875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

ADVARSEL til mopsekøbere!! ADVARSEL til mopsekøbere!!

Da jeg selv har købt mops af en kvindelig hundehandler, og kan bekræfte ud fra mig selv, andre købere fra samme sted og nogen der har været ovre at se på hund derfra, at de er meget syge, og fejler stortset alt hvad der er at fejle.
Jeg vil stærkt fraråde at købe din hund i Silkeborg, hvor prisen er ca. 6500.
Hun lyder meget klog på sine hunde, og siger man kan se moderen, men det passer IKKE!!

Hun er meldt til politiet, og de har været ved hende nogen gange nu efter jeg meldte hende, men hun sægler stadig..lige nu ligger der annoncer ude fra hende.

Vær obs på dette inden i ringer og bestiller en tid for at se dem. Sikre jer i ikke køber fra dette sted.
Flere detaljer på PB hvis det er!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL til mopsekøbere!!
  • #1   2. jul 2009 Jeg vil gerne have en pb...

• #2   2. jul 2009 Du må gerne sende mig en pb.
    Er din egen hvalp så også syg?

• #3   2. jul 2009 Min mops er ikke syg mere, blev rask for omkring en mdr siden, men indtil der har hun været meget syg. Men nogen andres hunde er døde efterfølgende, som kom derfra. smiley

• #4   2. jul 2009 Håber der er flere der står sammen så de kan få stoppet det svineri.

• #5   2. jul 2009 Der er desværre ikke nogen der har ville kører en sag mod hende sammen med mig, så derfor vil jeg stå meget meget svagt hvis jeg selv skulle gøre det. Så med denne håber jeg også at der evt viste sig nogen der ville kunne hjælpe mig..

• #6   2. jul 2009 er dyreværnet også kontaktet??

• #7   2. jul 2009 PB Tak..

Godt din lile hund blev rask
    Var der slet ingen alarmklokker der ringede ?? Måske set i bakspejlet ?

• #8   2. jul 2009 Tine:
    Jeg er da godt klar over at jeg har støttet hende, og at det er en som mig der fører salget videre for hende, men tror du for faen det var med "vilje" jeg købte den der!?
    Jeg bliver en smule sur over jeg får den der at vide konstant, for jeg er da klar over det ikke er godt jeg købte den der. Det var heller ikke det jeg ville med den her annonce, for jeg ville alarmere for at andre ikke køber derfra.

Men mig og min kæreste tog derud, og inden fik vi klar at vide hvalpene var fra polen, men når hun sagde det uden at tøve, regnede vi med hun sagde det, for at være ærlig omkring de var derfra.
    Vi havde aftalt at vi ville kører med det samme hvis der var det mindste. Men vi kom derud, og alt var godt. IKKE OVERGODT, men som når jeg ellers har købt hund. Det var først da jeg kom hjem og kiggede alle papierne ordentligt igennem, tænkte tilbage og da dyrelægen dagen efter så på hende og fortalte at nogen ikke var som det skulle.

• #9   2. jul 2009 Jeg synes bestemt ikke vi var naive da vi var der, men set i bakspejlet burde alarmerne ringe, men det gjorde de altså ikke. Desværre..

• #10   2. jul 2009 Marikka N : Se tilbage på det som meget dyre lærer penge, tænk på hvad det var du kunne have reageret på? hvad der burde have undret dig osv. og så brug din triste erfaring til at dele med andre som her for at hjælpe andre til ikke at begå samme fejl, og så brug det til at skal du have hund igen så køb en med tavle og være obs på de ting der bekymrede dig her også selvom det først kom bagefter. brug evt penge på at kræve hunden til dyrlæge inden et køb osv..

Jeg har selv været det igennem, og bagefter havde jeg marit og sov bar ikke i flere uger uden at vågne op med marit om at nu fejlede hun det ene og det andet, men jeg har været heldig har en dejlig mops der blot har lidt hårsækmider vi kæmper lidt med men ellers er sund og rask (har bla også fået taget blodprøver for at teste nogle ting)
    og næste gang hvis det blir en gang hvor jeg skal ha en hund mere, eller en anden hund blir det altså ved en ordentlig opdrætter hvor jeg har støtte og hjælp gennem hele hundens liv...
    Jeg havde overhoved ikk overvejet at undesøge på nettet om andres erfaringer med mopse for det troede jeg ikk man gjorde, troede hunde med tavle kun var til dem der sku udstille haha.. meeen det har jeg så lært nu det slet slet ikke kun er smiley

