4.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Min hvalp parrer bamserne ? xD Min hvalp parrer bamserne ? xD

ja som sagt - han parrer hans store bamser, hans bedste legeveninde osv.
Men han er kun 12 uger ? xD Og han har gjort det de sidste par uger - er det ikke, at være liiidt tidligt ude ? xD
jeg mener, i mine øjne er han jo en BABY smiley

- Og jeg beder ham altså lade være, hver gang jeg ser det ! (:

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp parrer bamserne ? xD
  • #1   4. sep 2009 Det er normal men ikke acceptabel adfærd..
    Stop det med det samme og hver gang..
    Det kan udvikle sig til en temmelig belastende vane

• #2   4. sep 2009 Dominans!!!

• #3   4. sep 2009 Det har intet at gøre med at "parre" men dominans. Og ja ellers som Tina og Alex N siger.

• #4   4. sep 2009 Det skal stoppes hurtigtst muligt. Det har noget med dominans at gøre. Det kan være den begynder at gøre det på¨jer, f.eks. op ad jeres arme o.lig. Det er meget belastende, og igen; Hvalpen vil gerne være dominerende!

• #5   4. sep 2009 Jeg er ikke helt enig i at det nødvendigvis er dominans… Det kan også være et udtryk for stress. Min tæve gjorde det også som hvalp simpelthen fordi det var hendes måde at lukke damp ud på når hun blev rigtig overgearet. Prøv at holde øje med din hvalp og lig mærke til hvilke situationer den gør det i… Hvis den gør det når den ”koger over” i leg så kan det nemlig være svært at få hunden til at lytte til et bestemt nej. Jeg gjorde det med min, at jeg gav hende en lille timeout i et rum hvor der ikke var noget der kunne ophidse hende yderligere. Og det hjalp ret godt. Men vær forsigtig med det. Det skal ikke være sådan at hunden opfatter adskillelsen fra dig/jer som en straf. Den skal bare falde lidt ned. Og uanset hvilke metode du vælger, så vær konsekvent! Ellers kan du lige så godt lade være…
    Men held og lykke med det smiley

• #6   4. sep 2009 Husk; Ikke "nej, nej, nej, nej". Bare "NEJ". Altså; ikke nogle små, halvbløde nej'er, men bare et hårdt "NEJ". Uden at råbe. smiley

• #7   7. sep 2009 tak for svar (: Glemte helt min tråd :i
    Men han gør det også op ad arme, og på bamserne osv. Når han gør det på bamserne siger jeg "NEJ" og så kigger han op på mig og stopper.. Når han gør det ved min arm eller lign. så skubber jeg ham væk, siger "NEJ" og går..
    Håber snart han holder op !

Kommentér på:
Min hvalp parrer bamserne ? xD

Annonce