{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Arbejdsløs = energiforladt {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er desværre blevet fyret pga. besparelser. Jeg har 3 mdr. opsigelse, hvor jeg skal være på arbejde. I samarbejde med min læge har jeg dog sygemeldt mig de første 3 uger for at komme mig over chokket.

Det er nu min 3. uge hjemme. Den første halvanden uge gik rigtig godt. Jeg fik lavet en masse ting for at holde mig igang. Nu er energien dog desværre forsvundet fuldstændig. Jeg orker intet udover tv og internet. Godt jeg har min hund til at holde mig lidt igang.

Hvordan holder I andre sygemeldte/hjemmegående/arbejdsløse energiniveauet oppe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdsløs = energiforladt
  • #1   24. aug 2009 Mit energiniveau er også totalt langt nede.. Jeg gider ingenting og får ikke lavet noget overhoved.. Det er sofa, tv og internet hele dagen..

• #2   24. aug 2009 Det er jo direkte pinligt når kæresten kommer hjem fra arbejde og spørger, hvad jeg har lavet. Øhh.. absolut intet. Det er svært at forstå, at man kan lave ingenting en hel dag, hvis man ikke selv har prøvet det.

Vi er ved at renovere hus, så der er 117 ting jeg kunne gå igang med. Det er bare som om at hver milimeter af ens krop sover.

• #4   24. aug 2009 Jeg har gået hjemme i et år nu.
    Den første månede gik med at få lavet en masse ting og få styr på det meste, så kom frustrationen over ikke at kunne finde noget job og nu har jeg "desværre" vænnet mig til at gå hjemme, så når jeg endelig får et job tror jeg det blir meget svært at komme igang, har dog prøvet nogle forskellige kurser osv. men nogle af mine dage går også bare foran tv, computer og de obligatoriske gåture, mens det hele kan rode. Man blir bare så træt ved tanken om alt det man kan gå igang med nogen gange hehe

• #5   24. aug 2009 Ayla&Emma
    Det håber jeg godt nok også. Har bestemt ikke lyst til at arbejde der de næste 3 mdr. De skal ikke have lov til at suge al min viden og erfaring ud af mig, når de har fyret mig.

Nu kan man pludselig forstå, hvorfor mange pensionister først handler ind kl. 15-16, når folk får fri fra arbejde. Det er da for at opleve lidt i hverdagen.

Kathrine T:
    Det kan jeg ikke gøre, når jeg er sygemeldt og stadig er ansat. Skal være der 3 mdr. endnu, så det er kun denne uge jeg skal være doven.

• #6   24. aug 2009 Tanja L:
    Nej nej da.. 1 ÅR hjemme. Hvis det sker for mig, kan de vist godt indlægge mig på den lukkede:P Jeg bliver sindsyg af det her.

• #7   24. aug 2009 Jeg går hjemme på 2. år, dog pga. sygdom, men det er dælme kedeligt nogen gange.

Og ja, det er faktisk pinligt at man ingenting får lavet.. Jeg sover (kan desværre sove meget), stener internet, hygge med hundene og ja, så er dagen faktisk gået...

• #8   24. aug 2009 jeg har gudskelove kun prøvet at gå hjemme i 3 mdr i hele mit liv. - men jeg husker det tydeligt med gru - jeg fik intet lavet --- var fuldstændig drænet for energi. jeg fik lidt den ide - jamen det gør jeg bare i morgen.

• #9   24. aug 2009 Jeg går hjemme på 3. år..Med en dårlig fod. Jeg har sådan lyst til at rende kæmpe ture med hunden og trave flere timer rundt i hundeskoven med dem. De elsker det jo !
    Men desværre ender det i endnu en indlæggelse, hvis jeg gør det smiley

Det var hvad, jeg fik de første 2 år til at gå med.. Malou, Malou og Malou smiley

Nu her, sidder jeg for det meste hjemme og ser tv og surfer på nettet.
    Går cirka 3 ture dagligt med hundene og handler, så vi aldrig mangler noget :o)

Det kan være, at vi skal lave en gruppe for "sårn nogen som os?"
    Så kan vi da sidde derinde dagen lang og dele kedsomhed smiley

• #10   24. aug 2009 Jeg er glad for jeg ikke er den eneste der er totalt energiforladt når man går hjemme. Jeg kender det kun alt for godt når jeg har haft lidt lang sommerferie, og så glæder jeg mig helt vildt til at komme i gang igen:)

• #11   24. aug 2009 Jeg har været pensionist i over 10 år.....og har selvfølgelig så " gået hjemme ".....

