{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

Seneknude i håndledet... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en seneknude mellem håndled og selve hånden, den er på størrelse med en 2 krone i omkreds.
Den generer mig helt vildt, og det gør ondt at bruge hånden. Hvis jeg fryser fingrene bliver 3 fingre lamme og jeg kan slet ikke bruge dem :0(
Er der nogen af jer der har prøvet det??
Fået den fjernet??
Og hvordan???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seneknude i håndledet...
  • #1   4. sep 2009 Det har jeg haft...... jeg sad og nuldrede den hver aften...( eller når jeg huskede det )...... og den forsvandt lidt efter lidt..

Det var et råd jeg fik af min læge.... :O)

• #2   4. sep 2009 Min sad også der mellem håndledet og hånden

• #3   4. sep 2009 NITTIB: Jeg skal ikke nulre noget som helst *GG* Det gør herre ondt!!!!!!!
    Hvis det stod til mig skulle de fjerne den her og nu, da jeg render rundt med en håndledsskinne hele tiden. Jeg kan ikke bruge venstre hånd overhovedet og hvis jeg kommer til at tage noget med venstre hånd risikere jeg at jeg taber det :0(

• #4   4. sep 2009 Ane-Mari: Jeg har lige prøvet at google det, og der kan jeg læse mig til at det er bedst at få den opereret væk. At få den "sprængt" gør ubeskrivelig ondt og den kommer som regel igen, og få suget væskn ud holder heller ikke da den så også kommer igen.....
    Så de har bare at få den væk!!!!!

• #5   4. sep 2009 Jeg fik en fjernet en operativt for mange mange år siden - da jeg var ung.... - nu er jeg er 55 ....;0) - så det er ikke helt friskt i min erindring..... - kan kun huske at det foregik i lokalbedøvelse og at jeg IKKE havde lyst til at kigge ;0)

• #6   5. sep 2009 Jeg har fået fjernet en på hvert håndled.. Selvfølgelig kunne jeg mærke bagefter at de havde skåret i mig, men den ene gang tog jeg i skole efter indgrebet.. smiley

Der er intet at være nervøs for.. Få du dem bare fjernet... smiley

• #7   5. sep 2009 Jeg har haft en i højre håndled i flere år - til sidst fik jeg taget mig sammen og bestilt til hos en speciallæge til at få den fjernet. Så forsvant den af sig selv på meget kort tid (den skulle åbenbart bare "trues" ;o)

• #8   5. sep 2009 har også kun gode erfaringer med at få den fjernet operativt, i lokalbedøvelse, den er ikke kommet igen og har ingen gener overhovedet:-)

• #9   5. sep 2009 Hmmm...

Jeg har nu haft en seneknude i 10 år.. kunne være at man skulle tage sig sammen til at få den opereret væk, hvis det ikke er så slemt..

• #10   8. sep 2009 Jeanett: Hvordan kan du holde ud at have den i 10 år??
    Jeg har kun haft min i ca. 8 mdr., og jeg er ved at blive vanvittig!!!!

• #11   8. sep 2009 Jeg bruger en speciel håndskinne, når det er værst...

Men jeg tror også at jeg tager en snak med lægen, næste gang jeg alligevel er deroppe...

• #12   8. sep 2009 Min inde i håndleddet gjorde nu ret ondt, men varierede meget i størrelse - så smerterne svingede noget.

• #13   10. sep 2009 Jeanett: Jeg går også med håndledsskinne, men det er bare ikke holdbart i længden!!!

Natacha: Når den sidder lige der hvor man bukker i håndledet, og den er forholdsvis stor, så gør det ondt.
    Da min "startede" var jeg heller ikke generet af den, men jo større den blev jo mere ondt gør det!!!
    Tit tror jeg det er når den vokser at det gør mest ondt......
    Den trykker på sener, nerver og blodårer, så når man bevæger håndledet bliver der trykket/lukket for alt muligt :0(

• #14   14. dec 2009 Så begynder der endelig at ske noget smiley

Der var to mdr's ventetid på Køge Sygehus, men var til forundersøgelse i dag med håndleddet. Han lægen var chokeret over at jeg havde gået med den så længe og han sagde også at jeg var meget hævet i håndleddet og knoglestrukturen der.
    Så fik taget blodprøver, da jeg også skal tjekkes for gigt og så skal jeg til røngten og endnu en samtale d. 4 januar, hvor der skal vurderers om de vil ind og opererer i det.

Riley: Har du fået tjekket op på dit?

• #15   21. dec 2009 Jeanett: Både og.... Jeg skulle vente i 4 mdr. for at komme til forundersøgelse, derefter blev jeg sendt til scanning og en nerveundersøgelse...... Men de ville ikke scanne mig, så de tog røntgenbilleder i stedet, og dem der lavede nervetesten "glemte" at give svar tilbage til lægen...... Alt dette var i starten af oktober..... Så jeg ringede og rykkede for svar......Nu skal jeg så sendes til MR-scanning da de ikke vil lave en ultralydsscaning af mit håndled...... det bliver d. 27. januar..... og så må vi se hvad der skal ske.... Det har så også bare taget knap 1 år fra jeg var til læge første gang og blev henvist til sygehuset!!!!!!!

• #16   21. dec 2009 Hold da op, det lyder helt vildt - og hvad er en nervescanning?

Er der over en mdr's ventetid, må du benytte dig af det frie sygehusvalg - jeg fik nogen fine brochurer med i min indkaldelse, hvis jeg ville benytte mig af dette. Det gjorder mig nu ikke noget at der var en ekstra mdr's ventetid, så jeg ventede bare på at komme til i Køge.

Kommentér på:
Seneknude i håndledet...

Annonce