{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

-10 kilo på 40 dage {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har lavet et væddemål med en kammerat om at jeg skal tabe mig 10 kg på 40 dage. Vinder jeg, betaler han halvdelen af en rejse, taber jeg skal jeg betale.
Så min motivation er helt i top.
Jeg har tabt 56,5 cm over hele kroppen (talje,mave,lår, læg, arme og hofte)
Men men men jeg er kun gået fra 82 kilo til 78.9
Er der nogen som kender en hurtig smutvej igennem et vægttab?

Det skal siges at jeg har droppet slik, kartoffler, hvid brød og fedt. Jeg dyrker motion og syntes at jeg gør alt hvad jeg kan for at vinde, men de dumme kilo ryger bare ikke af.

Hjææælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  -10 kilo på 40 dage
  • #1   15. jul 2009 Grøn te skulle efter sigende øge forbrændingen smiley

• #2   15. jul 2009 Stine *Photo-Idiot*
    Hvis det kun handler om kilo, skal du passe på med at træne for meget. I starten af en kur hvor du samtidig træner, vil du ikke tabe dig, da du samtiddig danner muskler hvilke vejer mere end fedt:-)

• #3   15. jul 2009 og så smager det godt som iste med smiley især den med cranberry...

• #4   15. jul 2009 hmm det bliver da vidst svært ikke at træne, men det er sq sikkert rigtigt nok.

• #5   15. jul 2009 10 kg på 40 dage? Er det ikke ret vildt? Jeg mener.. jeg tabte 3.5 kg på 30 dage på vægtkonsulenterne

• #6   15. jul 2009 en smoothiekur er også meget virksom, men højest 14 dage af gangen siger lægerne, vel at mærke hjemmelavet smoothier kun med frugt og friskpresset juice.

• #7   15. jul 2009 Hvis det kun handler om kilo, så spring træningen over de resterende dage og drop også pasta, ris og brød af alle arter. Lev af frugt/grønt evt. kylling/kalkun og fisk.

• #8   15. jul 2009 Chine - puha det vil jeg ikke kunne klare. Det lyder heller ikke særlig rart.
    Jeg tror også du måske har tabt en masse muskelmasse og ikke så meget fedt. Musklerne skal jo have noget næring og det har de ikke fået af den kost.
    Jeg har på 15 dage smidt 46 cm men desværre ikke så mange kilo, men det er nok fordi jeg dyrker mere motion end jeg plejer. Jeg løber, går lange ture, og styrketræner. Det skal dog siges at jeg har nogle dages pause. Så det med at mine muskler er vokset og derfor vejer mere, giver rigtig meget mening, for jeg har på 5 dage tabt 8 cm og taget 900gram på i vægt. Vildt træls når det er kilo vi vædder om.

• #9   15. jul 2009 Hvis man tilsætter så meget chili, cayennepeber eller karry i sin mad som man overhovedet kan tåle, så øger man sin forbrænding og de nævnte krydderier har desuden en mættende effekt...

Man kan sagtens tabe sig så meget på så kort tid, men som Tine skriver er det bestemt ikke sundt for kroppen.

Hvis du er skruppelløs og top-motiveret og kan leve med at må skrotte nogle ting, jamen så er det jo bare at klø på og så kun indtage 1100-1300 kcal om dagen, og så træne mindst en time hver dag som du i forvejen gør, så skal der nok ske noget.

• #10   15. jul 2009 -Det aller vigtigste er bare at du spiser meget varieret og også husker at få en masse af det sunde fedt, uden det kan man slet ikke tabe sig forsvarligt.

• #11   15. jul 2009 Ja det kunne være jeg skulle skippe min træning, det er bare noget hø, for jeg er ved at være rigtig godt med.
    Men jeg må vidst bare ændre min kost en smule, for jeg spiser ca en skive rugbrød om dagen og 1-2 skriver fuldkornsknækbørd

• #12   15. jul 2009 Jeg har lavet en dagbog over alle dage jeg har været igang. Og syntes altså jeg spiser så sundt. Men ja, må bare ændre min kost de sidste dage og så gå tilbage til det jeg er igang med nu, som jeg har det godt med når jeg har vundet.

• #13   15. jul 2009 Spinning er godt til fedtforbræning du får pulsen godt op.

• #14   15. jul 2009 Sats hellere på 1kg pr uge via kostomlægning og øget motion. Så ødelægger du ikke dine organer (herunder hud) og de kommer hellere ikke tilbage

• #15   15. jul 2009 Jeg har lige siddet og tænkt lidt og tror virkelig ikke jeg kan undvære min træning. Så jeg vil bare dyrke en masse motion, droppe styrketræning og droppe kulhydrater, frugt kan jeg dog ikke være for uden... men så må jeg give den en skalle de sidste 3 uger.

