{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Jobsamtale {{forumTopicSubject}}

Ja så er jeg ved det igen, og det er ikke min stærke side...
Sidder her og forbereder mig lidt på en jobsamtale... Kigger rundt på nettet og flere steder står der at man kan forvente at blive spurgt om hvorfor man vil skifte job...
Sandheden er at jeg slet ikke trives hvor jeg er pga ledelsen som er forholdsvis ny. Efter min gamle leder blev fyret og de nye tog over er tingene kørt helt i synk synes jeg og jeg ønsker derfor ikke være der mere.
Men så er det jeg tænker. Er det smart at sige til en jobsamtale? Det er jo åbenlyst dumt at lyve, men hvor smart er det at tale "ned" om et sted man stadig er? Eller er det fair nok at sige, på en pæn måde self, at man ikke længere kan stå ved de arbejdes metoder der bliver stillet op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jobsamtale
  • #1   13. sep 2009 Jeg synes, det er fair nok. Jeg gjorde det selv, da jeg gik til jobsamtaler, men jeg tror, det er vigtigt, at man kan komme med nogle konkrete eksempler, så det ikke bare kommer til at handle om følelser og noget subjektivt.. Jeg fik ingen negativ respons på min ærlighed - tværtimod!

• #2   13. sep 2009 et af problemerne vi har er en ledelse der slet ikke lytter, men som er direkte nedladende overfor personalet. Det er jo ikke pænt at melde sådan tilbage tænker jeg...
    Men igen så viser det vel også at jeg kræver respekt og samarbejde, som jo er gode kval at have med sig?

• #3   13. sep 2009 Ellers vil jeg foreslå, at hvis du har været glad arbejdet førhen, at sige, at du har været glad for arbejdet, men synes at tiden var inde til forandring og nye udfordringer..

• #4   13. sep 2009 Det er jo så det jeg skal have hjælp til at vurdere hvad jeg lige skal sige. For jeg kan sagtens finde på andre "sandheder" om hvorfor jeg gerne vil videre. Og hvorfor jeg så hjertens gerne vil derhen hvor jeg har søgt....
    Så min tanke er egentlig bare om jeg skal være hudløs ærlig eller blot semi ærlig?

• #5   13. sep 2009 Jeg har selv været til mange jobsamtaler indenfor det sidste stykke tid, og det er - synes jeg - væsentligt at man ikke sviner sit 'eks-arbejde' til, for man ved aldrig om samme chef eller kollega, kan dukke op i en stilling på sit 'nye' arbejde...

Derfor har jeg valgt som tidligere skrevet at sige at jeg efter xx antal år, og jeg nu var nået den alder, jeg har, at hvis der skulle ske noget nyt, så var det ved at være på tide at komme videre og får nye udfordringer...

• #6   13. sep 2009 Det ved jeg så 99% at de ikke vil.... altså dukke op på det nye job.

• #7   13. sep 2009 Du siger simpelthen at du søger nye udfordringer- så lyver du jo heller ikke.

Hvis du begynder at nævne noget negativt om din arbejdsplads - vil de højst sandsynligt ikke ansætte dig, da du jo hurtig kan få samme mening om deres - og du giver jo arbejdspladsen et dårligt ry hvis at snakke negativt om den til andre arbejdspladser.

• #8   13. sep 2009 haha tro mig.... min nuværende kan ikke få et værre ry. - Det klare de helt fint selv at styrer.

Men ja det er nemlig min tanke, at jeg jo ikke vil fremstå som en negativ medarbejder..

• #9   14. sep 2009 Jeg har engang været til en jobsamtale hvor jeg faktisk var gået ned med stress på det arbejde jeg havde i forvejen. Min chef var en af de psykopater der blev snakket så meget om for nogle år siden (gys).....

Jeg havde 100% besluttet mig for ikke at sige noget negativt om mit arbejde til jobsamtalen - det lyder bare ikke pænt at sige at ens leder er psykopat smiley Men - direktøren jeg var til samtale hos kunne jo godt mærke at der var et eller andet, så hun fik lokket mere ud af mig end jeg havde villet sige..... Jeg tænkte bagefter at samtalen var gået af h... til.

Ugen efter blev jeg fyret under en MUS samtale med min psykopatiske leder - en time efter at jeg grædende var taget hjem, blev jeg ringet op fra det nye job at jeg havde fået det!

Jeg troede det var løgn - men det viser lidt om, at hvis noget virkelig brænder på i det job man har så man ikke kan skjule det, er det måske bedre at forberede en "pæn" version af det man er træt af. For den intuitive leder man er til samtale hos kan måske godt mærke når man skjuler et eller andet.

Held og lykke med det - lad os høre hvordan det går!!!!

• #10   14. sep 2009 Tak for det May.... Ja man kan jo kun håbe at det går mig lige så godt som det gik dig smiley

• #11   14. sep 2009 Jeg krydser fingre - hvornår er det?

Kommentér på:
Jobsamtale

Annonce