{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baby der rokker?
  • #1   17. jun 2009 Eller autisme ?
    Ej jeg ved det sørme ikke, men mon ikke sundhedsplejerske og læge er inde over det ??

• #2   17. jun 2009 Jeg har også overvejet at spørge min sundhedsplejerske, men det er ikke mit barn der er tale om, så måske skulle jeg bare blande mig udenom.. Har bare tænkt over det

• #3   17. jun 2009 Der er ingen sundhedsplejerske til den omtalte baby.. Børnene bliver overhovedet ikke passet optimalt

• #4   17. jun 2009 Det kan godt være tegn på autisme.. eller nedsat hørelse.. så går barnet ind i sig selv.. tripper barnet.. når det går ? .. går på tåspisser?
    Hvor er forældrerne i dette billed.. hvis det ikke er dit barn? .. de må da vide noget? .. eller få det undersøgt ... ss

et KAN jo også tænkes.. det et barn..med meget krudt i måsen... ss hvor gammel er barnet ?

• #5   17. jun 2009 Han går ikk endnu, han er 10 måneder.
    Faren arbejder i tyskland og er kun hjemme en weekend om nåneden. Moren sidder på sin flade røv og brokker sig over hun ikke kan styre storesøsteren til barnet og at hun ikke kan få flere penge fra kommunen.... Hun er 22 år og har 3 børn. en på 3, en på 1,5 og den lille på 10 mdr.... Hun mener selv hun gør alt det rigtige for hendes børn, men.. ja... Det findes der delte meninger om...

• #6   17. jun 2009 tak ska du da ha Trine....sikke en herlig mor!!
    Hvor kommer du ind i billedet? .. om man må være så fræk at spørge..ss
    Er du baby sitter..eller aupair pige?

det bare for at sætte det i relief hvad dine mugligheder er.. for at kunne undersøge og måske afhjælpe..
    Kan du komme i snak med moderen?

• #7   17. jun 2009 Hun er et forfærdeligt kvindemenneske..
    Jeg har gået i mødregruppe med hende og nu har vi børn i samme institution... Den yngste er dog ikke startet endnu...
    Jeg er ikke typen der pakker tingene ind og hun er lidt fornærmet på mig nu, fordi hun spurgte hvad hun skulle stille op med sine børn og sagde jeg hvad jeg tænke og mente om tingene og det kom der ikke noget godt ud af...

• #8   17. jun 2009 Hmm det en svær en at skulle blande sig i udefa..
    men der må vel være en sundheds plejerske tilknyttet også den familie...
    ellers vil vuggestue ... bestemt være obs på barnets trivsel... og gøre de rette tiltag..
    Meen.. mon ikke det vides i familien.. om ..og eller hvis.. der er noget galt .. ss
    Lad os håbe det bedste,,,

• #9   17. jun 2009 Det ses også indimellem at det er for at berolige sig selv at barnet gør det. Det imiterer de vuggende/rokkende og beroligende vuggen den har oplevet som baby. Babyen har en erindring om at det føltes dejligt og måske trygt.
    Det er meget normalt at babyer gør det, og jeg har ikke hørt om at det er noget man burde være ekstra obs på. Men jeg er ikke sygeplejerske.

Hvis du ikke mener børnene trives hjemme har du som borger i DK inberetningspligt. Jeg ved det er svært, men hvis børnene ikke har det godt burde kommunen ind over.

• #10   18. jun 2009 Åh hvis det er fordi at ´barnet ikke har det godt, kan jeg næsten ikke holde ud at tænke på det..... smiley

Snak med din sundhedsplejerske, de må ha' indsigt i den slags - Også med henblik på evt indberettigelse !

• #11   18. jun 2009 Husk at en inberetning ikke altid er med henblik på at få børnene fjernet. Men kommunen kan give hende noget hjælp og redskaber til at overskue sine børn... så de allesammen kan få det godt.

• #12   18. jun 2009 Jeg har kontaktet kommunen for ingen af børnene har det godt derhjemme. De får fast food mindst 5 dage om ugen, de går i for småt/beskidt tøj. Den mellemste i flokken er typisk overset midterbarn. Hun bider, river og slå alle andre børn (selv mine tvillinger som kun er små 8 måneder) Men hun ved at hvis hun gør det, så får hun opmærksomhed. NEgativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed, ihvertfald i et barns øjne. De er på legepladsen hver dag til 23, for så er moren fri for selv at passe dem... Jeg har det dårligt med at have den viden. På kommunen siger de "er du sikker på det er så slemt?" - Øh jeg ringer nok ikke for at genere nogen!! Den ældste, dreng på 3 år siger selv han ikke vil være hos sin mor. Når de har været her sier han" Jeg vil ikke med mor hjem, vil blive hos dig Trine. Du er en god mor" Det gør SÅ ondt at høre en lille dreng sige sådan. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op... Pædagogerne har sagt de vil sende ham til en psykolog, men vi kender jo systemet og ved hvilket tempo det går i....