Jeg tror jeg vil starte dagen med en smoothie til morgenmad, og så spise frugt frem til kl 12 og derefter grønt og kød. Så tror jeg der sker noget snart

• #16   15. jul 2009 Stine ; ..en lidt sundere måde at tabe sig ved er at begynde at tælle dine kalorier..
    lav evt. et skema hvad du må få på en dag : evt 1300 kcal. pr. dag

Morgen : ca.300 kacl.
    formiddag: 100 kacl.
    frokost :ca 300 kacl
    eftermiddag:100 kacl.
    aften:ca.400 kacl
    sen aften:100kacl.

det vigtigt du er mæt HELE døgnet!
    Og din forbrænding blir sat op.

Morgenmaden (som er et vigtigt måltid )
    kan feks. bestå af Havregryn (30g)
    minimælk(1½dl)
    friske bær over(max 100g)

Formiddag : 1 youghurt naturel..eller 1 kogt æg +agurk.
    eller kylling (60g) agurk og tomat
    eller ½ fiberbolle m. 2 stk magert skinke

Frokost: rugbrød (1½ skive (75g)
    magert pålæg (60g)
    grønt (100g)
    eller 175g melon med 50g parmaskinke

Eftermiddag:Knækbrød m. hytteost(50g)og tomatskiver

Aften: ris/pasta/nudler (30g)
    eller kartofler 2 store (120g)
    Grønt (200g)
    Magert helst lyst kød (150g)

Sen aften : 1 lille æble (90g) eller friske hindbær(155g) eller mango (140g)

Hvis du er til sukker... odg højst 2 teske pr. dag
    ..er du til cola er Zero cola nok den du skal gå over til... dog max 1 dåse om dagen,
    Husk at sukkerfrit slik gir meget luft i maven! så pas på med dette...

Drik RIGELIGT med vand
    er du til vin... hedder den 1 glas om dagen MAX (135ml)
    Minimælk (250ml)
    Juice (210ml)
    Cultura light (300ml)

Jeg håber det har givet dig et lille overblik over... hvor meget du må få om dagen?
    Jeg kan så garentere dig for du vil føle dig mæt...
    overholder du meget af dette... vil du også tabe dig... så din krop følger med i dit vægttab...

Problemet med mange lyn slankekure er.. kroppen forstår ikke hvad du gør ved den... møder den igen fast føde.. når lyn kuren er overstået .. SUUUGER den nærring til sig! derved også fedt og affalds stoffer ophober kroppen.. .. og derved forøger man ofte sit vægttab.. med dobbelt op.. det man tabte på lynkuren! ..
    Lad din krop følge et mønster.. og lad det derefter blive en ny livsstil for dig.
    pøj pøj med din kur.

• #17   15. jul 2009 Stine:

Husk lige en lille bitte håndfuld nødder til din frugt, man forbrænder bedre hvis der er lidt fedt og protein at arbejde med, frugt i sig selv forbrændes ikke ret godt smiley

• #18   15. jul 2009 jep nødder er godt..ss

18 gram Mandler svarer til 100kcal
    15 gram hasselnødder svarer til 100kcal
    15 gram solsikke kerner svarer til 100kcal

ps,, kan se der er oseaner af stavefejl i mit lange indlæg.. sorry.. men det sku gå lidt stærkt ..og uden stavekontrol .. lool (er ordblind)

• #19   15. jul 2009 Stine: Hvordan træner du? Altså er det med lav vægt og mange gentagelser, eller er det få gentagelser med høj vægt?

• #20   15. jul 2009 Det er kun tre uger det drejer sig om, her efter vil det blive varrigt. For jeg er igang med kostomlængning - for altid. Men dette er bare et væddemål, så skal bare vinde og derefter skal det bare gå stille og roligt ned ad smiley

• #21   15. jul 2009 Du må igang med at spise CLA med GTE, så burde du vinde *S*

CLA med grøn te-ekstrakt giver ekstra stor virkning

Der er forholdsvis god videnskabelig dokumentation på CLA. Studier viser, at man kan skille sig af med 8-9 procent af sit kropsfedt ved at tage CLA-kapsler som kosttilskud. Som noget nyt kan man nu få CLA kombineret med Grøn Te-Ekstrakt (GTE), og så bliver virkningen endnu bedre. GTE, som stimulerer kroppens varmeproduktion (termogenese), kan i sig selv øge fedtforbrændingen med op til 12 procent. Kombinationen af CLA og GTE giver en temmelig mærkbar håndsrækning til fedtforbrændingen.
    Når man har rundet de 40 år, begynder dellerne at melde deres ankomst. Mange hader at vise sig i badetøj af samme grund, men der kan gøres en del for at stramme figuren op, så man ser bedre ud på stranden.

