{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Når lokummet brænder.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved ikke helt hvad pointen er med denne tråd, men skal bare have luft..

har virkelig haft en lortedag på arbejde!
Det bliver nok lidt langt..

Jeg arbejder i en butik, som jeg har været i siden jeg var 16.
Har været i flere afdelinger, men de seneste par år har jeg været i kassen og kundeservice, primært kundeservice.
Vi har i den tid fået ny butikschef, og vores gamle leder af kassen er blevet souschef, og vi har derfor fået en ny leder i kassen.
Og jeg er ikke tilfreds med hende.
Jeg har længe følt mig udset af hende, og har indtryk af at hun ikke bryder sig om mig.

udover det personlige, er hun ikke specielt god til sit job. Hun har ikke overblik over butikken, og kan derfor ikke rigtig lave vagtplaner der fungerer. Vi er altid underbemandede, og der er generelt rod i vagtplanerne. Ofte er de samme mennesker på flere gange hver dag.
Hun har også en vane med at give vores deltidsansatte vagter der starter flere timer før deres skole slutter, hvilket jo ikke fungerer.
Tit skriver hun os også på den vagtplan vi har liggende for en uge af gangen på kontoret, uden at vi står på den vagtplan vi får udleveret..
Der er generelt stor utilfredshed med hende, og flere er stoppet, og flere opsigelser er på vej..

Siden jeg stoppede i skole i november, har jeg bedt om ekstra timer, helst fuldtid, men jeg tager hvad jeg kan få og tyve timer er bedre end ti.
Men det vil hun simpelthen ikke opfylde!! I løbet af de sidste 10 dage har hun ansat 3 fuldtidsmedarbejdere til kassen, hvor jeg gerne tager ekstravagter, men hun mener altså ikke at jeg kan komme på tale.

I dag blev jeg så kaldt til samtale....
Første klage var mit tøj, som hun ikke mente var reglementeret. Jeg havde en mærk t-shirt på under min hvide skjorte (da skjorten er gennemsigtig) og man måtte tilsyneladende ikke kunne ane den ene cm. foroven.
Jeg havde grå træningsbukser på (næsten identiske til dem en anden kollega har på på hver vagt) og det var også forkert.
Så beklagede hun sig over at jeg ikke havde sløjfe/slips på. Jeg har aldrig fået sådan et udleveret, og har været i afdelingen i 3 år.
Så sagde hun at de sidste 14 dages havde hun fået konstante klager over mig. Alle mine kolleger i afdelingen klager over jeg snakker grimt, alle de andre afdelinger, og en stor del af kunderne..
De kolleger jeg snakkede med havde svært ved at forstå hvor det kom fra, for ingen af dem har problemer, og ingen har klaget over mig.
Hun ville selvfølgelig ikke sætte navn på hvem der brokkede sig..
En fik jeg navn på, men det var fordi jeg selv bragte det på banen. Jeg klagede nemlig over en kollega fra en anden afdeling i sidste uge, fordi han nægtede at udlevere en vare til en kunde (han havde for travlt med at sidde i rygerummet). Han kvitterede så med at klage tilbage.. Og i stedet for at snakke med mig, eller den lukkeansvarlige fra den pågældende dag, mente hun altså at klagen var helt reel (og vi har mange gange snakket om at han er generelt ubehøvlet og ikke vil snakke med hverken os i kundeservice eller kunderne).

Udover alt det som jeg bestemt ikke kunne genkende (hvilket jeg også sagde til hende) fortalte hun mig at deres plan for øjeblikket var IKKE at fyre folk, så derfor ville hun ikke fyre nogen.. Hvilket jeg tager som et direkte udtryk for at hun ville fyre mig hvis hun kunne...

Det er virkelig træls. I forvejen er jeg stresset og presset over min minimale indtægt, hvor jeg knapt har råd til mad og den slags goder, og nu kommer det her oveni.
Jeg ser bestemt mig selv som en team-player, men det mener hun åbenbart ikke..