• #13   18. jun 2009 Har lyst til at tage dem alle under mine vinger... Suk.. Men man kan jo ikk redde hele verden, desværre

• #14   18. jun 2009 Puha...jeg kender det godt. Når du ringer til kommunen, så skal du INSISTERE på at de tager imod din inberetning, eller gå derned personligt. For de oplever jo desværre ofte at det er nogen der har set sig sur eller er blevet uvenner med den pågældende forældre og derfor ringer og melder dem, for "så kan de nemlig lære det..." Og det er enormt svært for kommunen at skelne mellem alvor og nabostrid.

Det er flot du gør noget ved det...

• #15   18. jun 2009 Min datter rokkede meget...og ja, jeg troede faktisk, der var alt muligt galt med hende, men fik at vide(fra sundhedsplejersken) at hendes adfærd var helt normalt...Faktisk havde hun forstuvet mit ribben allerede inden fødslen, fordi hun sad op og knaldede sit hoved ind i mit ribben...damn det gjorde ondt, da hun kom ud, for så kunne det jo ikke støtte sig op ad hende mere*rødmer*

Lige så snart hun begyndte at kunne styre sin motorik bare lidt, sad hun så og rokkede igen....da hun kunne komme op på knæ...rokkede hun igen(fordi hun ikke kunne finde ud af at kravle)....og igen, når hun skulle sove, fordi det var beroligende.

Selv idag som 16 årig kan hun tage sig selv i at rokke specielt, hvis hun koncentrerer sig meget og er utålmodig samtidig....og hun er skam ganske normal, men ikke god til at skulle sidde stille.

SÅ....at barnet rokker betyder nødvendigvis ikke at der er noget galt med det.....man skal også se på om, der er andre symptomer !!

• #16   18. jun 2009 Rokning kan som mange skriver betyde mange ting.

Jeg var et indesluttet barn med en livlig fantasi og jeg legede for det meste for mig selv.
    Et stille barn som jo betragtes som et nemt barn da jeg ikke krævede opmærksom og da mine forældre blev skilt da jeg var knap 1 år og min 5 år ældre bror i høj grad krævede opmærksomhed, kom det af sig selv at hvis ikke man gjorde opmærksom på sig selv så fik man ikke den store opmærksomhed da min mor der nu var alene med to børn og fuldtidsarbejde havde nok at se til ... Jeg rokkede en del og har gjort det hele mit liv hvis jeg sidder stille og ikke tænker over det ... Det er meget meget beroligende :o) Gør det også inden jeg falder i søvn + i søvne ...

Ganske udskadeligt i mit tilfælde men det kan sagtens betyde noget knap så godt.

Sundhedsplejerske Benedikte Hertel skriver ang. små børn der rokker:

"Alle små børn har brug for meget fysisk og psykisk kontakt. For de urolige eller meget aktive børns vedkommende går det ganske automatisk, for deres adfærd gør, at der bliver taget sig meget af dem.

Det er noget anderledes med de stille børn, der sjældent gør særlig opmærksom på sig selv.

De virker tilfredse blot ved at være til stede og gør ikke krav på så meget kontakt. De tilpasser sig deres omgivelser ud fra deres egen lille verden. I daginstitutionerne hedder det sig, at de er nemme børn, der ikke optager pædagogernes sparsomme tid.

I virkeligheden er det netop disse stille børn, både forældre og pædagoger burde bruge tid på, for de har brug for akkurat lige så meget fysisk og psykisk kontakt, som de urolige børn. Får de ikke deres kontaktbehov dækket, så kompenserer de selv ved fx at rokke eller banke krop eller hoved ind i ting.

Ved fysisk kontakt med en anden person kommer barnet til at mærke sig selv og sine grænser, og når det suppleres med psykisk kontakt, skabes der relationer. Ved at bevæge sin krop i ryk eller støde kroppen ind i ting mærker barnet sig selv og sin krop, men her mangler muligheden for den følelsesmæssige udveksling mellem to personer og relationsdannelsen, som er så vigtig for os alle.

Så når børn rokker eller endog gør sig selv ondt, så kan det være tegn på manglende kontakt"

Moderen bør prøve at give ham ekstra meget fysisk og psykisk kontakt i en måneds tid og se, om ikke hans adfærd ændrer sig. Hjælper dette ikke, vil det være en god ide at kontakte egen læge med henblik på undersøgelse af barnets evne til at have kontakt.

Kommentér på:
Baby der rokker?

Annonce