CLA + T er en helt ny kombination af CLA og grøn te-ekstrakt, som virker fremmende på fedtforbrændingen. I forsøg har CLA vist at kunne mindske kropsfedtet med helt op til ni procent uden motion, og grøn te øger fedtomsætningen med op til 12 procent.

Kilde: www.sund-forskning.dk/component/content/article/122-vi-tester-slankemidler/375-tab-dig-med-cla.html

• #22   15. jul 2009 hmmm synes måske du skulle genoverveje det væddemål.. det lyder super dårligt for dn krop og den burde du først og fremmest tænke på.. plus du ødelægger dit stofskifte på den måde og så bliver det sværer at tabe sig senere hen.. bare lidt info smiley

• #23   15. jul 2009 Man kan enda prøve CLA helt gratis i 30 dage

asp.smartresponse-media.com/affiliate/show.asp?affiliateID=3727&pID=103048&campaignid=514

• #25   15. jul 2009 Sælges: Peugeot 206 2,0 5d. HDi XS SW - Hvor får man de der kapsler?

• #26   15. jul 2009 Arrh okay, vil nu heller ned og købe dem. Jeg prøver sådan noget gratis noget i 30 dage og hang på dem der solgte det i lang tid. Så vil prøve med matas

• #27   15. jul 2009 Undersøgte lige produktet CLA nærmere og det er vist ikke en go ide at spise det

(link fjernet)

• #28   15. jul 2009 Altså 10 kg på 40 dage... hmm jeg ved ikke om jeg tror det kan lade sig gøre, især når du ikke vejer mere end du gør.... Men men men... Bare lige en tanke i form af hvis du skal vinde vædemålet... Så lige inden du skal hen og vejes hos vennen så ta i svømmeren og gå i sauna..... Saunaen kan godt hive 1-1½ kg væske ud af din krop.. Og derved 1-1½ kg...... Men når du er blevet vejet og begynder at drikke vand igen kommer de lige på. Men det er lige en hurtig smutvej til at vinde smiley

• #29   15. jul 2009 Ej puhda da.... Jeg nøjes bare med det jeg er igang med smiley

• #30   15. jul 2009 Spis så tit som overhovedet muligt og ikke mindre end 6 gange fordelt på dine vågne timer. Start ALTID med noget med fibre - gerne rugbrød, med et stykke magert kød pålæg.
    Drop følgende: ALLE mejeri varer, ALLE frugter og juice og gulerødder og majs - der er ufatteligt meget sukker i frugt og de to grønsager. ALT kød med fedt, ALT pasta og ris, alcohol.
    Spis så tosset du vil af: resten af grønsager, strærke krydderier, fedtfattigt kød og alle andre ting der ikke indeholder sukker. Kun med måde på nødder, avocado og æg.

Sådan hedder de første 3 uger på en kur jeg har været på. Den for alt sukker ud af din krop, efter 3 uger må du indbringe frugt og mejeri produkter igen. og så kører det bare.

Det går hurtigt, men man får hovedpine de første dage pga udrensning.
    Og forresten du må KUN drikke vand - det er vigtigt. Ikke kaffe, the eller noget. Kun vand.

Jeg spiste et stykke rugbrød med et spejlæg om morgenen og et kæmpe glas vand og til aftensmad fik jeg wok mad nærmest hver dag, det kan varieres i 100 måder med kød, grønsager, lidt peanuts og en masse stærk krydderi. og så noget salat til frokost. gerne med tun.

Det fungere pisse godt. Men ja pas på med træningen også.

• #31   15. jul 2009 Husk ALTID at have gulerødder og agurker til mellem snacks når du ik må få frugt.

• #32   15. jul 2009 Camilla - det var da smart og sikkert også sundere hvis der kun lige mangler nogle kilo....

Hvis I vil, kan jeg godt holde jer opdateret her inde :O)
    Der er kun tre uger tilbage og der er sq smuttet mange cm. Lige nu er det den sunde krontrolleret måde jeg taber mig på, men skal det af i kilo, så skal jeg vidst bare droppe at spise så meget frugt og kulhydrater og så bare motionere uden at styrketræne.

Når de tre uger er gået, skal mit vægttab fortsætte, det skal dog være krontrolleret og sundt.

