501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Dårlig stillet som forbruger :( Dårlig stillet som forbruger :(

Hejsa

ARGH!!! Lorte land.

Hvor er man bare mega ringe stillet som forbruger i Danmark.

Vi har købt en bil hos en brugtvogsforhandler i marts måned. Siden da har jeg kæmpet en kamp for at få ham til at udbedre bilens fejl (det står på slutsedlen at han skal lave tingene). Derudover er lakken på bilen er begyndt at krakelere flere steder pga. dårlig spartelarbejde. I den ene dør er der kommet en stor flænge, fordi lak og spartel er flækket. Det forringer bilens værdi markant. Vi kan jo ikke få en skid for bilen, når den har så mange lakskader.

Har vi nogen rettigheder.. nej da.

Forbrugerstyrelsen:
Sagsbehandling 1/2 år. Forhandler er alligevel ikke forpligtet til at følge deres afgørelse.

Bilankenævnet:
Kun for biler til over 100.000 kr.

Advokatfirma:
For dyrt i forhold til bilens pris.

FDM:
Der skal laves en vurdering af om lakproblemerne er en væsentlig fejl/mangel ved bilen. Dette koster 400-800 kr. + at vi har betalt 600 kr. for medlemsskab.

ARGH.. hvor er jeg hidsig.

Det kan godt være at folk siger "hold da op.. det er en gammel bil til 21.500 kr... hvad kan man lige forlange til den pris". Jeg synes sgu godt man kan forlange at garantiperioden gælder, når man køber ved en forhandler.

Ellers kunne vi sgu ligeså godt have købt bilen privat (5000 kr. billigere inkl. fælge og anlæg) og selv betale for at få udbedret fejlene).

Det er fandme for nemt at være brugtvognsforhandler i Danmark.

Bøvs herfra...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig stillet som forbruger :(
Kommentér på:
Dårlig stillet som forbruger :(

Annonce