9.413 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Hvordan laver man en lampeskærm?? Hvordan laver man en lampeskærm??
Jeg har en gammel gulvlampe, har kigget efter skærm til den i meget lang tid... men kan bare ikke finde noget. Nu har jeg bestemt mig for selv at lave en lampeskærm, jeg ved bare ikke hvordan man gør! (jeg har stativet til skærmen, så det er bare skærmen jeg mangler)
Er der nogen der ved hvordan man laver en lampeskærm??? :O)
0 synes godt om
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
jan 2008
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 114
;O) Så skal jeg bare ha fat i papiret :O)
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
jul 2009
Glæder mig vildt til at komme i gang nu ;O)
Er der en eller anden kreativ gruppe herinde? Ku godt bruge nogle gode ideer engang imellem ;O) Elsker at lege, male, tegne og sy mm
jul 2009
Min elektrikker kæreste siger lige at hvis selv laver lampeskærm, må vi ikke bruge en pære med ret høj watt... Så skal enten ha med meget lav watt eller elspare pære. Tænkte jeg hellere lige måtte sige det.. skulle nødigt ha der gik ild i noget ;O)
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.062
min mormor har næsten lige lavet 2 lampeskærme til mig, hvor hun fjernede det gamle stof og genbrugte stativet, som du også vil gøre.
hun gik til noget seniorkursus for at lære teknikken forinden, for det er vidst ikke sådan lige til, og det tager lang tid, da det hele skal håndsyes.
stativet skal vikles ind i noget der hedder beviklingsbånd, som er sådan noget tyndt hvidt bommuldsbånd, for t have nofet at sy stoffet fast i.
når det er ordnet, skal stoffet sættes på, gere på skrå, da dette giver den bedste spænstighed i stoffet. det sætes fast med knappenåle, og sys i hånden hele vejen rundt. til sidst sys der pyntebånd på efter ønske, for at skjule stingene fra før...
det tog min mormor flere uger at lave hver lampeskærm... de er blevet super flote, og jeg er hende meget taknemlig... for jeg havde nok ikke selv haft den form for tålmodighed.
vi købte stoffet i en special lampeskærms butik på elmegade i københavn, de var meget behjælpelige med råd og vejledning og de var lidt nogle sære snegle, men sørgede for at vi fik det rigtigt... kan se du bor i jylland, mon ikke der er en nær dig ??
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Svar: 1.062
jul 2009
Dejligt at hun har villet bruge så lang tid på at lave lampeskærme til dig.... Det er så rart at ha noget andre ikke har ;O)
Tak for endnu et godt tip!
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 249
jan 2008
staveforvirring så det vil noget:-)))
jul 2009
Hvordan laver man en lampeskærm??