Jobsamtale {{forumTopicSubject}}
Ja så er jeg ved det igen, og det er ikke min stærke side...
Sidder her og forbereder mig lidt på en jobsamtale... Kigger rundt på nettet og flere steder står der at man kan forvente at blive spurgt om hvorfor man vil skifte job...
Sandheden er at jeg slet ikke trives hvor jeg er pga ledelsen som er forholdsvis ny. Efter min gamle leder blev fyret og de nye tog over er tingene kørt helt i synk synes jeg og jeg ønsker derfor ikke være der mere.
Men så er det jeg tænker. Er det smart at sige til en jobsamtale? Det er jo åbenlyst dumt at lyve, men hvor smart er det at tale "ned" om et sted man stadig er? Eller er det fair nok at sige, på en pæn måde self, at man ikke længere kan stå ved de arbejdes metoder der bliver stillet op?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Men igen så viser det vel også at jeg kræver respekt og samarbejde, som jo er gode kval at have med sig?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
jun 2007
Så min tanke er egentlig bare om jeg skal være hudløs ærlig eller blot semi ærlig?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 809
Derfor har jeg valgt som tidligere skrevet at sige at jeg efter xx antal år, og jeg nu var nået den alder, jeg har, at hvis der skulle ske noget nyt, så var det ved at være på tide at komme videre og får nye udfordringer...
jun 2007
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.660
Hvis du begynder at nævne noget negativt om din arbejdsplads - vil de højst sandsynligt ikke ansætte dig, da du jo hurtig kan få samme mening om deres - og du giver jo arbejdspladsen et dårligt ry hvis at snakke negativt om den til andre arbejdspladser.
jun 2007
Men ja det er nemlig min tanke, at jeg jo ikke vil fremstå som en negativ medarbejder..
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Jeg havde 100% besluttet mig for ikke at sige noget negativt om mit arbejde til jobsamtalen - det lyder bare ikke pænt at sige at ens leder er psykopat
Ugen efter blev jeg fyret under en MUS samtale med min psykopatiske leder - en time efter at jeg grædende var taget hjem, blev jeg ringet op fra det nye job at jeg havde fået det!
Jeg troede det var løgn - men det viser lidt om, at hvis noget virkelig brænder på i det job man har så man ikke kan skjule det, er det måske bedre at forberede en "pæn" version af det man er træt af. For den intuitive leder man er til samtale hos kan måske godt mærke når man skjuler et eller andet.
Held og lykke med det - lad os høre hvordan det går!!!!
jun 2007
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Jobsamtale