{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Syg kat - kattegalleri nede ? {{forumTopicSubject}}

Undskyld jeg opretter på HG men kan ikke komme på KG..

Sagen kort (prøver)
Sidste efterår kom her en kat, som så lidt forhutlet ud .. men han søgte mit selskab og tilsidste begyndte jeg at fodre ham og lave seng til ham i garagen..
Han er tam på sin egen måde, bryder sig ikke om at blive holdt, men snakker meget..
Nytårs aften tog jeg ham ind i huset, det brød han sig ikke om, men det gik..
Jeg gætter på han er sommerhus kat, der har mistet troen på mennesket (men jeg ved det jo ikke)

Det var baggrunden, nu til det alvorlige...
Igår kom sofus "hjem" efter at ha været væk en uge, og hvor så han ud...
Hans højre bagben er hævet, han kan/vil ikke gå på det, han har små sår over alt (slåskamp) og han var tynd..

tog ham ind i soveværelset (langt fra mine katte) og gav ham mad vand og bakke, jeg var virkelig bange for han måtte aflives, men han spiser og faldt i søvn ..
Næste problem... Jeg skylder min dyrlæge 2500 som jeg skal betale på tirsdag, men så har jeg ikke penge til at få repereret sofus ... min sp opsparing er på 2200 som skulle være brugt til at kasterere sofus for og registrere ham i mit navn, men der er jo 3 uger til de penge kommer ... smiley

Så alt i alt, som jeg kan overskue det, hvis han får det værre, er det eneste jeg kan gøre at få ham aflivet, med mindre han holder til tirsdag, så må jeg snakke med dyrlægen om jeg må bytte rundt, så jeg betaler sofus nu, og regningen når sp kommer ...

Ved ikke om i kan finde hoved og hale i det, er der noget jeg ikke har set (løsning) hvad ville i gøre - i har selvfølgelig ikk set ham...

Det skal siges at jeg i vinters havde kontakt med både dyrenes beskyttelse og kattens værn, men de vill bare aflive ham, fordi jeg vurderede at han ikke kunne sidde på et internat, og blive hus kat...

Det er dum situation, men håber i har nogle råd ...
hilsen betina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg kat - kattegalleri nede ?
  • #1   30. maj 2009 Tja.. jeg havde gjort det samme - og ikke fået katten aflivet som de *kloge* ellers ville mene...

    Prøv at ringe til din dyrlæge og forklar situationen. De fleste er med på at man enten skubber betalingen lidt eller får lov til at betale i små bidder. Der kan jo være sket meget med ham... Kørt ned, slåskamp, osv. osv...






  • #2   30. maj 2009 Chine - han er jo ikke min, men en tilløber - jeg har virkelig i næsten et år prøvet at finde hans mennesker, men de findes åbenbart ikke ...

    Jeg haber han har det fint til tirsdag, selvfølgelig må det overvejes igen hvad der er mest humant hvis det bliver værre... men han spiser og vil kæles, det tar jeg som okay tegn til at det stadig går ... og så typisk med sådan en pinsedag der mandag... kunne han ikke ha fundet mig før lukketid igår ... smiley


  • #3   30. maj 2009 Du kan også prøve at henvende dig til en anden dyrlæge og se om du kan få en afdragsordning. Synes du skal prøve din egen først.

  • #4   30. maj 2009 Er der en her på HG der kender en dyrlæge privat i dit område som hurtigt lige kan se på den og afgøre hvor akut det er? (spørgsmål til "publikum")

  • #5   30. maj 2009 Chine - det vil jeg også... men jeg har ventet længe for at prøve at finde ejeren ... men efter et år siger dyrlægen det ville være okay at få ham registreret og kastereret så han måske kan undgå at slås ...
    Men indekat, det bliver han nok aldrig ... smiley

    men jo, han bliver min, men har desværre ikke forsikret ham ...


  • #6   30. maj 2009 hvorfor tror du han er kørt over ? hans ben er hævet, men der er ikke "hul" på ham nogle steder...
    andet end alle de kradse sår han har efter slås kampe ...

    hvis noget som helst endre sig, og ser værre ud, så kan du tro jeg er den første til at ringe efter dyrlægen... men ved det vil ende med en aflivning, så håber han med pleje og beskyttelse, har det fint (midt i min seng) til tirsdag morgen kl 8 ...

    Det er slet ikke for at være kold eller grov, tro mig..


  • #7   30. maj 2009 Sofus er vist også tilfreds med garagen - vil ha lavet et rigtigt hus til ham, og han er på min trappe hver morgen kl 7.15 og hver aften ved 18-20 tiden... og han lever skam af royal canin foder... så en "fint" spisende "vildkat"....
    og ormekur har han fået i sidste måned, og loppe kur når mine får...
    Prøver at holde ham så godt jeg kan, når nu han har valgt det frie liv..


  • #9   30. maj 2009 ved min dyrlæge har jeg en afdrags ordning jeg har ikke3000 på stående fod men til dyrlæge skulle mine hunde da de skulle vaccineres og den lille chippes og den store kastares... så jeg afdrager med 500 om måneden.. tror de fleste dyrlæger går med til det. og jeg tænkte på regningen får du den med det samme, det gør jeg heller ikke den bliver sendt ud

  • #10   30. maj 2009 jeg kan sagtens komme på katte galleri!!

  • #11   30. maj 2009 Bliver helt "glad" når jeg læser dette.... Skønt der findes mennesker som dig... Har du overvejet at prøve nogle fonde? Håber det løser sig for dig og Sofus. K.H Henriette

  • #12   30. maj 2009 Eller prøv måske et kattehjem, måske vil de behandle ham gratis? Mod at du henter ham igen..

