{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

tråd væk, men ha den skal du {{forumTopicSubject}}

Ja tråden forsvandt, men du får mit indlæg alligevel:

nu pakker du simpelthen den uartige attitude væk, jeg har da ikke kendt magen...

Du ved tydeligvis ikke hvordan man holder hund! ergo, ville du nok have fået en masse ud af at læse om at have hund.. Jeg er selv vokset op med hund, men derfra og til at få sin helt egen, og skulle klare alt med den, der er edderbankme langt min fine ven... Og lige nu må jeg tilstå jeg ikke tror det er en opgave du magter...

Har du hørt om at man hvalpesikrer et hjem? hvalpe tygger i ting og laver ulykker, derfor fjerner man normalt vis alt hvad man kan af giftige ting, sko, fjernbetjeninger osv. når hunden er alene hjemme så har man da i hvert fald gjort sit for at hunden ikke ødellægger noget..
På nettet er mange hundrede guides om træning, gå ind og søg på google, find en du kan bruge, og følg den.. Du er tydeligvis ikke int. i den hjælp folk prøver at give dig herinde...
Føj siger jeg bare.. du burde skamme dig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tråd væk, men ha den skal du
  • #1   18. jul 2009 jamen så kan du også få det indlæg jeg var ved at skrive:



    Og lige en udvidelse af det rigtig gode indlæg Mette lavede med hvordan man træner hunden til alene-hjemme:
    Du må ikke gå for hurtigt frem... hvis du træner hunden og det bare går super, så kan du ikke pludselig springe nogle skridt over og lade den være alene i et par timer efter et par dage...
    så kan man nemlig risikere at skulle starte helt forfra med træningen.
    Så som Mette også skriver: ikke stresse... tag dig tid... overvurder ikke hunden... udnyt din ferie til at træne korrekt og i et rolig tempo.
    Lær hunden at kende og lad hunden kende dig og dens omgivelser!!
    For det bliver svært når ferien er slut og du er gået for hurtigt frem så den ikke kan være alene.


  • #2   18. jul 2009 enig ! jeg nåede lige at sende , og væk var tråden .

  • #3   18. jul 2009 Til Mette: skriv lige til mig hvis du ikke vil have jeg nævner dit navn. ;0) Selvom det er rosende ord. hehe.

  • #4   18. jul 2009 HØRT SET og håber den bliver forstået!!

  • #5   18. jul 2009 hvad hed tråden ?

  • #6   18. jul 2009 Var det den med blandingshunden??

  • #7   18. jul 2009 en som havde fået sin hvalp hjem igår, og idag havde den været alene en 4-5 timer, og lavet ballade, så nu vidste hun ikke hvad hun skulle gøre.. og hver gang man gav råd fik man det mest uartige og desrepektfulde svar tilbage jeg nogensinde har set...

  • #8   18. jul 2009 Ej nu blir jeg jo helt nysgerrig.. Er det til hende som havde fået ny hund dagen før, og så forlod den i 4 timer?

  • #9   18. jul 2009 OKay det var det så.. Fatter slet ikke hvordan man kan være så uforskammet, samt direkte uansvarlig overfor sin hund..

    Nå men jeg har lige fået Fadia hjem igår, er det i orden jeg tager i biografen og lader hende være alene hjemme i aften ? *SB*


  • #10   18. jul 2009 Henriette - Bevar Muskelhunden under ansvar! *

    ja


  • #12   18. jul 2009 og det var faktisk kanon gode råd og vejledning personen fik!!!

    Alt det med at HG har en dårlig tone, det kom i hvert fald ikke fra brugerne herinde, men fra trådstarter der lige havde oprettet sig.

    Håber virkelig trådstarter tager rådene til sig, for hundens skyld!!!

    For selvom det er en omplaceringshund, så skal man starte forfra med træningen i omplaceringen...
    og nu nærmer hunden sig jo også "teenage-alderen" om ikke aaaalt for længe...
    så I skal have tid og tålmodighed!


  • #13   18. jul 2009 må man sætte en gammel tråd ind? jeg kunne nemlig gå tilbage og kopiere hendes indlæg?

  • #14   18. jul 2009 Prøv og se hvad der sker :O))


  • #15   18. jul 2009 Amicus - husk ingen udhængning :o) - eller du får frost i måsen ;o)

  • #16   18. jul 2009 jamen hvis jeg sletter navnet?

  • #17   18. jul 2009 Nu deltog jeg i den slettede tråd, og ja, trådstarter sluttede af med at blive ret flabet..... Nåede lige at svare ufoskammethederne som var rettet mod en bruger, der faktisk forsøgte at hjælpe.

    Dog vil jeg tilføje, at flere nok var meget lidt konstruktive i begyndelsen af tråden og at tonen overfor trådstarter var ret hård...!
    Alle kan komme i nødsituationer og handle i uvidenhed, og nogen gange kunne det være godt at spørge lidt ind til en problemstilling, eller hvad der ligger forud for en problemstilling, inden man skriver at personen er uegnet som hundeejer og aldrig skulle have haft hund.
    Det var jo ikke et spørgsmål om, at vedkommende var taget i byen for at more sig og havde ladet hunden være alene i 4 timer på det grundlag.... Det var jo et nært familiemedlem, der var meget syg, det drejede sig om....
    At trådstarter så vælger at være uforskammet overfor en hjælpsom bruger, er dog ret uforståeligt.... Dette blev der også gjort opmærksom på og mon ikke. at trådstarter nok godt vidste at det var galt, siden tråden blev slettet...?

    Nu er jeg jo medlem af de "tudsegamle" herinde, så måske jeg har glemt nogen detaljer i min opsummering...((o:


  • #18   18. jul 2009 IH tibbe, du får os andre til at lyde som nogle onde satanner med din pædagogiske peptalk.. gå hjem og tag en morfar gamle smiley

    men du har ret.. men når man forsøger at hjælpe, som det var tilfældet at både mette og jeg og mange andre forsøgte, så synes jeg det er under alt kritik at svare sådan igen...


  • #19   18. jul 2009 Fuld respekt for at hendes mor var meget syg, og skulle ha hjælp.. Men hvad var problemet i at lade kæresten blive hjemme hos hvalpen, mens hun selv tog over til mor og hjalp med de nødvendige ting?

    Tænker bare at situationen kunne ha været undgået i op til flere måder.. Den ene er den jeg har nævnt, en anden kunne være at tage hunden med, eller en helt tredje..
    Hun skrev de havde siddet og spist frokost også, hvorfor trække tiden mere ud end højst nødvendigt hvis endelig hunden skulle være alene hjemme?


  • #20   18. jul 2009 *Amius...*
    Pædagogisk peptalk..?!?!
    Kender mange der vil sværge på at jeg ikke er pædagogisk på nogen måder...*S*



  • #21   18. jul 2009 Sådan som jeg læste det, handlede det ikke kun om den ene situation (som jeg mener kunne være undgået ved at have arrangeret noget pasning), men også den uvidenhed det var tydelig i indlæggene... nemlig at trådstarter slet ikke havde tænkt på alenehjemme-træning, fordi hunden ikke var hvalp men var en omplaceringshund.

    Og jeg synes langt de fleste allerede fra starten stilte gode spørgsmål og gav brugbare råd...
    at der måske var en enkelt eller to der ikke var konstruktive, det repræsenterer ikke det generelle der foregik i trådens start.


Kommentér på:
tråd væk, men ha den skal du

Annonce