{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føj!!!!
  • #1   24. maj 2009 Ej, jeg kan ikke se det for jeg synes simpelthen de er så klamme. Undskyld, men det synes jeg altså.

• #2   24. maj 2009 Hi hi det er altså også klamt... Total vildt at de kan blive så store!!

• #3   24. maj 2009 Helt enig!! Hvordan kan man gøre det imod sig selv.
    Det bliver da en hyggelig bryllupsnat...

• #4   24. maj 2009 Ha ha han kan da ikke finde "den" smiley

• #5   24. maj 2009 skvulp, skvulp.

• #6   24. maj 2009 Lige præcis hvad jeg også tænkte smiley

• #7   24. maj 2009 Men helt ærlig... Hvem kan blive forelsket i sådan en mand?? Han er jo direkte ulækker!!!

• #8   24. maj 2009 Gider ikke slå over og se det, men hvad med lige at vise lidt respekt....måske der er en anden grund til at personen ser ud som han gør...der ikke udelukkende har at gøre med, at han æder for meget !!

- føj til jer siger jeg bare !!

• #9   24. maj 2009 En anden overvægtig med dårligt selvværd, som ikke tror hun kan få noget bedre.
    - mit bud

• #10   24. maj 2009 Heidi: Han har selv sagt at det er pga. fast food.... Så tag lige en slapper ikke smiley

Casper & Else: Nej hun er faktisk ikke tyk hende damen, meget pæn endda... Men han må åbenbart være rigig rar..

• #11   24. maj 2009 eller rig.

• #12   24. maj 2009 Charlotte : derfor er der ingen grund til at nedgøre personen yderligere !!

- har nok et rigtig dårligt selvværd i forvejen skal du se og at kalde ham ulækker mm. fortæller da i mine øjne noget mere om dem der gør det end ham !!

• #13   24. maj 2009 Heidi: Slap lige af... Manden vælger selv at komme i fjernsynet, så må han også kunne klare at høre folks meninger....

Jeg synes han er ulækker, og sådan er det bare....

• #14   24. maj 2009 casper og else: he he en hyggelig bryllups nat skriver du...føj da.....mon det overhovedet kan lade sig gøre?

Jeg må også ærligt sige, at jeg synes at det er klamt, og han dør jo også at det inden han når at blive gammel....

• #15   24. maj 2009 Lykke J:
    Det lyder det faktisk til at det godt kan.
    - Dejligt for Dem.

• #17   24. maj 2009 Ja jeg beklager men jeg synes altså osse det er rigtig klamt (og nej jeg er ikke halvtyk. Faktisk helt normal-vægtig;o))

Det betyder ikek at de ikke kan være søde og rare mennesker, eller at de er dumme og alverdens andre ting. Men klamt synes jeg altså det er alligevel.

Jeg kunne ikke under nogen omstændigheder gifte mig med "sådan en", og det skyldes mere end blot at jeg finder SÅ voldsom overvægt klamt.

Hvis man bliver SÅ overvægtig at man ikke akn flytte sig fra sin seng osv, så har man altså ignoreret et problem og ladet stå til. Ingen skal bilde mig ind at man har det helt fint med sig selv, når man er ude af stand til at rejse sig op osv, og inden det er kommet dertil, er der jo gået noget tid. Tid hvor man KUNNE have valgt at stoppe op og gøre noget ved det. Endten ved at søge hjælp, ved selv at tage skridtet og ændre sit liv eller ved en helt 3. løsning.
    En person der er villig til at lade stå til på den måde, ville jeg have meget svært ved at se hvordan jeg kunne have et forhold til.

• #18   24. maj 2009 I øvrigt forstår jeg ikek hvorfor der så ikke gøres noget ved det, når de først er bundet til sengen. I den situation ville de pårørende jo kunne tage det første skridt for dem, ved at nægte at hente chips, cola osv til dem, og udelukkende servere sund kost.
    Jeg ved godt at de ikke pludselig bliver slanke af det, men at fortsætte med at "fodre" dem med alverdens ting og sager, synes jeg faktisk er at ignorere sit ansvar som mand/kone/mor/far osv

• #19   24. maj 2009 Michelle - jep, det er også in mening smiley

Og hi hi jeg er heller ikke tyk, normalt ( bmi på 21-22 stykker) hi hi

• #21   24. maj 2009 Nada -jeg er helt klar over at kulturen er anderledes, at sygesikring er noget man selv skal købe og betale osv.

