{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.402 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang hest {{forumTopicSubject}}

Ved godt at dette ikke er hestegalleri, men har ikke profil derinde, så tænkte at spørge herinde.


er der nogen der ved, om en hoppe kan sætte yver uden at være med føl? Hun blev bedækket sidste år, men jeg regnede ikke med, at der var noget, da jeg mener at have set hende være hestegal(dog ikke afprøvet ved hingst), og hun har ikke synderlig mave. Men så her til aften kom jeg til at se, at hun har sat yver, ikke voldsomt, men nok til at jeg lagde mærke til det....hun vil skulle have føl omkring d. 13 i næste måned....hvis det er....

Nogen der har oplevet lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang hest
  • #1   28. jun 2009 Har kun oplevet at mine har sat yver når de har været ifolet....
    Måske en dyrlægeundersøgelse, for en sikkerheds skyld, også så du kan tilpasse foder, motion m.m...?


  • #2   28. jun 2009 Hopper KAN faktisk blive falsk drægtige, selvom det ikke er noget jeg har oplevet selv trods mange år med heste.
    Men har hørt om enkelte tilfælde fra dyrlægen.

    Men jeg ville nok vælge lige at få dyrlægen til at kigge på hende engang. Der er stor forskel på hvor store hopperne bliver når de er i fol, og osse på hvor sent de rigtig begynder at lægge sig ud. Så måske hun er i fol, og så var det da nok meget rart at vide:o)


  • #3   28. jun 2009 Jeg har haft en hoppe som ikke så specielt ud til at være drægtig men var det aligevel,et lille kneb ,prøv at tage en lommelygte og hold tæt på lysken og flyt den rundt på siden af hoppen hvis der er føl vil du kunne se tydelig bevægelse uden på hoppens sider efter lyset

  • #4   28. jun 2009 Jeg har nemlig heller aldrig oplevet det før, at en af mine hopper har sat yver uden at være drægtige. Så lurede lige lidt, og muligheden for at der er et føl, er der jo....

    Bente: ok, tak for rådet, det vil jeg prøve:-)


  • #5   28. jun 2009 Et trick en dyrlæge lærte mig og det har virket her men nok en god ide at få hende undersøgt af dyrlæge aligevel for at være sikker

  • #6   28. jun 2009 Jeg har aldrig oplevet at de har sat yver, uden atvære drægtige. Hold godt øje med hende og mærk efter, om hun begynder at være blød omkring bagparten.Det kunne da være super, hvis der lige pludselig var et uventet føl:0)

  • #7   28. jun 2009 Ja, jeg havde helt afskrevet at der skulle komme et føl, så må da sige, at man bliver lidt spændt. Min første pony blev købt på et hestemarked. det viste sig så året efter, at vi havde fået en ekstra lille pony med i prisen. Men med hende, kunne man tydeligt se, at hun var drægtig....

    Men uha, hvor ville det være super godt, hvis der kom et føl:-) der var jo en grund til at man fik hende bedækket. Der er i øvrigt tale om en DSP hoppe, hun er kåret i hovedstambogen. Hun er bedækket ved CE Roberto, også DSP, hvis nogen kender til sportsponyer.


  • #8   28. jun 2009 En af vores avlshopper, har en periode gået og fået mælk i yveret. Vi holdte derfor godt øje med hende, og ventede spændt på at hun skulle fole. Føllet kom aldrig, og da vi fik hende tjekket af dyrlægen, sagde hun at hun slet ikke var ifolet.

    Så jo - en hoppe kan sagtens få mælk i yveret, uden at være ifolet. Det kan specielt lade sig gøre ved en hoppe, som har tabt føllet da det slet ikke var udviklet endnu, og derfor stadig tror den er med føl.



  • #9   28. jun 2009 Lise: ok:-)

  • #10   28. jun 2009 Men det er da herligt hvis du skal have et føl! :o)
    Vi har selv 4 gående lige pt. som er noget så bedårende at kigge på. 3 er vores egne, og det 4 er med en hoppe der skal ifoles ved vores hingst.

    Men hold da op hvor er sådanne nogle føl ikke til at stå for! ;o)


  • #11   28. jun 2009 åhhh bliver bare misundelig jeg er lige stoppet med avl og det er første år i 15 år vi ikke får små følbasser,jeg savner det,både de søvnløse nætter hvor man skal holde øje og de små nye på marken

  • #12   28. jun 2009 ja, tror nu lige at jeg vil have fat i dyrlægen, det er jo rart at vide, om jeg skal forvente noget eller ej:-) Og nej, de er slet ikke til at stå for, de kære føllebasser, når de fjoller rundt på marken.

  • #13   28. jun 2009 Altså, undskyld jeg spørger midt i det hele, men ved ingenting om heste og normalt interesserer de mig heller ikke. Men hvor længe er de drægtige??

  • #14   28. jun 2009 330 dage eller 11 mdr


  • #15   28. jun 2009 hmmm, det der bare undrer mig, hvis hun skulle være falsk drægtig er, at hun aldrig har været det før, og hun er 12 år nu.....

  • #16   28. jun 2009 Man plejer at sige 11 mdr og 11 dage ;o)
    Spørg mig ikke hvordan man har regnet det ud.


  • #17   28. jun 2009 Hold da kæft det er længe!! Hvor er det sindssygt!!..

    Syntes godt jeres svar lignede at det var længe.. Shit mand, godt man ikke er hest:P


  • #18   28. jun 2009 Ja, det er fandme næsten et år at bærer rundt på et foster, der bare bliver tungere og tungere! smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang hest

Annonce