• #33   15. jul 2009 Jeg ved ikke om nogen har skrevet det endnu, men ALLI piller smiley

• #34   15. jul 2009 Altså det er jo ren snyd kan man sige... Og de kommer lige på igen, da det jo bare er væske....... Men når nu det handler om et vædemål så er det jo smart nok smiley

Jeg må indrømme at nogle af de andre råd om at undlade det ene og andet og kun spise det og det, det skræmmer mig lidt..... Det er godt nok nogle skrappe kure der helt sikkert ødelægger meget mere i kroppen end det gør godt....
    Husk nu at man godt kan være tynd og hammerende usund.... Kroppen skal holde mange år og den kan ikke tåle det der sulteri. Den har brug for vitaminer og mineraler ellers kan det give varrie skader på organer...

• #35   15. jul 2009 Maiken, Alli piller hjælper jo kun hvis Stine spiser fed mad og det gør hun jo ikke...
    Desuden synes jeg alli piller er noget fanden har skabt, men det er så en anden snak

• #36   15. jul 2009 min onkel er sådan en bodybilder fyr og han siger at rigtigt mange laver den fejl at de slet ikke spiser noget der indholder fedt.

Kroppen skal have fedt for at tabe fedt. men husk det skal være det sunde fedt du skal gå efter.
    og så det en rigtigt god ide at træne inden man spiser morgen mad for så forbrænder man mere.

• #37   15. jul 2009 Venter en dreng - helt rigtig, kroppen skal have fedt... For ellers tror den at den lever under sulte forhold og så gør den alt for at holde fast på fedt og smider alt andet før det........ Men bare man spiser lidt brød og nødder fx så får man også den sunde fedt ind....

• #38   15. jul 2009 Der anbefales at spise sund kost sammen med pillerne.

• #39   15. jul 2009 Maiken ja self anbefaldes det.... For det anbefaldes altid at spise sund mad....... Ikke kun når man fylder sig med piller....... Men pillerne træder kun ind hvis du dummer dig og spiser fedt.. .Og så kan du så sidde og skide de næste par timer.. Eller skíde i bukserne hvis du er heldig. Herre smart!! Helt klart vejen frem! eller nowet

• #40   15. jul 2009 Jeg får fedt i form af nødder og avokado og meget lidt gemmem kød, så får lidt der igennem.

Hvad angår Alli-piller så vil jeg på ingen måde snyde ved at fylde med med medicin, godt nok er det usundt at tabe sig hurtigt. Det er også kun for en kort periode. Men at tage piller samtidig vil jeg ikke byde min krop.
    Jeg får en masse vitaminer og mineraler igennem min kost og kosttilskud, så kroppen mangler ikke noget.

Oven i det tager jeg også spirulina piller for at sikre mig at jeg få en masse gode næringsstoffer i tilfælde af at noget skulle mangle igennem min kost.

• #41   15. jul 2009 Og det lyder for mig 100 gange mere fornuftigt at gøre det sådan. og som du så siger er det kun i 3 uger, og så bliver det mere stille og roligt derefter

• #42   15. jul 2009 Min mor er på alli-pillen og mærker igen effekt overhovedet, her ud over har jeg hørt så meget dårligt om den.

Jeg spiser på ingen måde usundt, så for min vil den ikke hjælpe.
    Det skal dog siges at jeg fik rødvin og 1 øl fredag og lørdag. Men så gik jeg også 11 km og styrketrænede 1 time i søndags. Men det er også den eneste gang jeg rigtig har været et svin med hvad jeg har indtaget. Det er meget fy fy - I know, men gav den så en kæmpe skalle dagen efter

• #43   15. jul 2009 lay low med styrke træning - nøjes med fedt forbrænding - bare i de her 3 uger:-) og husk at droppe frugten - ved godt jeg skrev det før, men det er altså vigtigt for at få kroppen til at kickstarte et vægt tab.

• #44   15. jul 2009 Efter de tre uger er jeg indstillet på at min vægt nok stiger lidt da kroppen igen får masser af frugt og kulhydrater i form af groft brød.
    Men mit vægttab er kommet for at blive. Jeg vil gerne have en sund vægt hvilket jeg ikke har

• #45   15. jul 2009 jeg synes det er et rigtig dårlig råd at give at droppe frugt. alle der har forstand på kost siger at det er vigtigt vi spiser både frugt og grønt hver dag.... Men man kan self undgå dem med mest sukker så som vindruer..... men æbler og pærer og lign synes jeg bestemt ikke man skal tage ud af kosten!!