  • #13   30. maj 2009 Cecilie, Freja og Beila .
    bor ved skive - det er ikke bylder, nærmere små sår alle steder... især i nakke og hoved, er slet ikke i tvivl om at lille sofus har slås ...
    det er ikke det største problem, det er nok det hævede ben ...
    men han støtter lidt på det idag, og han har brugt kattebakken, så måske han faktisk har boet inde ved nogen engang ... ?

    Michelle & Henriette J
    Tak ... fordi du ser baggrunden og situation... smiley
    Jeg har jo prøvet både dyrenes beskyttelse og kattens værn, begge steder var svaret at når han så rask ud, ville de ikke hente ham når han ikke var inde vant - og blev han syg engang kunne jeg ringe efter falck, så ville dyrenes beskyttelse betale for en aflivning ... OG DET HAR HAN IKKE FORTJENT !!

    Jeg er sikker på det går til tirsdag morgen, så han bliver fastet fra mandag midnat og satser på de kan ta ham, bedøve ham, tjekke ham for fiv og felv og er han negativ, håber jeg de kasterere ham og reperere alle skrammerne...
    Så må vi finde ud af betalingen...

    Tak for støtte og kritik, det er vel kun fordi vi tænker på dyrenes bedste...



  • #14   30. maj 2009 Betina,
    jeg forstår godt at du helst vil udsætte det så meget som muligt, for det er jo dyrt, og især når man i forvejen er lidt presset økonomisk.

    Men katte har rigtig mange bakterier i sig! Og de overfører dem når de laver sår på andre katte!

    Jeg kan fortælle om mine forældres kat. Den er efterhånden gammel og tyk, men stort set hvert forår, er der gang i den og den skal ud at slås (en steriliseret gammel hun).
    Den har kun været til dyrlæge få gange i sit liv. Da den blev steriliseret, og kort efter, da den havde været oppe at slås en aften jeg ikke var hjemme (er ti år siden) og mine forældre valgte at jeg ikke skulle have det at vide.
    Hun havde været voldsomt oppe at slås, og mine far måtte bære hende ind, hvor hun blødte vildt på ham. Hun sov indenfor natten over (dengang var hun ikke inde hver nat) og virkede frisk dagen efter, så de tog sig ikke af det (deres reaktion kan diskuteres, men de er vokset op med dyr som ikke have behov for dyrlæge).
    En dag var det dog rigtig skidt, og hele hendes ene side var fuldstændig betændt. Hun måtte bedøves, vaskes og syes, og det var virkelig voldsomt.. Men grundet hendes tykke pels, havde vi intet set.. Og hun vidste det ikke.

    I foråret for tre år siden, ringede min mor til mig en dag, og sagde at Kit gik mærkeligt og ikke ville støtte på sin ene forpote. Om jeg ikke kunne kigge på hende.
    Jeg kørte hjem til dem, og det var tydeligt at det var meget slemt!
    Hun kunne under ingen omstændigheder støtte på poten (dagen inden havde hun blot haltet) og den var tydeligt hævet.
    Hun brugte kattebakken indenfor (hvilket er højst usædvanligt) og havde ikke været udenfor i tre dage.
    Hun var modvillig mod at gå ud og spise (det er en fed kat) og når hun kom ud til maden, lagde hun sig ned.

    Det var tydeligt at noget var galt, så jeg måtte straks forsøge at tvinge hende i en transportkasse. Da det endelig lykkedes, efter at poten var punkteret og hun havde blødt OVERALT, kom vi til dyrlægen.
    Poten havde fået en rift, hvor der var gået betændelse i. Det var sket over et par dage, ganske hurtigt.
    Poten var helt fuld af pus, måtte tømmes og katten havde 41 i feber, hvilket er MEGET for en kat!

    Hun kom på penicillin og fik det fint igen..

    Det er lidt for at skræmme dig, men ikke for at være led.
    Jeg forstå som sagt godt at du vil vente hvis det er muligt, men du bør være MEGET opmærksom, for sår og rifter lavet af katte kan hurtigt blvie slemt inficerede..


  • #15   30. maj 2009 Cecile,
    det tror jeg også hun vil. Men man skal virkelig være varsom. Katte har mange bakterier i munden og også på poterne for den sags skyld, så det kan hurtigt ende galt i foråret når de kommer op at slås.

    Min mors kat havde kun gået sjovt dagen inden, og ellers holdt sig indenfor.. Anden adfærdsændring var der ikke, men det var altså rigtig slemt dagen efter!.. Udover at hun ikke var glad for at gå, var hun ikke anderledes.
    Hun spiste stadig, det skulle bare gennemtænkes noget mere, da hun ikke var glad for at gå frem og tilbage mellem maden og sovepladsen..


  • #16   30. maj 2009 du kan næsten aldrig se på en kat den har smerter, en af de killinger jeg solgte havde næsten fået revet bnagbenet over og den beklaget sig ikke da ejeren kom hjem og så den (den havde fået sig slebt hjem på 3 ben) så ville den også snakke og ku spise.. det samme efter den havde fået 12 skruger i benet.. katte er meget hårde.. de viser stortset aldrig smerte... så hvis den ser syg ud eller lign så til dyrlægen eller ingens kattehjem eller andet mindre katte hjem som så miuligvis kan hjælpe med penge

  • #17   31. maj 2009 køb noget husholdnings sprit og vask hænderne i det hver gang du har rært ham for katte bakterer smitter som pesten :o( det er bare svært at komme af med igen hvis der opstår noget, bare så dine egen ikke bnliver syg

Kommentér på:
Syg kat - kattegalleri nede ?

Annonce