26. dec 2005 Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Lidt akvarie spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg fik for ca 7 uger siden et akvarium, da jeg altid har været faschineret i det at have et stort flot akvarium stående.
Jeg startede op med Black Molly og neon fisk for at se om jeg kunne finde ud af at holde det, nå ja og to af de almindelige sugemaller. Så var jeg i avifauna og få endnu 10 neonfisk og noget som sælgeren kaldte regnbuefisk, men kan ikke finde ud af hvad denne regnbuefisk er for en. Det er en grå fisk med relativ stor rygfinne med gul og orange på kanten, den gør sig til til sit spejlbillede og får så en flot rød plet på bugen. Desværre døde den ene af de regnbuefisk pga trykskade så skal ned og have hentet en til. Igår hentede jeg et par perle gurami for jeg synes det er utrolige flotte og herlige fisk og de er slet ikke sky.
Jeg har fint sand i bunden og planter, en lavasten og en gammel rod i akvariummet. Luft og en almindelig filterpumpe.
Dog synes jeg at vandet virker lidt uklart i det, altså ikke grumset men sådan rødlig i det, er der noget man kan købe så man får klarere vand??
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
man kan få forskellige lysstofrør til amarturet i akvariet.. Nogle fremhæver fiskenes farve.. Ande er godt plantelys.. Dem der følger med er vist bare lys.
Når man lige har rengjort akvariet og skiftet vand, så virker det lidt grumset indtil det lige er faldet til ro.
Det kan også være filteret skal renses
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Jeg har to forskellige rør i, et er rødlig/varm farve, det andet er med blå folie og virker koldt og blå/grønligt.
Men kan ihvertfald lige kigge på rør næste gang jeg svinger forbi avifauna.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Det kan jeg sagtens. Har begge lys tændt hele dagen og det dæmpede rødlige om aftenen, da det er det der får fiskene til at se flottest ud og er mest hyggeligt.
Lidt akvarie spørgsmål