387 visninger
|
Oprettet:
sygt tandlægeskræk {{forumTopicSubject}}
jeg er sygt tandlægeskræk, jeg var forleden til tandlæge fordi jeg har en visdomstand der var knækket lidt af.. bar ved a sidde i venteværelset begyndte jeg at ryste, græde og hyperventilere....
da jeg kom ind var jeg lig ved a vælte fordi jeg var så tæt på a besvime og her snakker vi altså om en alm forundersøgelse!!!
den 12 ska jeg ind og have ryket tanden ud.. jo tættere på vi kommer jo dårligere får jeg det... jeg har hovedpine hele tiden og idag har jeg haft ondt i maven hele dagen og jeg er sikker på det er kun skræken der gør dette... jeg er så træt a det har i nogle råd????
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Dermed fandt jeg min nuværende tandlæge, som har kureret min tandlægeskræk
Jeg sad også før i tiden og hyperventilerede ude i venteværelset.. Havde ondt i mave i op til en uge før..
Mit råd må være at du finder en tandlæge du er tryg ved..
Men i det her tilfælde, der er den svær, for det kan du jo ikke nå.. Men jeg føler med dig..
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 724
Jeg skal køres til tandlæge og have selvskab i venteværelset, ellers panikker jeg og bliver væk eller "stikker af"... Ja det er frygteligt, og nej hvor kan jeg føle mig dum når nogen griner af det, men jeg er virkelig bange...
Håber det går okay og du ikke får det alt for dårligt.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Jeg kommer kun hos tandlægen når det VIRKELIG gør ondt....ik noget der hjælper på angsten...ved det godt...
jul 2007
aug 2007
Jeg får sprøjte ALLE steder...hehe
Har fået mange rodbehandlinger, og de er godt nok slemme.....
jul 2007
aug 2007
Egentlig undrer det mig, at der hænger billder på væggene hos tandlægerne, men loftet er bare hvidt, med de der plader med mange huller i.
Hvof pokker kan de ik få lavet et spændende loftmaleri? Hvor tror de lige, at deres kunders blik er????
Lang uddannelse...pøhhh
jul 2007
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 26 Svar: 307
Men tror der er en god idé med musik i ørerne som du også selv foreslår, og så plejer jeg selv at tage noget beroligende medicin inden jeg skal til tandlægen....
Hvis du hyperventilerer nemt skal du virkelig prøve at tænke på din vejrtrækning, og trække vejret stille og roligt helt ned i maven... det er skide svært når man er bange, men det er godt at holde fokus på at berolige sig selv...og lad endelig tandlægen vide at du er bange, så de kan tage hensyn..
jeg kan sgu nok ikke komme med nogle bedre råd desværre hehe..
sygt tandlægeskræk