LÆSENØRD! Computernørd selv -.- {{forumTopicSubject}}
Skrevet: 18-08-2009 12:05:00 Slet hele emnet
Det er vildt irriterende -.- I min klasse går der en dreng som hele tiden kalder min veninde en læsenørd fordi at hun læser i frikvarterene. Hun elsker at læse, men alligevel! Hun er selv meget ked af at han kalder hende det. Min veninde og jeg tager bussen hen på biblioteket på fredag, og så låner vi nogle bøger og læser lidt imens vi hygger os osv. når vi er kommet hjem til hende. Jeg fortalte det så til en af mine andre veninder, og så hørte han det og nu kalder han os begge (mig og veninden jeg skal på biblioteket med) for læsenørder. Så sagde jeg til ham ”hellere være læsenørd end computernørd!” da han sidder indenfor og såiller computer mere end 4 timer HVER dag! Og så siger han at han også at han dyrker meget sport, men han dyrker kun håndbold 1 gang om ugen -.- Er mega træt af det, han nærmest mobber både mig og min veninde med det hele tiden.. Og jeg kan IKKE ignorere ham, da jeg har et ALT for stort temperament til det ;/ (Desværre). Nogle gange græder jeg når jeg kommer hjem, for det er ikke kun det. Det er også alt muligt andet. Nogle af mine veninder siger at han bagtaler mig mega meget når jeg ikke er der. Jeg har også mistanke om at den eneste grund til at han vil arbejde sammen med mig er, at jeg har en tendens til at lave tingene hurtigt, godt og alene.. Jeg er bestemt ikke til gruppearbejde, så derfor kommer jeg tit til at lave det meste når der er gruppearbejde, simpelthen fordi min tålmodighed ikke er til andet. Men det skal være slut nu! Da jeg sagde til ham at det var hans tur til at lave noget, men så sagde han bare noget i stil med: ”Arj, hallo! Det kan du jo lige så godt gøre!” Men så arbejdede jeg alene...
Er så træt af at han skal mobbe mig med alt jeg gør, og alle mine interesser. Jeg har fortalt det til lærerne, og så når de har sagt noget til ham stopper det i 1-2 uger, og så fortsætter det. Jeg orker simpelthen ikke at sige det mere.
Hvad kan jeg gøre?
PS. Undskyld det blev lidt langt...
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
Mobning er aldrig rart og aldrig fair, men hør her søde, at være nørd er ikke så skidt igen! Det er fedt at være nørdet med bøger, computer, dyr eller et eller andet. Det viser man har en interesse og at man går op i noget. Jeg synes jeres bibliotekstur lyder helt vildt hyggelig, sådan en veninde ville jeg gerne have haft for nogen år siden.
Jeg ved godt, at i din alder er det ikke "fedt" at være nørd, men lad det ikke gå dig på. Bare fokuser på hvad du gerne vil og hvad du er god til og så lad de andre sige og gøre hvad de vil. Nu skal jeg give dig et eksempel.
En gang, jeg var nok omkring din alder tror jeg, skulle min klasse en tur på biblioteket for at lære at finde rundt på det og sådan. Jeg kom allerede jævnligt på biblioteket, det har jeg gjort siden jeg var 8 år eller sådan noget, så jeg gik bare og kiggede bøger. En af de populære drenge fra min klasse vil drille mig foran de andre, så han finder en rigtig tyk bog og kommer så hen til mig og spørger om den ikke lige er noget for mig når jeg nu er sådan en læsenørd. Jeg tager bogen, læser lidt bag på den og så siger jeg at ja, den lyder god så den vil jeg låne. Jeg låner den, læser den og fortæller ham så igen at jeg var glad for han fandt sådan en god bog til mig, at det var dejligt. Gæt lige om han så mærkelig ud i ansigtet - han prøvede at mobbe mig og jeg sagde bare tak
Du er altid velkommen til at skrive, jeg hører gerne på dig
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Jeg har altid brugt min intelligens til at vende enhver negativ bemærkning imod den der kom med den så de kom til at fremstå som den "dumme" af os to og så det var ham og ikke mig der blev grinet af.
Netop ved at gøre som Rotterne foreslår. Lav en sjov situation ud af det, en positiv vinkel som så vil få dig til at fremstår intelligent, sjov og rummelig så de grine med dig, mens han fremstår som en idiot.
Når du ikke reagerer ved at blive ked af det så er motivationen for at drille dig væk :o)
Det betød automatisk at ingen havde lyst til at mobbe mig.
Ang. gruppearbejde har jeg det på samme måde. Men Rotterne er inde på det rigtige. Når man laver det med planchen kommer han også til at stå inde for det lort han selv har lavet og I kan hver især blive bedømt på det I har lavet :o)
Ville dog ikke rose ham. Mobbere har jeg ikke noget til overs for.
LÆSENØRD! Computernørd selv -.-