{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

JEG ER RASENDE !!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er som mange af jer der kender mig, ejer af to muskel / kamphunde blandinger, Chucky på 3 ½ og lille Amy på 12 uger, jeg ved at disse hunde i medierne bliver omtalt meget og det er fint, jeg forstår folks bekymringer, for det skal ikke være en hemmelighed at der desværre er mange problemer med disse racer, hvad årsagen til dette er kan vi diskutere i uendeligheder, jeg står stadig fast på at jeg har to rigtig gode og dejlige hunde som jeg tager bedst muligt ansvar for, både i forhold til andre mennesker og dyr, samt mine hundes velbefindende.
Mit sure opstød har intet at gøre med folks angst, samt intet at gøre med medie omtalen, også alligevel.
Når jeg lufter mine hunde er de alle tre udstyrret med snor, sele, samt grime, da dette giver en langt bedre kontrol over hunden også selvom dette ikke er nødvendigt da alle mine hunde går pænt i snor og lystre, af hensyn til folk slipper jeg dem heller aldrig fri på steder hvor jeg kan møde andre mennesker og dyr og af samme grund vælger jeg også at sætte mundkurv på mine muskelhunde når vi f.eks. rejser med tog eller bus, jeg ønsker ikke at nogen skal være bange eller føle sig truet af mig eller mine hunde og derfor bliver jeg rasende når jeg som i dag oplever at jeg sætter Chucky uden for kiosken for lige at løbe ind og hente to liter mælk og kommer ud og oplever en moden mand stå og drille min hund og da jeg på peger det for ham bliver mødt med en negativ holdning til mig og min race, for det første kan jeg slet ikke sætte mig ind i at en voksen mand kan få sig selv til at drille en hund der står bundet alene uden for en kiosk og jeg kan da slet ikke sætte mig ind i at han forsætter sine ubehageligheder over for mig fordi jeg ikke har valgt en race han bryder sig om, valget af hund er mit eget og kan han ikke leve med det synes jeg han skal gå videre!!! JEG KAN OG VIL IKKE ACCEPTERE AT FOLK DRILLER MIN HUND, så er det lige meget om det er Chucky, Amy eller Nemo og jeg gider slet ikke skulle finde mig i at skulle svines til fordi han synes min hund er en "dræber hund" en "potens forlænger" og jeg gider da slet ikke skulle høre på at han kalder mig "rocker relateret"... jeg synes det er en skam at vi som er gode og ansvars beviste ejere skal trampes på af folk på gaden, vi har det i forvejen ikke let for tiden....
Dette var et lille opråb fra en hundejer til andre hundejer om at behandle os pænt på trods af vores race valg, det er virkelig ikke let for os som tager vores ansvar alvorligt for tiden og jeg bliver lige så ked som i ville blive det vis det var jeres søde familiehund af en af de "normale racer" der blev udsat for uretfærdigheder, for i min verden er mine hunde også mine søde elskede familiehunde...
Med hensyn til manden kunne jeg ikke andet end at binde min hund op, ryste på hovedet og gå min vej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JEG ER RASENDE !!!
  • #1   24. aug 2009 Ingen bør drille hunde uanset hvilken hund og race det er. Jeg ville som du blive stik tosser hvis det havde været en af mine.
    At nogle mennesker kan finde på den slags ting er ubegribelig o særlig når man taler om voksne mennesker.
    Jeg forstår din vrede.


  • #2   24. aug 2009 Nogle folk har bare ingenting mellem ørene. Jeg har også oplevet at folk har stået og gøet ad Watson for sjov, og jeg kan ikke have det.

  • #3   24. aug 2009 Jamen det er jo bare ikke sjovt at stå og gø af ens hund -det er ren provokation af hunden og det kan jeg slet ikke sætte mig ind i.
    Og jeg kan kun sige mig enig, ligegyldigt hvilken race der er tale om, så burde man slet ikke drille hunde, og da slet ikke hunde man ikke kender, det er dybt respektløs over for hund såvel som ejer.


  • #4   24. aug 2009 Ja det er sku ik nemt for tiden at have en muskelhund . Forstår fuldt ud dit sure opstød ..!
    Er blevet råbt efter når jeg har gået med Pumba og drengene om at jeg er en uansvarlig mor og burde fratages retten til mine børn fordi jeg har sådan en race .. Er selv måløs over folks hetz på både mennesker og deres muskelhunde. Kan godt forstå folks angst for nogen af disse hunde med alt hvad der er blevet skrevet og sagt om hundene og deres ejer i medier mm .. Men vi er ikke alle rocker typer , eller har hundene som potensforlænger. Her er Pumba en dejlig familie hund og intet andet .


  • #6   24. aug 2009 K&B

    synes heller ikke jeg har oplevet det så meget tidligere som jeg gør lige for tiden og endelig er det ikke så underligt, jeg forstår skam godt folks angst efter alt det grimme man læser, men det er dælme ikke fair over for os som faktisk har søde og dejlige hunde og som tager vores ansvar alvorligt

    Lady og Pumba

    Mine to er også en del af familien, helt almindelige familiehunde ligesom nemo, de leger med mine venners børn som elsker dem og det smerter i sandheden mit hjerte når folk som ham idag kalder mig rocker relateret og uansvarlig, da jeg hverken har omgang med rocker eller rocker relateret mennesker og at jeg ved ved at jeg om nogen prøver på at vise et godt eksempel med mine hunde så ingen føler sig truet eller bange.


