{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Manglende menstruation. {{forumTopicSubject}}


^^ Jeg kan ikke finde en passende overskrift.

Jeg er ved at være lidt små irriteret, Jeg har ikke fået mit lort i 2 mdr nu på vej mod den 3 mdr- så nu er jeg stoppet på p-piller, indtil den kommer, HVIS nu jeg er gravid, så er det jo ikke så smart at tage p-piller samtidig.
Jeg har haft menstruations smerter hver gang, men der er ikke kommet noget.

Jeg har taget en million teste efterhånden, alle sammen negative, så jeg går ikke ud fra at jeg er gravid i hvert fald - men seævfølgelig kan jeg jo ikke vide mig sikker.

Jeg har "ondt i maven" tit, altså sådan en stikkende fornemmelse ved underlivet, og bliver hurtig træt.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, udover at jeg evt. kan være gravid ?
Jeg er IKKe stresset, så er der ikke det.
Er lidt frusteret når jeg ikke ved hvad der er galt, eller om der overhovedet er noget galt.

Burde gå til læge, skal bare lige tage mig sammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende menstruation.
  • #1   30. jul 2009 Ja lægen kan tage en blodprøve, og den kan fortælle dig om du er gravid, eller ej smiley
    En blodprøve lyver ikke ..


  • #2   30. jul 2009 Kender godt det med at udskyde at tage til læge - men når der er gået så langt tid, synes det er på tide du tager derhen. Om ikke andet så kan du få at vide om der er noget eller ej. Hvis ikke er der jo ingen grund til bekymring :o)

  • #3   30. jul 2009 Du bliver nødt til at gå til lægen.

    Der kan være flere ting - og eksempelvis en graviditet uden for livmoderen må du have afkræftet.

    Du skal selvfølgelig også tjekkes efter helt generelt - hvis du ikke er gravid er der jo noget, der forstyrrer.


  • #4   30. jul 2009 Ja, det ved jeg godt - men burde en test ikke også kunne det ... når det er over 2 mdr siden jeg sidst havde mit lort, og jeg har taget temmelig mange teste efterhånden.

  • #5   30. jul 2009 hmm lyder som noget hormonelt


    tag til lægen!


  • #6   30. jul 2009 Camilla. H
    Hvornår er du sidst fået tjekket livmoderhalskræft osv??


  • #7   30. jul 2009 Uuuh, jeg ville se at komme til lægen. Ikke for at skræmme dig, men det kan jo bare være så meget og lige præcis med underlivet synes jeg virkelig, man skal være påpasselig, da der kan være så mange ting, der kan gøre det svært at blive gravid senere hen.

    Kan du ikke se det på den måde, at hvis der rent faktisk er noget galt, går det jo ikke væk af sig selv, så før eller siden skal du jo alligevel hen til lægen. Og hvis der ikke er noget galt, kan du slippe for at bekymre dig unødigt, ved at blive undersøgt.

    (Ved godt, at det ikke er helt så nemt - har selv mega tandlægeskræk. Men alligevel)

    /Marianne


  • #8   30. jul 2009 Camilla
    Graviditetstestene er normalt rimelig pålidelige, men lige præcis graviditet udenfor livmoderen kan nogle gange vise sig svagere hormonelt, fordi kroppen selv ikke reagerer 100% som ved en normal graviditet.


  • #9   30. jul 2009 Som de andre skriver - sys jeg du burde kontakte din læge og blive tjekket.

  • #10   30. jul 2009 Sismofytten M - En enkelt gang, der blev det væk i 3 mdr .. men det var netop pga stress på arbejdet og at jeg ikke havde det særlig godt i en periode.

    * Vivi - mundkurvspåbud og ny lov, ja tak * - Det er jeg endnu ikke blevet tjekket for, ikke så længe siden jeg fik "indbydelsen", skal lige tage mig sammen, er ikke så begrejset for sådan en undersøgelse.


  • #11   30. jul 2009 ja min udbliver også tit uden jeg er gravid og v prøver edda på at blive det =( men så kommer den lige pludeselig min læge siger det er helt normalt men hun tager en blodprøve af mig hvis den gør det denne her gang også for det kan også være manglene homoner

  • #12   30. jul 2009 Hov, jeg må hellere lige tilføje at den stikkende fornemmelse i underlivet først rigtig er kommet efter at jeg er begyndt at cykle på min motionscykel herhjemme ...om det er det der har startet det ved jeg ikke, men det er startet der omkring.

  • #13   30. jul 2009 Du må heller tage et smut til lægen

  • #14   30. jul 2009 Ja, smutter også lige en tur til lægen i morgen tidlig så, hader bare læger smiley

  • #15   30. jul 2009 Camille
    Jeg har ikke hørt om, at man kunne få stikken i underlivet af motionscykler. Godt, at du tager til lægen. Du kan evt fortælle ham/hende, hvordan du har det med at gå til lægen. De bør være vant til ængstelige patienter og det kan hjælpe en del på éns eget ubehag, hvis man ikke også sidder og underbevidst føler, man skal skjule sin skræk.
    Held og lykke smiley


  • #16   30. jul 2009 Lalala sidst det skete for mig er det næsten 6 år siden.
    Tog graviditetstests som var negative. Var hos lægen som også konstaterede ved test OG BLODPRØVE at jeg ikke var gravid.

    Efter en del uger er der en test der er SVAG positiv, min nye læge mente jeg var 4 uger henne. Dagen efter blev jeg scannet til at være 17 uger henne.... smiley


  • #17   30. jul 2009 Jeg tænker også PCO, som kan gøre at du ikke har haft din mens.

    Men afsted til lægen og få det tjekket - det kan skyldes mange ting. Homonel forandring, PCO, graviditet udenfor livmoderen...


  • #18   30. jul 2009 Det er et rigtig godt valg at gå til læge for det kan være så mange ting. Ønsker dig held og lykke i morgen. :0)

  • #19   31. jul 2009 Anita
    Jeg har også prøvet det selv, hvor en hjemmetest først havde vist positiv. Da jeg nogle uger senere tog på skadestuen med stærke smerter, viste hverken skanning eller urinprøve noget. De troede ikke på, jeg havde været gravid, men tog en blodprøve og sendte mig hjem. Næste morgen kom jeg afsted med ambulance og endnu vildere smerter og blev opereret svarende til et kejsersnit, hvor de bl.a. måtte fjerne den æggeleder, som fosteret sad i. I blodprøven kunne de så siden se graviditetshormonet, men koncentrationen var ikke høj nok, til at "slå igennem" ved urinprøven. Så man kan altså ikke vide det.


Kommentér på:
Manglende menstruation.

Annonce