Til alt det skal der tilføjes at MANGE andre fra afdelingen (inkluseive min egen chef) bestemt IKKE følger reglerne for tøjet, hvilket jeg jo selv troede jeg gjorde.. Min chef går f.eks med åbne, blå glimmersko. Kun lukkede sorte sko er tilladt.
Og andre har skjorter på, som er privatejet, og slet ikke er korrekt uniform..

Min chef står aldrig ude ved kassen hos os, og er max ude ved kunderne 5 timer om ugen. I hende hårde 25 timers arbejdsuge. Hun holder 2-3 pauser om dagen á 1 time + rygepauser..

Ja, det er virkelig langt, jeg ved det, men er virkelig på røven..
For det hænger ikke ligefrem med jobs på træerne, så jeg kan ikek bare sige op, for så ender jeg jo med at stå helt uden indtægt!!..

jeg synes bare det er utroligt at det skal være sådan.. Er virkelig skuffet over den arbejdsplads jeg har været på så længe..

Og vores souschef, som er meget fornuftig er på 14 dages ferie..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når lokummet brænder..
  • #1   10. jul 2009 Hmm jeg er en sygemeldt souschef, gået ned med stress pga jeg påtog mig både mit eget store ansvar og min chefs, dækkede over hans fejl og stod for alt administrativt plus oprydning....det er rigtigt svært når en over en ikke kan få det til at fungere og det værste af det er at der næsten ikke er noget man kan gøre ved det.
    Jeg har haft mange samtaler med chefen og med hans chefer men intet har hjulpet, det endte desværre med jeg fik et panikanfald en dag jeg kørte på arbejde, græd, rystede og var helt ude af den. Er ansat på 45 timer om ugen men påtog mig for meget ansvar selvom jeg godt vidste at jeg burde have ladet ham køre butikken i sænk.

    Det er utrolig svært at råde til hvad du kan gøre da jeg sagtens forstår at man er nød til at have en indkomst.


  • #2   10. jul 2009 Ja, det er rigtig øv, når man har en leder, der hverken kan sit job, eller også er på nakken af en.

    ved ikke rigtig lige, hvad jeg skal råde dig til. At gå imod hende, vil nok gøre situationen endnu værre, så er du jo ikke samarbejdsvillig(vil hun nok sige).

    Du kan evt snakke med nogle af de andre, om de er med på at klage til ledelsen over hende. Altså over hendes manglende lederevner, evnen til at koordinerer vagtplaner osv. Men det hjælper kun, hvis i er flere/mange....

    Håber at du klarer dig igennem.


  • #3   10. jul 2009 Vivi,
    det er nemlig rigtig svært, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.. Det er jo svært at gøre noget, udover at forsøge at finde et nyt sted..

    Selvom jeg normalt er hårdfør, kan jeg bare mærke at alt der her oven i det andet, er ved at bryde mig ned.. Har det virkelig svært...

    Har før været i situationer hvor jeg var overbelastet og måtte sige fra..
    Da jeg var 17 var jeg leder af en af afdelingerne i butikken, og arbejdede 70 timer om ugen.. Og til sidst kunne jeg bare ikke klare at stå for varebestilling, åben, luk og alt mandskab hver dag. Jeg havde stort set aldrig tid til pauser eller noget..

    Har også været køkkenchef på en cafe, hvor vi måtte afskedige nogle folk, hvilket betød at jeg havde virkelig meget at se til, og af og til arbejdede fra 6-01 for at nå alt i forbindelse med opfyldning og rengøring.. Men da min bedstemor så døde midt i det hele, kunne jeg slet ikke magte presset...

    Skal arbejde i morgen og lørdag, og har virkelig lyst til at blive hjemme.. Kan slet ikke se min chef i øjnene.. Hun er gået når jeg kommer i morgen (møder kl 15) men lørdag er hun der bare hele dagen.. selvom man sjældent ser hende..


