1.203 visninger
|
Oprettet:
8. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Gult tis (ikke hund) {{forumTopicSubject}}
Et lidt klamt emne, men er der nogen der ved hvorfor ens tis nogle gange er gult??
Jeg har før hørt at hvis man ik får nok vand bliver tisset gulligt - men jeg drikker lige så lidt vand som altid, og alligevel er det helt gult... MEGET gult... :S
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Prøv at se efter når du går på "potten" om morgenen lige når man er vågnet.
Så er den altid mørkere end op ad dagen, pga. man ikke drikker mens man sover. ;o)
Brug Hjerene har ret i at jo mere væske man drikker, jo mere "skylles" man igennem, og jo lysere bliver urinen.
Logik for perlehøns.."Når man ved det". ;o))) *S*
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Synes også normalt det lugter lidt hvis det er grundet væskemangel som fx dagen efter en druktur
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Føler du dig ellers dehydreret? Altså træt, fornemmelse af "hedeture" tørst osv? Og så kan man løfte huden på håndryggen op - bliver huden stående lidt, kan det være tegn på dehydrering.
Du siger, at du drikker lige så lidt som du plejer.... du kunne jo prøve at drikke lidt mere end du plejer og se, om det ikke forsvinder....?
dec 2007
Der bliver urinen mørk og aff. lys, så det er let at diagnostisere, for det er de første tegn.
Senere bliver man Meget MEGET træt, gul i det hvide i øjnene, og gul i huden, men det kan ta sin tid, så har man de første 2 tegn og en mistanke så bør man søge læge...
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Har tænkt på det med at få mere væske de sidste dage - og det har indtil videre ik hjulpet... Jeg fortsætter og håber det går væk :O) Det ser lidt klamt ud... En smule personligt - men det er så gult at første gang fik jeg et chok da jeg havde tørt mig - det er nemlig lige så gult på papiret :S
Chiki - det lyder ik rart... Så det håber jeg da ik det er...
dec 2007
Desu. så er der kun 1 ting man kan gøre ved LB. og det er at man KUN spiser frugt og grønt, og sørger for at holde sig fra ALT der er fedt i, som mælk, ost, kød osv.
Efter kort tid, så er man som regel OK igen.
Self, så afhænger ens opførsel af hvilken slags LB. man har fået, for er det den smitsomme så skal man nemmelig helst spritte alt det af man har rørt ved, så ikke andre bliver syge, da man smitter gennem sved, spyt og urin..
Den smitsomme fåes kun ved samleje, el. ved at "dele nåle =narkomaner".
Men det vil en prøve hos lægen fortælle hvis man selv er i tvivl..
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 416
Gult tis (ikke hund)