643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg

Vi har haft den bedste dag i dag - først en tur i svømmehallen og så på Burger King og fylde maven.. Inden vi kørte smuttede kattene ind i det vi smutter ud.
Da vi så kommer hjem bliver vi mødt af hun katten der virker difus, slinger og ret så omtåget.. Giver hende lige 5 minutters observations tid og ringer så til dyrlægen..

Dyrlægen synes da heller ikke hun ser så heldig ud.. Hun er af en eller anden grund holdt op med at tage føde til sig - og til dels også væske.. Så hun fik lagt 50ml ind undet huden, fik et skud kalk, smertestillende og noget kvalmestillende. Dernæst fik hun et affføringsmiddel for at få det der havde sat sig fast i mavsen på hende.. Det var som sten det der kom ud..

Har fået instrukser om at tvangsfodre hende samt at tvinge vand i hende.

For en 14 dage siden var jeg afsted da der var en af dem der tissede blod - jeg troede det var hankatten - det plejer det at være når de er kastereret - krystaller i urinen.. Nu kunne det så godt tyde på at det er hende den er gal med.. En kat kan ikke holde til at lade være med at drikke og spise - så lukker det helt ned ret hurtigt..
Så den står på intentiv behandling, bønner og klappen i lange baner her..

Havde købt kræet her for blandt andet at kunne avle nogle fine killinger på hende. Det er så nok ikke muligt hvis den er nyresyg... Øv altså

Trængte lige til lidt luft og medlidenhed:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg
  • #1   29. aug 2009 Puha da.. Jeg håber I får hende på rette fod igen..

• #2   29. aug 2009 Ja jeg er også noget spændt da.. Synes ikke rigtig der har været den store ændring siden vi var afsted i eftermiddags...

Har lige klemt nogle bidder i hende - hele 4 bitte små killinge kødboller.. Det er som om hun bare helt har opgivet at spise - og dog. Det synes til at hun er interesseret i det - men har glemt det! Står længe og gør mine til at vil spise - men opgiver så.. det er sku mystisk..
    Men havde nok håbet på en væsentlig ændring nu--Øv

• #3   29. aug 2009 Hvis du har en engangssprøjte, så prøv at starte med lidt sukkervand, allerbedst ville det være, hvis du havde nogle elektrolytter. Men vand med sukker kan gøre det og. Pres forsigtigt sprøjten, selvfølgelig uden kanyle, ind i hendes mundvig og pres vandet i hende langsomt og forsigtigt.
    Dernæst kan du røre en æggeblomme ud med lidt vand og gøre det samme. Der er meget næring i en æggeblomme.

• #4   29. aug 2009 Ork jeg er i gang:-) En gang i timen får hun alt hvad jeg kan presse i hende af vand - mellem 20 og 30 mililitier.. Hun skal helst have 3 dl i døgnet - så der er lang vej.. Vandet er det her englevand og er lavet af sukker, salt og vand.. til at starte på fik hun en klat honning - lige til at cleare hjernen lidt.
    derud over får hun også lidt mad - ikke meget - men bare et par bidder - så der kommer gang i maven igen

• #5   29. aug 2009 ej det lyder ikke godt, god bedring med hende.

Kommentér på:
Øv vores kat er bare rigtig rigtig syg

Annonce