faktisk til at det godt kan.
- Dejligt for Dem.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Det betyder ikek at de ikke kan være søde og rare mennesker, eller at de er dumme og alverdens andre ting. Men klamt synes jeg altså det er alligevel.
Jeg kunne ikke under nogen omstændigheder gifte mig med "sådan en", og det skyldes mere end blot at jeg finder SÅ voldsom overvægt klamt.
Hvis man bliver SÅ overvægtig at man ikke akn flytte sig fra sin seng osv, så har man altså ignoreret et problem og ladet stå til. Ingen skal bilde mig ind at man har det helt fint med sig selv, når man er ude af stand til at rejse sig op osv, og inden det er kommet dertil, er der jo gået noget tid. Tid hvor man KUNNE have valgt at stoppe op og gøre noget ved det. Endten ved at søge hjælp, ved selv at tage skridtet og ændre sit liv eller ved en helt 3. løsning.
En person der er villig til at lade stå til på den måde, ville jeg have meget svært ved at se hvordan jeg kunne have et forhold til.
jan 2007
Jeg ved godt at de ikke pludselig bliver slanke af det, men at fortsætte med at "fodre" dem med alverdens ting og sager, synes jeg faktisk er at ignorere sit ansvar som mand/kone/mor/far osv
nov 2006
Og hi hi jeg er heller ikke tyk, normalt ( bmi på 21-22 stykker) hi hi
jan 2007
Det ændrer ikke på at de mennesker æder sig ihjel, og ikke engang stopper op og tænker over det undervejs.
Jeg er slet ikke i tvivl om at en så drastisk livstilsændring som der kræves for at stoppe sådan en udvikling, er både hård og ikke nem at springe ud i.
Men det er et VALG man tager når man går ned på mcD og køber aftensmad. Osse selvom man synes det smager godt og har enormt løst til det
Det er et VALG man tager når man køber en pose chips -osse selvom man har enormt lyst til dem.
Jeg ved man kan blive sukkerafhængig, og at det ikke er nemt at droppe colaen osv. Men med en dødstrussel hængende over hovedet, vil jeg tro du kunne få mig til at droppe rigtig mange ting.
Det der sker er jo faktisk at de står i en situation der hedder "drop ædegildet eller dø" -hvis man så vælger ædegildet, jamen beklager, så har man altså selv valgt sin situation. Evt med hjælp fra pårørende.
jan 2007
-slik og cola har jeg i øvrigt stort set kvittet da jeg fik konstarteret gigt. Kosten har ret stor betydning for hvordan mine led har det, og selvom jeg bestemt ikke vil påstå at leve super sundt, så kvittede jeg dengang sukkersagerne, og idag drikker jeg cola og spiser lidt slik når der er anledning til det, som f.eks. fest, højtider, sammenkomster osv. men slet ikke i dagligdagen
Slik har jeg slet ikke lyst til mere -jeg har flere gange købt en pose slik fordi jeg havde enormt lyst til det, spist to stykker og smidt posen ud bagefter fordi jeg faktisk synes det var lidt små-klamt hehe...
Jeg er ikke i tvivl om at der er følelser og psykiske problemer indvolveret når man bliver så svært overvægtig. Ikke desto mindre er det et VALG om man vil søge hjælp eller ej...
jan 2007
Men ja, jeg holder mig sådan overordnet osse fra den slags. Ka dog ikke mærke forskel på om jeg spiser dem eller ej må jeg indrømme:o)
nov 2006
helt klart synes jeg det er synd for dem, MEN de har et valg til at kunne få hjælp til at komme af med deres madtrang, lige såvel som en narkoman har det. Og selvom det er synd, synes jeg stadig at det er klamt at være så fed.
Nogle kan så ikke gøre for det, f.eks pga medicin.
jan 2007
Tilgengæld kan sygdom jo gøre at man ikke kan motionere e.l. men så må man jo lægge en kostplan der passer til den manglende motion -evt få hjælp til det
nov 2006
jan 2007
Overvægtige mennesker generelt, har jeg ikke et problem med. Der kan være så mange årsager til det, og det er ikke noget jeg dømmer på.
Der hvor jeg synes det er klamt, er når vi taler ekstrem overvægt, hvor det er så slemt at de jo faktisk ofte har svært ved at gå (eller som i programmet, hvor man slet ikke kan gå), hvor man er ved at drætte omkuld af mangel på luft af at gå ud med skraldespanden osv.
nov 2006
jan 2007
Det er jo det vi ser i det fleste af de dokumentarer osv -at mor/kon/far/mand, står ved siden af og rækker dem burgere.
En mand/dame der er lænket til sengen, er jo ret nem at sætte på kur. Det er bare at nægte at købe de ting til dem, og self rådføre sig med en diætist om den rette kur. Man kan ikke tvinge dem til at spise de sunde ting, men man KAN tage et standpunkt og nægte at servere junk for dem.
Jeg har ikke ondt af dem -jeg mener de selv har bragt sig i den situation, og derfor fortjener de ikke min medlidenhed.
MEN jeg har respekt for når de kæmper for at ændre situationen. Så har de nemlig taget et valg, som jeg synes fortjener alles respekt.
jan 2007
Her er der ofte nævnt x poser chips, x liter cola osv... og når vedkommende ikke kan forlade sin seng, hvor mon så maden kommer fra?
Jeg har på et tidspunkt set en dokumentar hvor en knægt på kun 16-17 år, vejede OVER 200KG! Han kunne dårligt gå, kun lige til toilet og tilbage igen, og moren (der heller ikke ligefrem kan kaldes slank) står og tilbyder ham burgere og cola (han beder så om vand -det var da et skridt på en meget svær vej med den mor)
En anden mand i samme program, har ikke forladt sin seng i årevis. Familien interviewes og man ser så den ældste datter fodre sin ikke engang 1-rige søn med en hamburger fra mcD
-hvor f***** er vi så henne? HUN om nogen burde da vide hvad det gør ved en at være overvægtig, med den far hun har!
Og hun er jo så osse en af dem der, mens faren er indlagt for at komme på kur, for herefter at blive opereret, smugler junkfood ind til ham. Det var så galt at der måtte skilt op på mandens dør at der ikke måtte tages mad med til ham, og sygeplejerske tjekkede det inden de fik lov at gå ind, som om det havde været et dyr i zoo
-så ja, jeg er rystet. Jeg synes det er svineri. Og når man påstår at elske vedkommende, så er det mindste man kan gøre sgu da at sørge for sund mad når nu det ER kommet så langt ud at manden ikke selv kan lave eller hente mad.
jan 2007
apr 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 130 Svar: 1.152
De kunne få et måltid for 1 dollard ,
de fodrede en 4mdr gammel baby med burger ,det er et helt forkert .
Der var en stat hvor 64% af indbyggerne er overvægtige.
Men fedmen er et stort problem
jan 2007
Men man KAN vælge at smide pomfritter i ovnen istedet for i frituren. Man kan droppe turen til mcD og købe noget mad selv osv.
Langt hen af vejen er det altså ikke de par kroner man sparer på det usunde mad der får en til at købe det. Det er nærmere det at det er hurtigt og nemt.
jan 2007
Føj!!!!