Dårlig stillet som forbruger :( Dårlig stillet som forbruger :(
Hejsa
ARGH!!! Lorte land.
Hvor er man bare mega ringe stillet som forbruger i Danmark.
Vi har købt en bil hos en brugtvogsforhandler i marts måned. Siden da har jeg kæmpet en kamp for at få ham til at udbedre bilens fejl (det står på slutsedlen at han skal lave tingene). Derudover er lakken på bilen er begyndt at krakelere flere steder pga. dårlig spartelarbejde. I den ene dør er der kommet en stor flænge, fordi lak og spartel er flækket. Det forringer bilens værdi markant. Vi kan jo ikke få en skid for bilen, når den har så mange lakskader.
Har vi nogen rettigheder.. nej da.
Forbrugerstyrelsen:
Sagsbehandling 1/2 år. Forhandler er alligevel ikke forpligtet til at følge deres afgørelse.
Bilankenævnet:
Kun for biler til over 100.000 kr.
Advokatfirma:
For dyrt i forhold til bilens pris.
FDM:
Der skal laves en vurdering af om lakproblemerne er en væsentlig fejl/mangel ved bilen. Dette koster 400-800 kr. + at vi har betalt 600 kr. for medlemsskab.
ARGH.. hvor er jeg hidsig.
Det kan godt være at folk siger "hold da op.. det er en gammel bil til 21.500 kr... hvad kan man lige forlange til den pris". Jeg synes sgu godt man kan forlange at garantiperioden gælder, når man køber ved en forhandler.
Ellers kunne vi sgu ligeså godt have købt bilen privat (5000 kr. billigere inkl. fælge og anlæg) og selv betale for at få udbedret fejlene).
Det er fandme for nemt at være brugtvognsforhandler i Danmark.
Bøvs herfra...
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
hæng opslag rundt i byen indtryk en klage i avisen osv..
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Jeg er i tvivl om man må sådan noget. Vil jo helst ikke selv blive straffet, når planen var at straffe forhandleren
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Det troede jeg også.. men sådan hænger det ikke sammen. Som du kan se har jeg allerede talt med FDM og forbrugerstyrelsen.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Han vil ikke være med til at hæve købet. Det er nok fordi han ikke har lyst til at tage et "sminket lig" retur. Ifølge FDM har sælger ret til at forsøge at udbedre fejl/mangler 3-4 gange. Herefter skal det vurderes om manglen overhovedet kan vurderes som en mangel. Hvis ikke.. så kan købet ikke hæves.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
De kan kun give mundtlig råd og vejledning. Jeg kender efterhånden mine "rettigheder". Ellers et godt forslag
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Jeg er bare så glad for at jeg ikke opgav kampen:)
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 74 Svar: 985
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 272 Svar: 1.110
Dårlig stillet som forbruger :(