  • #4   10. jul 2009 Lykke,
    jeg har en enkelt gang snakket med min souschef, som jeg jo har kendt i mange år.. Er ikke specielt glad for at gå over hovedet på min nærmeste leder, men da jeg hver uge fik vagt tirsdag aften (som er det eneste tidspunkt jeg ikke kan) gik jeg altså til hende og sagde at det kunne ikke passe at det skulle være så svært.. Det er 5 timer om ugen jeg ikke kan arbejde..
    Men hun er på ferie nu.. Tager en snak med hende når jeg kommer hjem..
    Har også før været overbevist om at min leder ville fyre mig, hvis ikke det var for souschefen.. Og når hun er rigtig på nakken af mig, er det når vores souschef ikke er her..


  • #5   10. jul 2009 ind et andet job eller hold ud til den anden chef kommer hjem.

    Rengøring er et nemt job - man får rørt sig og arbejdstiderne er ofte ret gode, så man kan få noget ud af dagen..


  • #6   10. jul 2009 Men, nej, der er ikke så meget at gøre, end at kigge efter andet..

    Har egentlig gået og regnet med at hun ville blive opsagt, men vores varehuschef holder hånden over hende..
    Hun har nu været her siden november, og har altså stadig stillingen..


  • #7   10. jul 2009 Du kan desværre ikke gøre ret meget ved sådan en situation.

    Jeg har selv været turen igennem - jeg valgte at gå på fagforeningen, for derefter at sygemelde mig ... fagforeningen der rådede mig til det ... for derefter at komme tilbage i 3 uger og få en fyringsseddel.


  • #8   10. jul 2009 Du har ikke overvejet konkurrenten?

    jeg kan da huske da jeg var i Bilka, var der masser af ekstra vagter til deltids, og det var ikke så slemt som der hvor du er

    held og lykke med at finde et andet sted, du går da helt ned hvis du blver

    jeg har prøvet det med at have en chef på nakken af mig, alt hvad jeg gjorde var forkert og jeg begyndte at få småproblemer med mit helbred


  • #9   10. jul 2009 Har selv en chef magen til.
    Det er uholdbart i længden og et psykisk pres som bare vokser og vokser.
    Meld dig syg den dag i skal gå op og ned af hinanden hele dagen.
    Vent til souschefen kommer tilbage og læg alle kortene på bordet. Gerne skiftligt så hun har noget konkret at gå videre med (det er tit det de mangler). Sker der ikke noget inden for den næste mdr. så stop.

    Pas på dig selv så du ikke ender hvor jeg er. Er sygemeldt på ubestemt tid og skulle have været indlagt på psyk. i dag hvis jeg havde indvilliget. Alt sammen udløst af stress nu en svær depression ...

    Pas på dig selv Anja. Det er ikke det værd.


  • #10   10. jul 2009 sanne,
    jeg overvejer også meget kraftigt at lægge mig syg lørdag hvis ikke jeg kan få en til at tage vagten..
    Sidst jeg arbejdede lørdag var jeg meget syg, men hun ville ikke lade mig gå..

    Når jeg skal snakke med min souschef vil jeg under alle omstændigheder skrive ned, og forberede mig..
    Det er rigtig svært at være konstruktiv og sige noget fornuftigt, når ikke jeg er forberedt.. Jeg kunne heller ikke rigtig sige noget til min chef i dag, udover at jeg ikke kunne genkende det hun sagde..

    Men jeg er godt nok glad for at jeg har 14 dages ferie fra på mandag af.. Det trænger jeg virkelig til!..

    Janne,
    det er da forsøget værd.. Generelt skal jeg prøve de fleste butikker i området af, om ikke de mangler folk..


  • #12   10. jul 2009 Hvis du kan, så brug noget af din ferie til at søge nyt job. Man siger jo at det er sundt at skifte job hver 7 år. Og der er da slet ingen grund til at blive når chefen er sådan en klaphat. Ved godt der er finanskrise og alt det der, men det er trods alt nemmere at få job når du har et. Så det er bare med at komme i gang med at kigge efter nyt. Det vil sikker også gavne din økonomiske situation.

Kommentér på:
Når lokummet brænder..

Annonce