Det ændrer ikke på at de mennesker æder sig ihjel, og ikke engang stopper op og tænker over det undervejs.

Jeg er slet ikke i tvivl om at en så drastisk livstilsændring som der kræves for at stoppe sådan en udvikling, er både hård og ikke nem at springe ud i.
    Men det er et VALG man tager når man går ned på mcD og køber aftensmad. Osse selvom man synes det smager godt og har enormt løst til det
    Det er et VALG man tager når man køber en pose chips -osse selvom man har enormt lyst til dem.

Jeg ved man kan blive sukkerafhængig, og at det ikke er nemt at droppe colaen osv. Men med en dødstrussel hængende over hovedet, vil jeg tro du kunne få mig til at droppe rigtig mange ting.

Det der sker er jo faktisk at de står i en situation der hedder "drop ædegildet eller dø" -hvis man så vælger ædegildet, jamen beklager, så har man altså selv valgt sin situation. Evt med hjælp fra pårørende.

• #23   24. maj 2009 Jeg kan sagtens følge sammenligningen. Men jeg kan garantere at var jeg i overhægende livsfare, kunne du få mig til at kvitte stort set hvad som helst hvis det var nødvendigt for min overlevelse. Det være sig smøger, slik, cola og alverdens andre ting;o)

-slik og cola har jeg i øvrigt stort set kvittet da jeg fik konstarteret gigt. Kosten har ret stor betydning for hvordan mine led har det, og selvom jeg bestemt ikke vil påstå at leve super sundt, så kvittede jeg dengang sukkersagerne, og idag drikker jeg cola og spiser lidt slik når der er anledning til det, som f.eks. fest, højtider, sammenkomster osv. men slet ikke i dagligdagen
    Slik har jeg slet ikke lyst til mere -jeg har flere gange købt en pose slik fordi jeg havde enormt lyst til det, spist to stykker og smidt posen ud bagefter fordi jeg faktisk synes det var lidt små-klamt hehe...

Jeg er ikke i tvivl om at der er følelser og psykiske problemer indvolveret når man bliver så svært overvægtig. Ikke desto mindre er det et VALG om man vil søge hjælp eller ej...

• #25   24. maj 2009 Jeg har hørt den før, men der er forskel på hvad der er "forbudt" afhængig af gigt type:o)
    Men ja, jeg holder mig sådan overordnet osse fra den slags. Ka dog ikke mærke forskel på om jeg spiser dem eller ej må jeg indrømme:o)

• #26   24. maj 2009 Nada A: du har helt ret i, at trøsten for deres vedkommende er mad. Mad afhængighed svarer faktisk til at være afhængig af alt muligt andet f.eks stoffer. det er noget man skal have hjælp til at komme af med.

helt klart synes jeg det er synd for dem, MEN de har et valg til at kunne få hjælp til at komme af med deres madtrang, lige såvel som en narkoman har det. Og selvom det er synd, synes jeg stadig at det er klamt at være så fed.
    Nogle kan så ikke gøre for det, f.eks pga medicin.

• #27   24. maj 2009 Lykke -medicin gør dig ikke 200kg tungere. Du kan tage på af medicin ja. men du tager ikke 200kg på af det, så heller ikke medicin er en "undskyldning" for at være SÅ svært overvægtig;o)

Tilgengæld kan sygdom jo gøre at man ikke kan motionere e.l. men så må man jo lægge en kostplan der passer til den manglende motion -evt få hjælp til det

• #28   24. maj 2009 Michelle: er helt enig i, at man ikke tager 200 kg på af medicin, men man kan i hvert fald sagtens blive overvægtig af medicin f.eks astma medicin. Det var også bare generelt ment mht overvægt i sammenhæng med madtrang f.eks. Ikke lige decideret som i dette tilfælde, men det fremgik så ikke af min tekst, sorry....

• #29   24. maj 2009 Lykke -helt sikkert kan man tage på. Ingen tvivl om det. Binyrebarkhormon er f.eks. osse skidt i forhold til overvægt, men kan jo være nødvendigt nogengange.

Overvægtige mennesker generelt, har jeg ikke et problem med. Der kan være så mange årsager til det, og det er ikke noget jeg dømmer på.