• #46   15. jul 2009 Ja, regner med at min dag kommer til at se sådan ud fra i morgen:

Morgenmad:
    smoothie og et æg

Mellemmåltid:
    skal være mandler eller gulerødder og agurk

Frokost:
    skal være fisk, kylling eller magert kød med salat

Mellemmåltid:
    skal være grøntsager, nødder, eller måske et æble.

Aftensmad
    skal være noget alla frokost.

Sen aften
    bliver nok bare lidt grønt

Og så masser af motion og igen styrketræning - også regner jeg med at gå på arbejde med mindre det regner eller at jeg skal noget hvor jeg skal bruge bilen. (ca 7 km hver vej)

• #47   15. jul 2009 Det lyder altså fornuftigt, tror det måske kan lade sig gøre, evt kombineret med saunatricket inden vejning:-)
    Held og lykke og håber det bliver en god ferie:-)

• #48   15. jul 2009 Tror også jeg vil tage et saunatricks inden vejningen. Oppe i træningscenteret er der sauna, sol og cykler - så det vil jeg da bare give mig i kast med smiley

• #49   15. jul 2009 ja det hjælper hvertfald ikke kun at spise lidt om dagen,for så sætter du din forbrænding ned og når du så begynder at spise normalt igen, ja så tager du mere end det du har tabt på igen.... Jeg smed 10 kg ved at sammensætte maden efter lene hansson og ved træning men det tog godt nok længere tid end 40 dage. Men du kan vel gå på suppekuren - den som sygehuset udlevere til patienter der skal tabe sig inden en operation.

• #50   15. jul 2009 Jeg tror ikke den som sygehuset laver hjælper på mig nu da jeg har spist sundt så længe. Det er jo en udrensnings kur som hjælper på folk der ikke har spist sundt længe.

Jeg spiser 6-7 gange om dagen, så det er ikke fordi jeg spiser lidt. men tror simpelthen det er fordi jeg har styrketrænet at jeg har taget på i vægt men tabt mit i cm. for på 5 dage har jeg smidt 9 cm men taget 900gram på. så nu prøver jeg at dyre mere løb/gå ture og spise mindre kylhydrat og mindre frugt. Men stadig får en lille smule ind alligevel.
    Når de tre uger er slut, vil jeg forsætte som jeg faktisk gør nu og tilføje frugt og fuldkorn igen. Så syntes altså ikke jeg er helt tabt bag en vogn på kun 3 uger.

Og forresten - hvor er det fedt at der er så mange som deltager, TUSIND tak fordi I gider at interessere jer for denne debat :O)

• #51   15. jul 2009 Det var os bare et forslag. Det er under ingen omstændigheder sundt at tabe sig 10 kg på 40 dage. Og tror næppe det kan lade sig gøre medmindre du sulter dig selv. Jeg tabte mig 11kg på vægtkonsulenterne på 10 uger. Og der kvæler man sig selv i grøntsager.

• #52   15. jul 2009 Jeg tror nu godt det kan lade sig gøre. Det er trods alt smuttet 46,5 cm på 15 dage så det går da frem ad. Og det er på den sunde måde jeg har tabt det. Og 56,5 i alt siden den 22 juni. Jeg skal bare lige droppe min styrketræning og lade være med at spise så meget frugt og kulhydrater, men som sagt når de er smidt, så går jeg tilbage til den kost jeg spiser nu hvilket er den sundeste

• #53   10. aug 2009 Håber det går godt med væddemålet! Og at kilo'erne rasler af. smiley
    Er spændt på at hører hvordan det er gået.

• #54   11. aug 2009 Hihi jeg vandt ikke. jeg havde ferie og kunne slet ikke spise så tit som jeg gerne ville så stod stille den sidste uge og ville ikke snyde med piller og sauna, så jeg tabte. Men føler nu alligvel jeg har vundet.

• #55   11. aug 2009 Sikken skam! Men godt gået ellers. smiley
    Det har givet mig et lille skub til at træne mere og spise anderledes efter at ha læst tråden.
    Det er altid lækkert at blive motiveret af andre.

• #56   13. aug 2009 Du må gerne få min dagbog hvis det er. Så kan du se hvad jeg har gjort.
    Fedt at hjælpe andre...

• #57   13. aug 2009 Det gør ikke noget, ellers tak. smiley
    Jeg er godt igang med at løbetræne og fitness.
    Og er bare mere bevidst om hvad jeg kommer i munden. smiley

• #58   13. aug 2009 Det var godt :O)
    Glæder mig til at høre mere om det.
    Er der forresten nogen der ved hvordan man finder tilbage på et emne man måske gerne vil skrive på igen med mindre man gemmer linket?

Kommentér på:
-10 kilo på 40 dage

Annonce