  • #7   24. aug 2009 First

    Ha ha ha ha, din historie minder mig om en gåtur jeg havde i skoven, der kommer en dame med hendes store hund af en race jeg ikke helt kan bestemme, hendes hund går løs og jeg har mine i snor, hendes hund løber hen til os med truende adfærd, højt hævet hale, fremadrettet øre og direkte øjenkontakt med chucky, chucky er meget underdanig af natur og trækker sig tilbage i snoren og rejser børster for at fortælle hans grænse er nået, SÅ FLIPPER DAMEN UD, jeg skal ikke lufte min hund i offentligt rum hvis jeg ikke er sikker på ham... say what?? hvad med at hun kalder sin hund til sig i stedet for, men hnde kommentar til at jeg synes hendes hund burde være i snor og at den virker truende i adfærd var at sådan var han altid og han gik aldrig i snor... men der er åbenbart forskel i hendes verden på hvornår en hunds adfærd er truende og farlig alt efter race... i øvrigt sagde hun at hun ville ringe til politiet og få min hund aflivet, måtte bide mig i kinden for ikke at svine hende til, men hold da op den var hård ved mig. Synes virkelig ikke det er retfærdigt at folk behandler os på den måde hvis vi tager ansvaret alvorligt, hvis min hunde løb frit rundt og var truende så kunne jeg forstå det, men som sagt prøver jeg virkelig at gøre sådan at de ikke er til gene for nogen


  • #8   24. aug 2009 Natasja K

    Jeg tror desværre bare ik os få der er seriøse og ansvarsfulde med vores hunde og færden med dem ,kan vende folks syn på vores hunde så længe - brian , mohamed og søren render rundt og synes det er " sejt " at eje en hund der skaber frygt og angst ..

    Men synes også det er trals med diverse tilråb.


  • #9   24. aug 2009 Jeg tror desværre at du har ret i at vi ikke slipper for at blive set skævt til så længe det ser ud som det gør i dag, både med den type jer som også vælger vores racer og den medie omtale der føler i kølvandet på dem og heldigvis er der også rigtig mange gode historier med vores hunderacer som når jeg møder en gammel mand der står og nusser med mine hunde ved brugsen og siger "jeg vidste slet ikke de kunne være sådan, det her er jo slet ikke en dræber" og de små stunder betyder heldigvis meget mere når alt kommer til alt

  • #11   24. aug 2009 Selma er blevet kaldt en kamphund...den anden dag, da jeg luftede hende...synes ikke engang hun ligner !!

    Aner ikke hvad I gennemgår(altså kan nok ikke sætte mig 100% ind i det, da jeg ikke selv har den type hund), men føler med jer alligevel !!


  • #12   24. aug 2009 Stakkels søde Chucky..
    Han er jo bare så stille og rolig. Jesus altså. Det irriterer mig voldsomt, at folk går i så små sko. Jeg kunne gå tur med nemo ude ved skovsøen, i snor, og selvom han gik med næsen begravet i jorden hele turen, og ikke engang gad at kigge op på de folk vi passerede, så gik de i en kæmpe bue udenom.

    jeg (undskyld udtrykket) brækker mig af, at folk ikke har forståelse for os, som virkelig holder af vores muskelhunde, og gør alt hvad vi overhovedte kan for at skabe en godt ry.


  • #14   24. aug 2009 First : Må indrømme at jeg bare trak på skulderen...og ja, så kom jeg sgu til at grine...min langlemmede slemmedasker hund ligner jo ikke engang bare en lillebitte smule *rødmer*

    - kan dog godt sætte mig ind i, at sådan en udtalelse må slå hårdt, hvis den er berettiget....forstået på den måde, at det er henvendt til en kamp/muskelhund(hader de udtryk, men har ikke noget bedre).


  • #15   24. aug 2009 Heidi O

    Det er da den røde næse der gør det *GG*

    Nej spøg til side! he he


  • #16   24. aug 2009 Danielle, Daniel og Hemingway K :
    Sjovt du siger det, for stod på et tidspunkt og havde en "diskution" med en der påstod, at ALLE hunde med røde næser var blandet med Pitten...

    - godt nok lang tid siden, så jeg havde helt glemt det *rødmer*

    Nogle mennesker er bare uden for rækkevidde !!


  • #17   24. aug 2009 Heidi O

    Det er virkelig utroligt så meget nogen påstår de ved hunde, uden reelt at ane en pind! ;O)

    Der er godt nok mange hunde der skulle være pit's så, uden at være det!


  • #18   24. aug 2009 Danielle, Daniel og Hemingway K :

    Ja.....måske derfor, det påstås, at der er så mange pitts herhjemme...eller noget !!


  • #20   2. okt 2009 Ej en dum mand. Jeg er selv meget forvirret i forhold til det der er i medierne om muskelhunde/kamphunde. For jeg kan godt se at de kan være farlige (dem der er opdrettet til det) men hvis bare de er ordenligt opdraget, og ikke er frie hvis de kan finde på dumme ting, så synes jeg personeligt at det er helt fint, "kender" også et par muskelhunde/kamphunde der er så søde så jeg ikke fatter at den race kan være farlige..

    Og sikke en idiot, ham manden!..


Kommentér på:
JEG ER RASENDE !!!

Annonce