Der hvor jeg synes det er klamt, er når vi taler ekstrem overvægt, hvor det er så slemt at de jo faktisk ofte har svært ved at gå (eller som i programmet, hvor man slet ikke kan gå), hvor man er ved at drætte omkuld af mangel på luft af at gå ud med skraldespanden osv.

• #30   24. maj 2009 Michelle: lige nøjagtig, sådan har jeg det også....

• #31   25. maj 2009 Maria -hvis min far lå sådan, så ville jeg dai hvert fald sørge for at der ikke var nogen der kom med chips og cola til ham!!!

Det er jo det vi ser i det fleste af de dokumentarer osv -at mor/kon/far/mand, står ved siden af og rækker dem burgere.

En mand/dame der er lænket til sengen, er jo ret nem at sætte på kur. Det er bare at nægte at købe de ting til dem, og self rådføre sig med en diætist om den rette kur. Man kan ikke tvinge dem til at spise de sunde ting, men man KAN tage et standpunkt og nægte at servere junk for dem.

Jeg har ikke ondt af dem -jeg mener de selv har bragt sig i den situation, og derfor fortjener de ikke min medlidenhed.
    MEN jeg har respekt for når de kæmper for at ændre situationen. Så har de nemlig taget et valg, som jeg synes fortjener alles respekt.

• #32   25. maj 2009 Maria -jeg ved ikke hvilket program de sendte idag. Men jeg har set flere programmer om emnet, og ja, i rigtig mange tilfælde, så fortæller de jo hvad dagskosten består af.
    Her er der ofte nævnt x poser chips, x liter cola osv... og når vedkommende ikke kan forlade sin seng, hvor mon så maden kommer fra?

Jeg har på et tidspunkt set en dokumentar hvor en knægt på kun 16-17 år, vejede OVER 200KG! Han kunne dårligt gå, kun lige til toilet og tilbage igen, og moren (der heller ikke ligefrem kan kaldes slank) står og tilbyder ham burgere og cola (han beder så om vand -det var da et skridt på en meget svær vej med den mor)

En anden mand i samme program, har ikke forladt sin seng i årevis. Familien interviewes og man ser så den ældste datter fodre sin ikke engang 1-rige søn med en hamburger fra mcD
    -hvor f***** er vi så henne? HUN om nogen burde da vide hvad det gør ved en at være overvægtig, med den far hun har!

Og hun er jo så osse en af dem der, mens faren er indlagt for at komme på kur, for herefter at blive opereret, smugler junkfood ind til ham. Det var så galt at der måtte skilt op på mandens dør at der ikke måtte tages mad med til ham, og sygeplejerske tjekkede det inden de fik lov at gå ind, som om det havde været et dyr i zoo

-så ja, jeg er rystet. Jeg synes det er svineri. Og når man påstår at elske vedkommende, så er det mindste man kan gøre sgu da at sørge for sund mad når nu det ER kommet så langt ud at manden ikke selv kan lave eller hente mad.

• #33   25. maj 2009 Maria -det var skam hele familien. Og nej de ønskede da ikke han skulle dø. De syntes bare det var synd for ham at han ikke måtte få snacks (han bad dem faktisk selv om at lade være)

• #34   25. maj 2009 Men når de usunde ting er billige end den sunde mad ,så er der mange som køber det .
    De kunne få et måltid for 1 dollard ,
    de fodrede en 4mdr gammel baby med burger ,det er et helt forkert .
    Der var en stat hvor 64% af indbyggerne er overvægtige.
    Men fedmen er et stort problem

• #35   25. maj 2009 Christel -her i landet er det meste usunde mad osse billigere end det sunde. Jeg er studerende og kan jo ikke prale af at have r*ven fuld af penge, så ja, det er ikke nemt at spise super sundt.
    Men man KAN vælge at smide pomfritter i ovnen istedet for i frituren. Man kan droppe turen til mcD og købe noget mad selv osv.
    Langt hen af vejen er det altså ikke de par kroner man sparer på det usunde mad der får en til at købe det. Det er nærmere det at det er hurtigt og nemt.

• #36   25. maj 2009 -var det for at spare penge, så ville man jo næppe købe 10 burgere og den største tilgængelige cola;o)

Kommentér på:
Føj!!!!

Annonce