{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Hvor trist og grå en dag man kan få... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige afleveret Tyson hos dyrlægen ... han har en fedtknude han skal ha´ fjernet og samtidig får han et tjek når han nu alligevel er i narkose og lettere at håndtere .. ikke nemt at tjekke en hund på 60 kilo der er et sted, hvor han bestemt ikke gider være .. han får sådan uro i numsen og vil bare gerne ud igen. *GG*
Men ... hvor er det trist at skulle aflevere sin hund .. også selvom jeg ved jeg får ham igen og ligeså god som ny (næsten) ... sidde i et hjem, hvor der normalt lyder en højrøstet snorken fordi dét er det han er bedst til, men hvor der nu erganske stille.
Hvor trist det er at undvære .. selv Stiff er trist. Hun ligger bare henne på deres fælles pude, kigger ud af altanvinduet mens hun holder øje med grusvejen. Det er helt forkert at han ikke er her fordi jeg kommer aldrig hjem til hende uden Tyson og det er tydeligt at se på alle hendes rynker i panden at hun er bekymret og syntes det hele er underligt. Jeg sidder bare og venter på klokken bliver 13:30. Jeg må hente ham igen klokken 14 og er ikke spor i tvivl om at jeg vil være der ... i god tid!.
Jeg savner min "baby".
Sådan som jeg har det nu ... trist og en smule underlig indeni ... får mig til at tænke på dén dag, hvor han ikke kommer med mig hjem igen ... den dag, hvor jeg skal sige farvel for sidste gang og dét er lige før jeg sætter mig til at tude!
"Tag dig nu sammen, kvinde!!!!"
"Bare lige nogle timer endnu"
Ja ja ja ja, men .... man tænker jo alligevel.
Sjovt nok har jeg hørt fra flere at de har forberedt sig på den dag, hvor det sidste farvel skal gives og de mente alle at "det kan man sagtens" og "så tager man det ikke så tungt når ... ". Jeg vil hermed påstå de er fulde af løgn. Man kan aldrig nogensinde forberede sig selv til den dag så man ikke følger dét savn eller dén smerte. Man kan måske forberede sig selv så meget at det tager toppen af det værste, men helt ?? Nixen, tror jeg ikke på. Nu er Tyson heldigvis kun 3 år og jeg er overbevist om at han lever til han bliver 100 år. Mindst!
Jeg har siddet hjemme i en time nu og tænker på (hvordan de roder rundt med ham!!!!) at når jeg har det sådan "bare" fordi jeg skal undvære ham i nogle timer ... føj det sidste farvel vil få mig ned med nakken så.

Sorry ... endte i en tudetråd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af opvaskemaskine Logik fejlkode E1 860 kr.
  • Stub fræsning og fjern rod fra busk 1.500 kr.
  • Samling af 3 skabe d. 8 april eller 9 1.500 kr.
  • Fældning af væltet træer 2.000 kr.
  • Oven repair 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor trist og grå en dag man kan få...
  • #1   17. jun 2009 Det er altid supersvært når man skal undvære sine hunde, så jeg føler med dig.

Og giver dig ret i, at man aldrig kan forberede sig, på det endelige farvel. Selvom Punktum blev 13 år gammel, så var jeg slet slet ikke klar til at miste hende!

• #2   17. jun 2009 Jeg tror ikke man nogensinde bliver klar til det. Min kæreste´s hund blev 20 år og selv den dag idag flere år efter kan han stadig fælde en tåre når han snakker om hende eller "besøger" den del af haven, hvor hun ligger begravet. Jeg tror så tilgengæld at der er nogle af vores hunde der ligger dybere i hjertet end andre ... jeg har sørget over de hunde jeg har mistet pga alderdom, men ingen af dem kan give mig en klump i halsen på samme måde som Tyson kan/gør og han er stadig hos mig. Jeg undres over at han er vokset mig så meget under huden (især, hvis jeg lytter til andres "Jamen det er sgu da kun en hund!") Jeps .. ganske rigtigt ... han er "kun" en hund, men har er kommet til at betyde urolig meget for mig ... sommetider når jeg kigger på ham mens han ligger og sove kan jeg mærke en bølge af varme skylle ind over mig ... af glæde over at jeg er den heldige der fik ham ... at lige netop jeg fik den ære at følge ham gennem livet. Jeg kan sommetider sidde med en voldsom trang til bare at kramme ham når han f.eks. halvsovende løfter hovedet far han´s pude og kigger på mig. Det undre mig endnu mere at Stiff ikke giver mig de fornemmelser på samme måde som ham gør. Der skal ikek herske nogen tvivl! Jeg elsker begge vores hunde, men Tyson er dén der står mig nærmest. Måske fordi Tyson på mange område virker som et lille pjok der på ingen måde kan tag vare på sig selv, hvor imod Stiff optræder som en utrolig selvsikker dame der betemt godt ved, hvordan ting skal tackles.

• #3   18. jun 2009 Beanmor *
    Det ved jeg faktik ikke om man kan hso vores dyrlæge, men mon ikke?
    Jeg er heller ikke så sikker på jeg ville kunne holde ud og stå og se på de roder med min "baby" =P

Og jeg jeg har forøvrigt fået ham hjem igen .. en lille smule træt, øm og meget morsyg .. mere end ellers. Han tømte vandskålen (som er en opvaskebalje) for vand og sagde pænt ja tak til de 2 håndfulde Frolic han fik tilbudt mens han dovent lå på puden (forkælet køter) og var bagefter ude og tisse ... så har den ellers stået på råhygge på puden lige siden ... kun afbrudt af at skulle drikke, spise og tisse ... altså en helt normal dag i Tyson stil. *GG*

• #4   18. jun 2009 Beanmor *
    Tak skal du have ... han er allerede ved sit gamle jeg igen .... doven, snorkende og pruttende ... altså alt ved det gamle. =)

Kommentér på:
Hvor trist og grå en dag man kan få...

Annonce