Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg
Vi har haft den bedste dag i dag - først en tur i svømmehallen og så på Burger King og fylde maven.. Inden vi kørte smuttede kattene ind i det vi smutter ud.
Da vi så kommer hjem bliver vi mødt af hun katten der virker difus, slinger og ret så omtåget.. Giver hende lige 5 minutters observations tid og ringer så til dyrlægen..
Dyrlægen synes da heller ikke hun ser så heldig ud.. Hun er af en eller anden grund holdt op med at tage føde til sig - og til dels også væske.. Så hun fik lagt 50ml ind undet huden, fik et skud kalk, smertestillende og noget kvalmestillende. Dernæst fik hun et affføringsmiddel for at få det der havde sat sig fast i mavsen på hende.. Det var som sten det der kom ud..
Har fået instrukser om at tvangsfodre hende samt at tvinge vand i hende.
For en 14 dage siden var jeg afsted da der var en af dem der tissede blod - jeg troede det var hankatten - det plejer det at være når de er kastereret - krystaller i urinen.. Nu kunne det så godt tyde på at det er hende den er gal med.. En kat kan ikke holde til at lade være med at drikke og spise - så lukker det helt ned ret hurtigt..
Så den står på intentiv behandling, bønner og klappen i lange baner her..
Havde købt kræet her for blandt andet at kunne avle nogle fine killinger på hende. Det er så nok ikke muligt hvis den er nyresyg... Øv altså
Trængte lige til lidt luft og medlidenhed:-)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
okt 2008
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 329
Har lige klemt nogle bidder i hende - hele 4 bitte små killinge kødboller.. Det er som om hun bare helt har opgivet at spise - og dog. Det synes til at hun er interesseret i det - men har glemt det! Står længe og gør mine til at vil spise - men opgiver så.. det er sku mystisk..
Men havde nok håbet på en væsentlig ændring nu--Øv
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.826
Dernæst kan du røre en æggeblomme ud med lidt vand og gøre det samme. Der er meget næring i en æggeblomme.
okt 2008
Følger: 1 Emner: 95 Svar: 329
derud over får hun også lidt mad - ikke meget - men bare et par bidder - så der kommer gang i maven igen
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.168
Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg