1.406 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Børneværelse klargøring - hvornår ? Børneværelse klargøring - hvornår ?

Vi venter vores første baby..
Men hvornår skal man begynde at tænke på at gøre børneværelset klar og få de ting købt hjem, som man skal bruge.. Puslebord, tremmeseng og sådan nogle ting ?

Jeg vil ikke gøre det hele klar og der så måske sker noget... Så står vi med et fikst og færdigt værelse men intet barn.. Det ville være SÅ forfærdeligt at gå og se på bagefter..

På den anden side vil jeg godt være forberedt i ordentlig tid..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børneværelse klargøring - hvornår ?
  • #1   3. sep 2009 Med min den første gjorde jeg værelset klar et ½ år før fødsel - kunne ikke vente smiley Med nr. 2 var værelset først klar, da hun skulle sove på eget værelse.

• #2   3. sep 2009 Vi købte kun de mest nødvendige babyting som puslebord, barnevogn (brugt), seng (brugt), sengetøj, stofbleer, ammepude m.m. og indrettede slet ikke noget værelse, da han alligevel skulle sove i soveværelset den første tid. Jeg kunne slet ikke forholde mig til at skulle indrette et værelse før babyen rent faktisk var der. Men det er jo meget forskelligt hvordan man har det med de ting.
    Tillykke, forresten smiley

• #3   3. sep 2009 Stort tillykke :o)

• #4   3. sep 2009 Jeg har rigtig meget lyst til at begynde at rydde værelset, der er kontor nu og få malet og sådan.. (få nogen til at male)
    Og egentlig er det vel heller ikke vildt tidligt når jeg er 24+6 ( 5 ½ måned)

Tror slet ikke jeg vil være i stand til ikke at pakke tingene ud når jeg først har købt dem :o)

• #5   3. sep 2009 Jeg tror også jeg ville male og den slags i god tid, men det bringer jo efter sigende uheld at få seng og barnevogn og den slags hjem før baby er kommet ud.

Så det ville jeg nok vente med. :o)

• #6   3. sep 2009 Jamen hvor søren skal jeg så lægge baby til at sove henne ??

• #7   3. sep 2009 Stort tillykke :O) Hvor dejligt.

• #8   3. sep 2009 Jeg ville gøre det klar i god tid tror jeg... (Sådan er jeg generelt med alting) Ss.

• #9   3. sep 2009 Altså du kan jo købe tingene også stille dem hos familie eller venner, når så baby kommer kan de komme forbi med tingene. Du kommer jo ikke hjem fra hospitalet samme dag, tror jeg. :o)

• #10   3. sep 2009 Tak :o)

Vi glæder os meget til den store dag engang i december.

Tror jeg så småt begynder på forberedelserne nu...

• #12   3. sep 2009 eva: 24 er den uge man er i og 6 er antal dage.
    altså 24 uger og 6 dage henne

• #14   3. sep 2009 Da jeg ventede mig for et par år siden, gik jeg ud og købte alle tingene, men lod dem blive i butikken da jeg er en smule (Eller meget) overtroisk..

Skæbnen ville så også at jeg ikke fik hende med hjem.. :S Men det er en helt anden historie...

• #15   3. sep 2009 Altså Tina, døjer du ikke allerede med begyndende bækkenløsning?

Jeg synes du skal begynde så småt nu, men måske lade være med at pakke alt ud og samle.. Finde de ting du vil have og hente dem hjem (men husk, IKKE barnevognen) og gøre klar..
    Det er uden tvivl ikke sjovt at skulle pakke et barneværelse ned igen, men jeg synes heller ikke du skal leve i angst.. Jeg har godt fulgt lidt med, og forstår hvorfor du er ængstelig, men måske det er en god proces at få startet op?..

• #16   3. sep 2009 Jo bækkenløsningen har meldt sin ankomst :o(
    Men jeg kan jo sætte manden i sving..

Jeg ville nok også bare høre om det er helt tosset at begynde på forberedelserne nu..
    Mine forældre har en masse grej jeg kan få.. seng, puslebord, barnevogn, tøj etc, men det skal nok liige vaskes, luftes, males osv før det er baby klar

• #17   3. sep 2009 og med bækkenløsning er det sq ikke sjovt at skulle nå den slags i sidste øjeblik..

Start du bare op nu, det sker der intet ved smiley
    Det er hyggeligt, og en lækker del af processen.. Er der ikke også en hund der skal følge med i det hele, og finde ud af hvad der sker?..

• #18   3. sep 2009 Joo.. Eller 2 hunde faktisk.. Vi har jo også kyllingen Taco.

Dess - tervuerenen - er blevet frygtelig til at hænge op ad mig hele tiden.. Især efter jeg var indlagt en dags tid..
    Tror godt hun kan mærke der er ved at ske noget

• #19   3. sep 2009 Jeg kan kun huske Dess, sorry smiley Er hende man hører mest om smiley

Hun ved jo nok præcis hvad der sker med moar, så mon ikke det også er sundt for hende? Frem for at der pludselig bliver rykket helt om, og meget, meget kort tid efter, kommer der sådan en liller en?..

• #20   3. sep 2009 Det er nok fordi Taco er Alex's hund.. Og fordi vi har haft ham fra hvalp, så han har ikke den problematiske fortid i bagagen...
    Indrømmer gerne at jeg mest snakker om min egen lille pige ( Dess ) Hende havde jeg jo inden jeg mødte Alex.

Tror også det er sundt nok for hundene at vænne sig til forandringerne lidt ad gangen.

• #21   3. sep 2009 Sådan er det jo.. Er der ingen skam i smiley
    Hun er mere din hund, og der er mere at snakke om ang. hende..

Der er også andre herinde, hvor man hører mere om den ene hund, end den anden.. At der er mere at fortælle, betyder jo ikke nødvendigvis at hunden har mindre værdi i hverdagen..

men kort sagt, jeg synes bare du skal komme i gang.. Og selvfølgelig holde dig til det du kan klare.. IKKE gå for hårdt til værks!..

• #22   3. sep 2009 Jeg var også gået igang med at indrette efter de 12 uger. Jeg vil nemlig have dyretema på væggene og det tager jo lidt tid at lave smiley

• #23   3. sep 2009 Du skal endelig ikke hoppe med på vognen om det der med man ik må rede sengen og få barnevognen hjem.. Jeg syns det er noget værre fis..
    Ville begynde efter 12 uge smiley

• #24   4. sep 2009 Jeg er 21+5 i dag, og vi venter stadig smiley .. Vi ved hvad vi skal have og hvordan det skal se ud, meeeen - vi vil helst vente til jeg er 30+ ..
    Men jeg synes ikke det er forkert at du begynder nu *s*

Og TILLYKKE!

• #25   4. sep 2009 Jeg har selv aborteret i 22. uge, hvor vi havde stort set alt hjemme... Ikke sjovt overhovedet.

Jeg ville vente til efter 30. uge og kun det mest nødvendige (seng, vogn, lidt tøj, lidt bleer)

Men for pokker da...

TILLYKKE smiley

• #26   4. sep 2009 Jeg startede vildt tidligt med at købe ind. Jeg købte allerede puslebord da jeg var i uge 9 tror jeg det var, men det resulterede også i at jeg forelskede mig i et andet senere *g* så måtte jeg jo sælge det jeg havde købt i forvejen fo jeg havde jo pakket det ud *g*

Kommentér på:
Børneværelse klargøring - hvornår ?

Annonce