Men man kan altid være bagklog, det nytter bar ikk.. man må se fremad smiley

• #11   2. jul 2009 vil meget gerne bede om en pb

• #12   2. jul 2009 Min første hund kom også fra en hundehandler..
    Han havde ikke nogen fysiske skavanker og var i god foderstand, men hold da op han var forstyrret i hovedet og blev let angst... Ikke fedt .. Og slet ikke når det er en dobermann.
    Det er nu 7-8 år siden og jeg fand først ud af at det var en hunde (og heste) handler her for omkring 1 år siden.. Via. Hundegalleri brugere

Et generelt godt råd er aldrig at tage hvalpen / hunden med hjem ved det første besøg. På den måde får man lige tid til at komme hjem og få tænkt tingene igennem og måske lige snakket med nogen om det.
    En anden god ting er at tage en med som IKKE bor i din husstand og derfor kan se lidt mere kritisk på hundene og stedet.

• #13   2. jul 2009 Tine. Syntes nu også at du er lige hurtig nok til at dømme.
    Kan fortælle dig at jeg har været hundeejer i over 40år og er forsigtig med mine hundekøb.
    Men jeg har købt 2 Chi`er MED tavle hvor jeg så forældrehundene, og på tavlerne kunne jeg tjekke forældre osv.som alle var sunde og raske, det var hvalpene så desv.ikke, begge døde j desv. den ene nåede jeg at "eje" i hele 6døgn, men havde den kun hjemme i 2 døgn før den blev indlagt, hvor den så blev "fundet" død i sit bur på dyrehospitalet ca.3½ døgn efter han blev indlagt,
    nr.2 døde først efter 1år 3mdr. da den havde en immundefekt som pludseligt brød ud, men med ham fandt jeg ret hurtigt ud af at sælger havde fforalsket alle papirerne, og det kan man ikke gardere sig imod når man tjekker forældre osv. som bare IKKE er dem som sælger udgir dem for.
    Men håber da at man ved køb af en DKK hund er sikret, men igen så er hundehandlerene så "dygtige" til at forfalske tavler, sundhedsattester og bøger, så der skal et ret stort arbejde til for at man er sikker på at alt er 100% OK, og har man ikke forstand på tavlehunde, så er det noget af en jungle at gå i krig med.

Er virkelig ked af at du også har måtte gennem sådan en grim ting, som det er at købe en syg hund.
    Trøsteknus fra Anita.*Ss* .

• #14   2. jul 2009 Jeg er super glad for at jeg her ikke bare bliver stemplet som en ung pige der bare har været totalt dum, for den får man sørme tit at vide.

Det er rigtigt, at man burde tage hjem og tænke det hele igennem, men det overvejede vi ikke et split sekund, da alt var "perfekt"!
    Men ja, det her må jeg tage med næste gang jeg køber en mops eller anden hund, da jeg jo selvfølgelig ikke vil stå med en syg hund en gang til.

• #15   2. jul 2009 tja...
    Af skade bliver man klog... Men sjældent rig..

Det ordsprog passer vist meget godt her..
    En skam er det at man sjældent kan bruge andres erfaring til ret meget..

• #16   28. jan 2013 Lige en opfølgning på min oplevelse med hundehandler hund..

Tulle har haft 4½ gode år nu.. hun kæmpede med hårsækmider som vi fik bugt med, og har ellers aldrig været syg.. som 4 årig måtte hun desværre have revet nogle tænder ud pga pardentose - som rammer mange små hunde, så det var normalt hvis man kan sige det sådan..

Men nu er hun ramt af den dødelige sygdom
    Pug Dog Encephalitis (PDE) altså en sygdom der rammer
    mopse og som er genbetinget/arvelig og altid med dødelig udgang..

Jeg vil derfor råde ALLE der vil købe mops til at købe hos en opdrætter der tester deres hunde for PDE så man får en mops fra 2 forældre der IKKE bære genet for så kan ens mops ikke få det...

Nu ved jeg ikke hvor meget længere jeg har min dejlige mops, men jeg håber ved at dele min skrækkelige erfaring at kunne hjælpe andre med at undgå at stå i samme situation en dag...

Hvis nogen vil læse om det og har spørgsmål til det så kik endelig på min blog:

http://hyggekager.blogspot.dk/search/label/PDE%20mops

og her om testen:

http://www.vgl.ucdavis.edu/services/PDE.php

Kommentér på:
ADVARSEL til mopsekøbere!!

Annonce