3.944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Gelénegle...alder??? Gelénegle...alder???

Hvilken alder synes I man kan sætte som minimum for negle-kunder?

Jeg tænker 16.....Er det helt hen i vejret?
Havde egentligt lyst til at sige 18, men dén holder vist ikke..;o)

Tanken er at lave "konfirmand-negle" (når dén sæson nærmer sig), HVIS de ledsages af en forælder og ellers KUN på piger OVER de 16

Hva gør I andre negle-piger????

Har hørt ad i et andet forum, hvor folk ikke ser problemer i at lave negle på helt unge piger (under 16 og 18 år) så længe de har penge!!!!!!
Mystisk..og ret penge-i-kassen-agtig måde at tænke på, syns jeg......
Ville selv blive tosset hvis min datter kom hjem som 15-årig og havde fået lavet negle et sted, der tog hende som kunde "bare fordi hun havde pengene til det"!!!!!

Er der regler for det i andre lignende brancher?
Må en frisør feks godt klippe og farve en 14årig UDEN at der er en forælder med enten ved tidsbestillingen eller selve klipningen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gelénegle...alder???
  • #1   1. aug 2009 jeg ved ikke om der er nogle regler for det, men synes det lyder som en god ide at de skal være over 16 år

• #2   1. aug 2009 Hvorfor skal de være over 16 eller 18??

En frisør må da sagtens farve etc en pige på 14, hvis pigen ønsker det.

• #3   1. aug 2009 Helt enig med ayla og emma

• #4   1. aug 2009 Jeg kan heller ikke se det store problem i, at lave negle på en 14 årig...

• #6   1. aug 2009 Jeg må sige, at jeg heller ikke synes det er et problem at der er fri adgang til at få lavet negle.

Det er jo ikke et livsvarigt indgreb ;o)

Så ærligt talt - jeg ville sælge DET produkt til dem, der kunne betale for det. Og jeg ville intet uetisk se i det.

• #7   1. aug 2009 18 før er ens negl ik "voksen"/færdig udviklet smiley

MEn jo man kan godt lave en konfirmand negl en enkelt gang til pigernes store dag smiley

• #8   1. aug 2009 Tumling, forhindrer gelenegle de rigtige negle i at udvikle sig?

• #9   1. aug 2009 Undrer mig egentlig over, at negle skal "udvikles"

Negle er keratin, døde celler, helt ligesom hår.

Jeg synes det svarer til, at man først må farve sit hår, når det er færdigudviklet *GG*

• #10   1. aug 2009 jeg har negle salon og jeg laver gerne på unge piger på 14 år ja selv på 12 hvis det skulle være... hvad er problemet i det?? gelèn du bruger skader ikk dine egne negle overhovedet.. de har samme ph som ens egne.. det er limen du bruger til tippe og kunstige negle du kan købe i føtex og matas osv der skader ens negl endnu mere.. en pige der skal konfirmeres er jo hendes største dag i hendes liv udover hendes bryllups-dag.. og ja en frisør må farve, klippe osv hvis der kommer en ind på 12 år med penge også..

• #11   1. aug 2009 Sismofytten, hvad er dine tanker om årsagen til at have en aldersbegrænsning?

• #12   1. aug 2009 Ok..

Jeg troede faktisk, at man kunne lave negle til enhver lejlighed. Ligesom man kan få ordnet år svarende til ens alder, at man også kunne få lavet negle svarende til ens alder.

• #13   1. aug 2009 Er enig med de fleste i, at alderen er lidt tosset.

De bliver der jo ikke, ligesom en tatovering gør. smiley

• #14   1. aug 2009 Synes ikke det er op til frisøren/negleteknikkeren etc at bestemme hvilket signal de unge piger skal sende. Matas-sælgeren kan heller ikke bestemme om hun vil sælge den sorte eyeliner til den 12årige fordi sælgeren ikke synes det er passende. Eller undertøjssælgeren med push-up blondebh'er til 13årige. Det må være op til pigen selv, og hvis forældrene ikke mener det er ok- så må de sætte grænsen.

• #15   1. aug 2009 Min yngste negle kunde er 13.. Og hun betaler selv ud af hendes egen lommepenge.. Og hendes mor har været og se klinikken osv. Og sagt gó for det..
    Så det bestemmer man vel selv.. En kunde er en kunde..

• #16   1. aug 2009 CH: har samme mening som dig.. fik det bare afvide hende som lærte mig at lave negle smiley

mormor: har du et link til en lim der ik skader ens negle??

• #17   1. aug 2009 Mine overvejelser og tanker går lidt i retningen af Sismofyttens..

Det er såmænd ikke produkterne jeg er bekymrede for, men mere hvilket signal JEG vil sende med mine kunder....

Jeg ved godt at neglene vokser ud igen osv, men stadig....nixen biksen...

Jeg har en lillesøstr på 11, som SÅ gerne vil have lavet sine negle.
    Hun får lidt manicure og lidt pudsen og måske en enkelt sten på en negl, men så få hun IKKE lavet mere!! Når hun skal konfirmeres vil jeg lave dem på hende, men IKKE FØR!!!

Pigerne er idag (og ja, jeg ved godt at tiderne skifter og udviklingen skal følges og bla bla..) SÅ oversminkede og stylede så det er til at tude over, og DÉN trend vil JEG ikke være med til at fremme!!!!!!!!
    Så sent som igår så jeg en flok "mini-voksne" på 13-14 år, og gud hvor er det trist!!

• #18   1. aug 2009 Tja.. Det er jo blevet moderne at sende politiske budskaber med sin virksomhed..

Jeg har det dog som Julie P. Mener ikke det er frisørens/negleteknikerens opgaver at sætte de grænser... Men hvis man ikke vil tjene penge på de yngre kunder så er det jo bare sådan. Dejligt at være i en position, hvor man kan tillade sig at vælge den slags. Så går det jo glimrende i forretningen...

• #19   1. aug 2009 jeg var 15, men har af natur meget lange negle, så det var egentlig kun for at prøve..

• #20   2. aug 2009 Tumling : nej det har jeg desværre ikke.. men tit bruger jeg kun forme så jeg undgår at bruge tipper, skal de have farvet det yderste så bruger jeg farve til det.. så det er skønt..

• #21   3. aug 2009 mormor: ahh det kunne jeg godt tænke mig at lære.. ved bare ik lige hvordan det ska gøres smiley

• #22   3. aug 2009 jeg lærer det gerne fra mig, men er ikke helt klar over hvor i landet du bor.. Tumling

• #23   3. aug 2009 jeg bor i kbh så vi bor desværre alt for langt fra hinanden :S

Kommentér på:
Gelénegle...alder???

Annonce