2.224 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Grrrr, lorte aktivering, jobcenter!!!! Grrrr, lorte aktivering, jobcenter!!!!

argh, jeg er irriteret lige nu.

Det ligger sådan at jeg er under 25 år og uden uddannelse, så når jeg har været ledig i 6 mdr, så ryger 50% af mine dagpenge, jeg har hele tiden fået afvide at når jeg kom i aktivering, så ville jeg få fuld dagpenge, men har nu fået afvide at det gør jeg ikke alligevel.
Jobcentret fandt så et sted hvor jeg kunne komme i job med løntilskud, men stadig kun til ½ dagpenge, så jeg valgte at jeg bare startede på uddannelse her til august.

I hele juli måned vil de så have at jeg skal møde op det sted hvor de har tilbudt mig, jeg har lige sagt at jeg gerne ville holde ferie HELE juli måned, da jeg har feriepenge til det og alligevel skal have mindst en uges ferie i juli alligevel, så kunne jeg ligeså godt tage hele måned - MEN nu får jeg afvide at jeg SKAL møde op og aftale ferie med stedet ... amen jeg er ikke engang godkendt endnu, og alligevel skal jeg meddele ferie, og hvem siger de giver mig lov ?

Det er i en børnehave jeg skal starte og synes det både er spild af tid for mig at være der et par uger, når jeg har min ferie, men synes da også det er synd for børnene, hvis de når at blive glade for mig og jeg så stopper igen!

Jeg kan jo ikke bruge min ferie, når først jeg kommer på su og går i skole.

Hvad kan man gøre ??????????
Kan man ikke i realiteten stoppe med at få penge fra fagforeningen og så holde ferie alligevel - det kan a-kassen vel ikke blande sig i, når jeg ikke får penge fra dem mere alligevel ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grrrr, lorte aktivering, jobcenter!!!!
  • #1   25. jun 2009 Ja, der er nye regler, og det sidste jeg har hørt er at man skal stå til rådighed hele tiden, fra det øjeblik man går på dagpenge, og har meldt sig ledig.
    men holder man ferie, står man jo heller ikke til rådighed i denne periode.

• #2   25. jun 2009 Jeg vil da tro, at hvis du ikke får penge fra A-kassen mere, så har de intet at skulle have sagt mht. om du holder ferie eller ej, når nu du selv har pengene til det...

• #3   25. jun 2009 Camilla & Benjamin *Oliver & Luis a.k.a Bulldozer * - nej, det ville jeg heller ikke mene, men skal lige have det undersøgt for en sikkerheds skyld.
    Synes bare det er spild af tid at starte op, når jeg har min ferie .. .så vidt jeg har forstået, så har de i forvejen problemer med at finde steder til folk, så kunne de da ligeså godt give min plads til en anden. :S

• #4   25. jun 2009 Der er nogle regler, der skal følges...

• #5   25. jun 2009 Ja nogen gange må man godt nok undrer sig. Men hvis du selv har penge til at holde ferie for og så ikke behøver flere penge fra a-kassen, kan du jo bare "sige det op" og så kan de vel ikke bestemme mere, når de ikke skal give dig flere penge.

• #6   25. jun 2009 Du kan eventuelt bare afmelde dig som jobsøgende ved jobcenteret, så er de helt ude af billedet. Og så kan du holde din ferie.

Men NOGEN skal skrive dit feriekort under.

• #7   25. jun 2009 *CH* Tavlemafioso ! - jep, og det er at jeg har ret til i hvert fald 3 ugers ferie.

Camilla & Benjamin *Oliver & Luis a.k.a Bulldozer * - ja, jeg overvejer det også kraftigt, men må lige finde ud af det og se om der er noget ulovligt i det. smiley

• #8   25. jun 2009 *CH* Tavlemafioso ! - Ja, men skal jeg så ikke samtidig snakke med a-kassen om ikke at få flere dagpenge ?
    Det er ikke nogle problemer at få det skrevet under.

• #9   25. jun 2009 Dine dagpenge ophører helt automatisk, når du afmelder dig på jobcenteret, så det skulle der ikke være nogen ben i.

• #10   25. jun 2009 Rettigheder er i øvrigt et vidt begreb, når man er arbejdsledig... ;o)

• #11   25. jun 2009 *CH* Tavlemafioso ! - nå okay, troede ikke det var så nemt smiley
    Det vil jeg da overveje så.

• #12   25. jun 2009 Man skal vist ikke længere have en arbejdsgiver til at underskrive sit feriekort, vi havde ihvertfald en medarbejder igår, og der stod at jeg ikke behøvede at underskrive noget på det. (Jeg er leder, så det er en del af jobbet jo)

• #13   25. jun 2009 Pernille C - der skal underskrives på min, kan jeg se smiley

*CH* Tavlemafioso ! - Tja, når det drejer sig om den sidste måned, så kan jeg vel i realiteten gøre som jeg vil, men så vidt jeg ved så har man rettigheder til de 3 ugers ferie, de skal dog meddelses 14 dage før, men det er jo lidt svært når jeg ikke engang er godkendt til aktiveringen.

• #14   25. jun 2009 Pernille C - Hvis man er i arbejde, så skal man kun selv skrive under, arbejdsgiveren behøver ikke mere. Men er man ledig, som man jo er når man får penge fra kommunen, så skal de skrive under.

• #15   25. jun 2009 Nårh på den måde.... ja mine medarbejdere er jo trods alt i arbejde... Sjovt nok.... Nåh men så må du jo have fat i los kommunos.

Kommentér på:
Grrrr, lorte aktivering, jobcenter!!!!

Annonce