Jeg keder mig aldrig...... har hunde...fugle...fisk.......maler ...tapetserer....laver lidt smykker ...perlesyning...gipsfigurer...sladrer med naboerne...har besøg af børn ...børnebørn....gætter kryds-ord...laver billeder i PSP...shopper...er på HG..... spiller lidt på nettet ....roder med mine blomster i haven.... maler mine køkkenlåger....går ture med hundene...

I det hele taget.... er der masser af hyggelige ting man kan lave..... strik en sweater....sy et eller andet....osv osv...... :O)

• #12   24. aug 2009 Jeg ved slet ikke , hvordan jeg skulle få tid til også at arbejde.... *GG*

• #13   24. aug 2009 Jeg er ikke arbejdsløs. Har et super fedt job. Arbejder 14 dage - 12 timer om dagen - og så holder jeg 4 uger fri. Og jeg når bare så meget de 4 uger jeg har fri. Kunne slet ikke forestille mig at have et almindelig 7-16 job igen.

Elsker friheden til at gøre lige det jeg har lyst til. Så fedt. Og jeg tjener så meget mere end da jeg arbejde i et almindeligt job. Flere penge og mere fritid til at bruge dem i. smiley Det er vist en win-win situation.

Så jeg kan ikke rigtig sætte mig ind i det der med at være energiforladt. Selvfølgelig er der dage hvor jeg ikke laver alverdens ting andet end at hygge med hundene.

Vi ser ikke ret meget tv hjemme hos os. Har aldrig fjernsynet tændt i dagtimerne. Det sker en sjælden gang at vi ser nyhederne kl. 19, men det er dælme sjældent. Men til gengæld bruger vi nettet meget.

Jeg holder med NITTIB. Keder mig aldrig.... kan sagtens få tiden til at gå.

• #14   24. aug 2009 jeg arbejder så i døgnvagter 7 gange om mdr. og syntes somme tider det er lidt for meget fritid. men så finder jeg altid på et eller andet også kommer det helt bag på mig at jeg skal på job igen

• #15   24. aug 2009 jeg har gået hjemme i 3 måneder nu og strater i mit nye jo imorgen smiley

jo man bliver rigtig lad af at gå hjemme, vi har heldigvis købt hvalp så der er gået meget tid med at få hende trænet smiley

men jo man bliver doven af at gå hjemme

• #16   24. aug 2009 Energiforladt - jo det kan jeg sørme godt sætte mig ind i..

Jeg har gået hjemme meget længe nu. Det startede i 2003, hvor jeg flyttede fra en landsdel til en anden. Naivt troede jeg på, at et job der er nemt at få hvor jeg kom fra, var nemt at få alle steder.

Sådan var det bare ikke. Jeg var arbejdsløs i et halvt år, og i dette halve år, var jeg ved at blive tosset i hovedet. Jeg var vidst mildest talt understimuleret ;o). Jeg fik vikararbejde, så fik en smule den vej, men det var bestemt ikke nok.

Så blev jeg syg, og det har jeg været siden - stødt og roligt er det gået ned ad bakke og nu, hvor jeg deltager i virksomhedspraktik med henblik på afklaring i forhold til fleksjob må jeg sige, at jeg er fuldstændig drænet for energi.
    Den er så godt som ikke-eksisterende. Det var så grelt, at jeg forleden måtte gå ud i min bil for at sove mens jeg var på mit praktiksted...

Det var lidt voldsommere end jeg havde regnet med :o)

• #17   24. aug 2009 KN
    Det er heller ikke helt det samme som at være hjemmegående/arbejdsløs/sygemeldt. De uger hvor du har fri er nok lidt mere ligesom ferie. I ferien får jeg også lavet en masse.. altså de ferie hvor der er arbejde i begge ender af ferien.

Fru A
    Tillykke med det nye job:

CH
    Er det ikke din sygdom, der gør dig så træt?

• #18   24. aug 2009 Jannie, jo, det er jeg ret sikker på, det er :o)

Kommentér på:
Arbejdsløs = energiforladt

Annonce